N4015
N4015
Ostatnio przeszukując TWB natrafiłem na dosyć ciekawe zdjęcie obrazujące nietypowego Neoplana: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-102627.html
Jest to Neoplan N4015 . Ten typ Neoplana był jedną z najkrótszych serii produkcyjnych na rynku. N4015 był produkowany pod koniec lat 80-tych i na początku lat 90-tych. Tego typu Neoplana wyprodukowano zaledwie 4 sztuki, z czego 2 jeżdżą w Polsce (jeden u prywatnego przewoźnika z okolic Pleszewa, drugi w Mobilisie z Mościsk k. Warszawy jako darmobus), a 2 pozostałe w Niemczech. Autobus ten jest taką jakby wydłużoną wersją Neoplana N4009NF (z tym, że jest krótszy od Neoplana N4016). W przeciwieństwie zarówno do Neoplana N4009NF, jak i N4016 jest to autobus niskowejściowy, co w produkcji koncernu Neoplannie zdarzało się zbyt często. Autobus ten powstał przy współpracy koncernu Neoplan z koncernem Scania. Świadczy o tym m.in. wyposażenie deski rozdzielczej oraz kierownica, które pochodzą od Scanii. Autobus ten posiada układ drzwi 2-2-0. Podobno Neoplan N4015 był też produkowany na podwoziu Csepela, ale dosyć krótko. A jak Wy, drodzy forumowicze postrzegacie tego typu Neoplana? zapraszam do dyskusji na jego temat .
Jest to Neoplan N4015 . Ten typ Neoplana był jedną z najkrótszych serii produkcyjnych na rynku. N4015 był produkowany pod koniec lat 80-tych i na początku lat 90-tych. Tego typu Neoplana wyprodukowano zaledwie 4 sztuki, z czego 2 jeżdżą w Polsce (jeden u prywatnego przewoźnika z okolic Pleszewa, drugi w Mobilisie z Mościsk k. Warszawy jako darmobus), a 2 pozostałe w Niemczech. Autobus ten jest taką jakby wydłużoną wersją Neoplana N4009NF (z tym, że jest krótszy od Neoplana N4016). W przeciwieństwie zarówno do Neoplana N4009NF, jak i N4016 jest to autobus niskowejściowy, co w produkcji koncernu Neoplannie zdarzało się zbyt często. Autobus ten powstał przy współpracy koncernu Neoplan z koncernem Scania. Świadczy o tym m.in. wyposażenie deski rozdzielczej oraz kierownica, które pochodzą od Scanii. Autobus ten posiada układ drzwi 2-2-0. Podobno Neoplan N4015 był też produkowany na podwoziu Csepela, ale dosyć krótko. A jak Wy, drodzy forumowicze postrzegacie tego typu Neoplana? zapraszam do dyskusji na jego temat .
No cóż, gdyby był nadal produkowany to można by się było pokusić o dyskusję w sensie, czy w Polsce, byłby przewoźnik chętny i gotowy do zakupienia takich autobusów.
A tak. Z jednej strony już ich nie produkuje się, a z drugiej strony używanych N4015 jak sam Napisałeś, jest na tyle mało, że chyba nie warto o nich wspominać.
A tak. Z jednej strony już ich nie produkuje się, a z drugiej strony używanych N4015 jak sam Napisałeś, jest na tyle mało, że chyba nie warto o nich wspominać.
Jeśli prawidłowo przeczytałem ze zrozumieniem Twój post, to chyba należy sądzić, że ten autobus miałby około 10-11 metrów długości. A to oznacza, że ma on swoich następców. Np. SU 10 Solaris Bus & Coach. Jak na polskie warunki SU 10 jest o wiele lepszym pojazdem niż "staruszek" N4015Adrian_ pisze:Autobus ten jest taką jakby wydłużoną wersją Neoplana N4009NF (z tym, że jest krótszy od Neoplana N4016).
Myślę wprost przeciwnie. Właśnie dlatego należy poświęcić tego typu Neoplanowi ten temat. Autobus ten jest jednym z niewielu przejawów współpracy Neoplana i Scanii. Poza tym w Twojej okolicy J-31 tego typu autobus również jest eksploatowany, więc zawsze można dowiedzieć o nim wielu ciekawych rzeczy.J-31 pisze:Napisałeś, jest na tyle mało, że chyba nie warto o nich wspominać.
Masz rację z tym, że Neoplany N4015 nie były oferowane dla rynku polskiego. Wszystkie 4 egzemplarze jeździły dotychczas w Niemczech i tylko chęć pozbycia się ich przez Niemców przywiała te 2 zbłąkane "owieczki" do Polski. Dla Solarisa Neoplan N4015 nie jest żadną konkurencją z tego względu, iż Solaris bije Neoplana N4015 na głowę (choć np. z Salusem mógłby spokojnie konkurować). Tymczasem ostatnio dostałem cynk od jednego z mechaników pracujących w PKS-ie Polbus Wrocław (swoją drogą jeden z tamtejszych mechaników jest moim znajomym), że Neoplan N4015 spod Pleszewa zawitał na wrocławską zajezdnię PKS. Przyjechał tam względem naprawy blacharki, jak i kilku podzespołów .J-31 pisze: Jeśli prawidłowo przeczytałem ze zrozumieniem Twój post, to chyba należy sądzić, że ten autobus miałby około 10-11 metrów długości. A to oznacza, że ma on swoich następców. Np. SU 10 Solaris Bus & Coach. Jak na polskie warunki SU 10 jest o wiele lepszym pojazdem niż "staruszek" N4015
Jeden z niemieckich N4015 został wyprodukowany w 1988 roku, więc idąc tym tropem myślałem, że reszta również została wyprodukowana w tym okresie. A co do przodu-masz rację, przód rzeczywiście wygląda na nieco nowszy (notabene prżód ten zaczęto chyba stosować na początku lat 90-tych w Neoplanach serii N4014 oraz N4016NF i pokrewnych) .u2w pisze:Skąd masz te dane