Strona 1 z 1

Megashuttle/Megaliner

: 2006-08-31, 20:04
autor: ep40

: 2006-08-31, 21:09
autor: Milenium
Niezły, to na nim zrobiłem reklamę... W zatłoczonych miastach liczy się długość, by była jak najkrótsza ;). Ten Neoplan spełnia normę...

: 2006-08-31, 22:00
autor: NEO_DAB
Taki właśnie przydałby się na 840... (KZK GOP) :D Kiedyś były / są większe NEOPLAN-y, mianowicie Jumbocrouiser ( piętrus przegubowy) :mruga:

Ten NEOPLAN Megaliner należy do przewoźnika: Trans - Tours "PINIOR" z Wodzisławia Śląskiego. Nawet nim kiedyś jechałem suuper.

: 2006-08-31, 22:01
autor: rzelfix
Niemcy troche przesadzili. Według mnie bardziej by opłacało się dorobić przegub jak składać takie dziwacwto.

: 2006-09-01, 09:13
autor: J-31
Jak na polskie przepisy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu, to pewnie taki miejski Megashullte jest za wysoki. ;)

No, ale i mnie się one podobają. Piękne pojazdy :)

: 2006-09-01, 14:54
autor: ep40
http://home.arcor.de/ulrich.grunert/Busse.zip
Tutaj są rysunki wielu ciekawych autobusów (stąd dowiedziałem się o tym neoplanie).

: 2007-08-25, 00:45
autor: Filip
Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> też?

: 2007-08-25, 00:53
autor: ep40
Filip pisze:Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> też?
Tylko 3 nie jest skrętna.

: 2007-08-25, 01:01
autor: Filip
Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
A jak ta sytuacja wyglądała w Megalinerze,bo ja w tamtym modelu zaówarzyłem jedynie dwie przednie osie skrętne.Możliwe że przeoczyłem to że ktoraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> osi była skrętna.

: 2007-09-01, 12:43
autor: ep40
Filip pisze:Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
Tak.

: 2007-10-23, 20:45
autor: Mibars
Dziwne...

Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg

A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg

Ten autobus mieści się w polskich normach - jak mówią liczby na szybach, to ma on 4.0m wysokości (OK), 2.5m szerokości (też OK), oraz 15m długości (tutaj są pewne odrębne przepisy dla autobusów, wymagane są 3 osie, a ten ma ich aż cztery :)

Ja za to widze pewną niekonsekwencję: Osie są tak blisko ustawione, że nie ma mowy na wygospodarowanu tam standardowych miejsc z nogami pomiędzy kołami. Nie wiem jak wygląda przestrzeń pasażerska w środku, jeśli dół jest jedną wielką rzeźnią z układem siedzeń 1-1, to wszystko OK, jeśli standardowo dla Neosiów siedzenia ustawione 2-2, to bym to zmienił...

: 2007-10-24, 09:07
autor: J-31
Mibars pisze:Dziwne...

Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg

A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
Patrząc na te zdjęcia, mogę jedynie napisać, iż pewne jest, że skrętne są dwie przednie osie. ;)

A dalej mogę już tylko przypuszczać - ale tylko przypuszczam - że skrętna może być jeszcze czwarta oś (wg. mnie nawet powinna być, z dwóch powodów: 1. maksymalne ułatwienie manewrowania; 2. jest to oś która ma za zadanie podepszeć tylny zwis ze względu na ciężar pojazdu)

Natomiast środkowa, czyli trzecia musi być stała, wyposażona w podwójne ogumienie - wszak jest to oś napędowa ;)

: 2007-10-24, 17:52
autor: pmaster
Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).

: 2007-10-25, 08:38
autor: J-31
plocmaster pisze:Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).
Bo dokładnie tak jest ;)