Neoplan N138/4 Jumbocruiser - największy autobus świata

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
carrus

Neoplan N138/4 Jumbocruiser - największy autobus świata

Post autor: carrus » 2010-03-05, 21:58

Jest to piętrowy :!: przegubowy turystyk produkowany w latach 1973-1993. Silnik o mocy 326 kW umieszczono pod przegubem, dlatego komunikacja między członami możliwa jest tylko za pomocą górnego pokładu. Musi palić niezwykle dużo. Wykonano tylko 11 sztuk. Czy tylko Neoplan odważył się zbudować pojazd tego typu? Piszcie co o nim sądzicie i jak wam się on podoba. :lol:
Oto linki do kilku zdjęć:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1201073449

http://www.phototrans.eu/14,336999,0,Ne ... 38_4_.html

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-05, 22:46

Przede wszystkim na pierwszym planie rzuca się w oczy jego masywność. Dość ciekawe rozwiązanie pietrowy przegub.
Myślę, czy miaby zastosowanie w jakichś polskich miastach, czy ktoś byłby chętny jeśli by go dalej mieli produkować ;)

tarzanpata

Post autor: tarzanpata » 2010-03-05, 23:06

Na youtube są filmiki jak wygląda na zakrętach. Imponujący pojazd choć nie trafia w mój gust ;)

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-03-05, 23:13

Bardzo ciekawy pojazd, ale na pewno musi fatalnie się prowadzić - nie dośc, że piętrus to jeszcze przegub.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-03-06, 00:54


tarzanpata

Post autor: tarzanpata » 2010-03-06, 00:59

Amalio pisze:Tu trochę lepsze ujęcie:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html
O ten, pięknie się prezentuje :mruga:

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-03-06, 11:49

To nie jest jakaś nowsza wersja ;) :?: Bo wizualnie jest jednak różnica na korzyść zdjęcia, które przesłał Amalio.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-03-06, 12:15

ŁK-MZK pisze:To nie jest jakaś nowsza wersja ;) :?: Bo wizualnie jest jednak różnica na korzyść zdjęcia, które przesłał Amalio.
Autobus był produkowany do '93 roku i ten egzemplarz przeszedł NG (Z powodu wypadku) które upodobniło go do obecnie produkowanego Skylinera.
http://www.neoplan.info/neoplan-jumbocr ... 8-4_en.php

carrus

Post autor: carrus » 2010-03-06, 13:36

Ten z ostatniego zdjęcia jest "pchaczem". To dosyć duża ingerencja w jego konstrukcję. :?: :)

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 » 2010-03-06, 17:57

Masakra ten autobus jest świetny i przypadł mi do gustu. Ale raczej nie widzę go na Polskich drogach :o:

carrus

Post autor: carrus » 2010-03-06, 19:39

Ten pojazd może pomieścić w wersji z miejscami siedzącymi na obu pokładach nawet 170 osób. :)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-03-06, 19:49

carrus pisze:Ten pojazd może pomieścić w wersji z miejscami siedzącymi na obu pokładach nawet 170 osób. :)
No chyba licząc z tymi co będą siedzieć na dachu :P

Ale maszyna jest - trzeba mieć tylko odpowiednie drogi, dworce i potoki pasażerskie :P

lemba

Post autor: lemba » 2010-03-08, 16:02

DominikR pisze:Bardzo ciekawy pojazd, ale na pewno musi fatalnie się prowadzić - nie dośc, że piętrus to jeszcze przegub.
Model z silnikiem z tyłu nie powinien prowadzić się najgorzej. Jest on niewiele wyższy od przegubowego N221, który jeździ całkiem ładnie. 2 pokłady w Jumbocruiserze wcale nie przeszkadzają, trzon łączący obie części jest na wysokości trochę niższej niż górna podłoga, więc nie skacze tak bardzo na wybojach. Jeśli chodzi o wersję z silnikiem w przegubie to zapewne prowadzenie jest podobne do prowadzenia Ik 280.

ODPOWIEDZ