N4015

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Adrian_

N4015

Post autor: Adrian_ »

Ostatnio przeszukując TWB natrafiłem na dosyć ciekawe zdjęcie obrazujące nietypowego Neoplana: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-102627.html
Jest to Neoplan N4015 :). Ten typ Neoplana był jedną z najkrótszych serii produkcyjnych na rynku. N4015 był produkowany pod koniec lat 80-tych i na początku lat 90-tych. Tego typu Neoplana wyprodukowano zaledwie 4 sztuki, z czego 2 jeżdżą w Polsce (jeden u prywatnego przewoźnika z okolic Pleszewa, drugi w Mobilisie z Mościsk k. Warszawy jako darmobus), a 2 pozostałe w Niemczech. Autobus ten jest taką jakby wydłużoną wersją Neoplana N4009NF (z tym, że jest krótszy od Neoplana N4016). W przeciwieństwie zarówno do Neoplana N4009NF, jak i N4016 jest to autobus niskowejściowy, co w produkcji koncernu Neoplannie zdarzało się zbyt często. Autobus ten powstał przy współpracy koncernu Neoplan z koncernem Scania. Świadczy o tym m.in. wyposażenie deski rozdzielczej oraz kierownica, które pochodzą od Scanii. Autobus ten posiada układ drzwi 2-2-0. Podobno Neoplan N4015 był też produkowany na podwoziu Csepela, ale dosyć krótko. A jak Wy, drodzy forumowicze postrzegacie tego typu Neoplana? zapraszam do dyskusji na jego temat :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No cóż, gdyby był nadal produkowany to można by się było pokusić o dyskusję w sensie, czy w Polsce, byłby przewoźnik chętny i gotowy do zakupienia takich autobusów. :D

A tak. Z jednej strony już ich nie produkuje się, a z drugiej strony używanych N4015 jak sam Napisałeś, jest na tyle mało, że chyba nie warto o nich wspominać. :]
Adrian_ pisze:Autobus ten jest taką jakby wydłużoną wersją Neoplana N4009NF (z tym, że jest krótszy od Neoplana N4016).
Jeśli prawidłowo przeczytałem ze zrozumieniem :mruga: Twój post, to chyba należy sądzić, że ten autobus miałby około 10-11 metrów długości. A to oznacza, że ma on swoich następców. Np. SU 10 Solaris Bus & Coach. Jak na polskie warunki SU 10 jest o wiele lepszym pojazdem niż "staruszek" N4015 ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Napisałeś, jest na tyle mało, że chyba nie warto o nich wspominać.
Myślę wprost przeciwnie. Właśnie dlatego należy poświęcić tego typu Neoplanowi ten temat. Autobus ten jest jednym z niewielu przejawów współpracy Neoplana i Scanii. Poza tym w Twojej okolicy J-31 tego typu autobus również jest eksploatowany, więc zawsze można dowiedzieć o nim wielu ciekawych rzeczy.
J-31 pisze: Jeśli prawidłowo przeczytałem ze zrozumieniem Twój post, to chyba należy sądzić, że ten autobus miałby około 10-11 metrów długości. A to oznacza, że ma on swoich następców. Np. SU 10 Solaris Bus & Coach. Jak na polskie warunki SU 10 jest o wiele lepszym pojazdem niż "staruszek" N4015
Masz rację z tym, że Neoplany N4015 nie były oferowane dla rynku polskiego. Wszystkie 4 egzemplarze jeździły dotychczas w Niemczech i tylko chęć pozbycia się ich przez Niemców przywiała te 2 zbłąkane "owieczki" do Polski. Dla Solarisa Neoplan N4015 nie jest żadną konkurencją z tego względu, iż Solaris bije Neoplana N4015 na głowę (choć np. z Salusem mógłby spokojnie konkurować). Tymczasem ostatnio dostałem cynk od jednego z mechaników pracujących w PKS-ie Polbus Wrocław (swoją drogą jeden z tamtejszych mechaników jest moim znajomym), że Neoplan N4015 spod Pleszewa zawitał na wrocławską zajezdnię PKS. Przyjechał tam względem naprawy blacharki, jak i kilku podzespołów :).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:N4015 był produkowany pod koniec lat 80-tych i na początku lat 90-tych.
Skąd masz te dane :?: Mi, m.in. z okazji przodu wygląda to na lata 92-95...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

u2w pisze:Skąd masz te dane
Jeden z niemieckich N4015 został wyprodukowany w 1988 roku, więc idąc tym tropem myślałem, że reszta również została wyprodukowana w tym okresie. A co do przodu-masz rację, przód rzeczywiście wygląda na nieco nowszy (notabene prżód ten zaczęto chyba stosować na początku lat 90-tych w Neoplanach serii N4014 oraz N4016NF i pokrewnych) :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Interesujący autobus, ale raczej duża ich ilość nie powstała. Nie był to może pierwszy LE?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”