: 2008-08-25, 11:09
Skoda, a czy udało Ci się tym autobusem przejechać ? Jeśli tak, to jakie są Twoje wrażenia ?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Alesz oczywiście, że takJ-31 pisze:a czy udało Ci się tym autobusem przejechać ?
Pozytywy:J-31 pisze:Jeśli tak, to jakie są Twoje wrażenia ?
Extra, dzięki wielkieSkoda 16T pisze:Moja ocena 9/10
OK. To może być ciekawe. Z góry dziękujęSkoda 16T pisze:@J-31, jeśli chcesz mogę Ci przesłac na PW swoja prezentację tego Neoplana ( filmik )
A według mnie mogli sobie w ogóle darować wstawianie siedzeń na przegubie a dać tam choćby o kafebarek.Widziałem takie rozwiązanie już nie raz w przegubowych turystykach będąc przez kilka miesięcy w Belgii i powiem ze jest to świetny pomysł.Wystarczy wstawić odpowiednią obudowie po p5rawej i po lewej stronie przejścia i wstawić to rzeczony kafebarek.A jak komu to nie wystarcza to zawsze można zaszaleć i dodać po monitorku po obu stronach.A siedzenia które normalnie przy samym przegubie sa zwrócone zgodnie do kierunku jazdy odwrócić przeciwnie do kierunku jazdy i między jedna a drugą parą siedzeń wstawić stolik.Takie rozwiązanie Gwarantowałoby na pewno większy komfort przewozu podróżnych no ale cóż tu mamy do czynienia z PKS-em od którego nie można niestety za wiele wymagać bo jak wiemy lepiej i bardziej opłacalnie dla nich jest mieć autobus do którego można upchnąć więcej ludzi niż autobus który co prawda gwarantuje wysoki komfort podróży lecz może do niego wsiąść więcej osób.Wniosek jest prosty lepiej mieć więcej miejsc bo z tego jest więcej pieniędzy.Amalio pisze:Beznadzieja - mogli wstawić pojedyncze przodem do kierunku jazdy
No fakt szkoda było wydawać kasę na taką zabudowę jeśli po krótkim czasie użytkowania miałaby być zniszczona.Ale dziwne jest tylko to ze na zachodzie takie coś może jeździć i funkcjonować normalnie i nikt tego nie zniszczy a u nas zaraz się takie coś demoluje.Amalio pisze:No, ale kto niby by obsługiwał "cafe barek" Przecież pasażerom tego zostawić nie można - po tygodniu straty by były ogromne...
No to tamten w takim razie wyjątkowo nie był zamykany na kłódkę.I z tego co widziałem nie był zniszczony.Nie wiem z czego to wynika ale może ludzie w innych krajach niż Polska bardziej potrafią szanować pojazdy którymi są zmuszeni podróżować.Sam osobiście na co dzień spotykam sie z dewastacja autobusu którym dojeżdżam do pracy i dziwi mnie zachowanie tych ludzi.A mianowicie jednego dnia demolują autobus a następnego narzekają że wszystko jest zniszczone i sie sypie.Filip7370 pisze:Oczywiście są i takie z barkiem w środku ale zamykane na kłódkę.
Nie - nie rozumiesz. Nie chodzi o demolowanie tylko zużywanie zawartości tego Barka. I pokaż mi firmę w Niemczech ala PKS która oferuje za free barek.Filip pisze:
No fakt szkoda było wydawać kasę na taką zabudowę jeśli po krótkim czasie użytkowania miałaby być zniszczona.Ale dziwne jest tylko to ze na zachodzie takie coś może jeździć i funkcjonować normalnie i nikt tego nie zniszczy a u nas zaraz się takie coś demoluje.
No to tamten w takim razie wyjątkowo nie był zamykany na kłódkę.I z tego co widziałem nie był zniszczony.Nie wiem z czego to wynika ale może ludzie w innych krajach niż Polska bardziej potrafią szanować pojazdy którymi są zmuszeni podróżować.Sam osobiście na co dzień spotykam sie z dewastacja autobusu którym dojeżdżam do pracy i dziwi mnie zachowanie tych ludzi.A mianowicie jednego dnia demolują autobus a następnego narzekają że wszystko jest zniszczone i sie sypie.
Bo mają na tyle wyobraźni że kiedyś mogą jechać w stronę przeciwną i mogą korzystać z niego ponownie, czyli jechać tym samym ponownie.Filip pisze:ludzie w innych krajach niż Polska bardziej potrafią szanować pojazdy którymi są zmuszeni podróżować
No dobra masz racje.Tu sie nie zrozumieliśmy.Amalio pisze:Nie - nie rozumiesz. Nie chodzi o demolowanie tylko zużywanie zawartości tego Barka.
No fakt.Raczej ciężko znaleźć taki przykład jeśli nie jest to niemożliwe.Amalio pisze:pokaż mi firmę w Niemczech ala PKS która oferuje za free barek.
I tu ujawnia nam sie kolejny mankament polskiego przewoźnika bo nawet w autobusach które kursują na bardzo dalekie trasy nie ma żadnej obsługi dodatkowej nawet typu drugi kierowca.No ja potrafię zrozumieć ze brak pieniędzy i cięcie po kosztach no ale to tez jest dla samego bezpieczeństwa podróżnych.A poza tym ten drugi kierowca mógłby przez jakiś czas kiedy nie prowadzi zająć sie właśnie takim barkiem.Amalio pisze:W PKSie kierowca jedzie sam - nie jest w stanie nad wszystkim zapanować, a w każdym autobusie turystycznym jeżdżącym np na zlecenie biura podróży jest obsługa która obsługuje taki barek.
No dobra potrafię to zrozumieć ludzie nie chcą płacić z czegoś z czego nie korzystają dobra więc właśnie gdyby płacili u drugiego kierowcy który nie prowadzi to byłoby już jakieś wyjście.A poza tym taki barek to rzecz naprawdę przydatna na naprawdę dalekich trasach i nie można tego ograniczać wyłącznie do autobusów jeżdżących w biurach podróży ale również i w PKS ie.Amalio pisze:w każdym autobusie turystycznym jeżdżącym np na zlecenie biura podróży jest obsługa która obsługuje taki barek. I takie rzeczy są wliczone w koszt biletu ( w PKSie by to nie przeszło, bo pasażerowie nie chcieli by płacić za coś z czego by niekoniecznie korzystali ). A jeżeli nie są to obsługa pobiera opłatę
Tylko jak sam przyznałeś to są koszta i jeszcze raz koszta. Już teraz PKS notują systematyczny spadek rentowności połączeń dalekobieżnych, gdyż następuje powrót ludzi do pociągów, ktore są tańsze (inna kwestia, że państwo nie wiadomo dlaczego dopłaca wielkie pieniądze do pospiesznych pociągów nie udzielając takiej pomocy przewoźnikom autobusowym) Dla podróznych najistotniejsza jest po prostu cena.Filip pisze:A poza tym taki barek to rzecz naprawdę przydatna na naprawdę dalekich trasach i nie można tego ograniczać wyłącznie do autobusów jeżdżących w biurach podróży ale również i w PKS ie.
Otóż tutaj kwestia jest taka że do dalekobieżnego pociągu można wcisnąć kilkaset osób a do autobusu tylko w najlepszym wypadku 60.No i oczywiście problem też tkwi w tym że w pociągu nawet na duży bagaż nie musisz kupować biletu bagażowego a w autobusie i owszem.W sumie sam sie nie dziwie temu ze ludzie przerzucają sie na pociągi bo jak w PKS ie mają zapłacić za bilet dajmy na to około 150zł a w PKP tylko 60zł to raczej wybór jest prosty i nie ma tu wtedy nad czym dyskutować.Różnica w cenie robi swoje.marekJG pisze:inna kwestia, że państwo nie wiadomo dlaczego dopłaca wielkie pieniądze do pospiesznych pociągów nie udzielając takiej pomocy przewoźnikom autobusowym