Strona 1 z 1

Neoplan N138/4 Jumbocruiser - największy autobus świata

: 2010-03-05, 21:58
autor: carrus
Jest to piętrowy :!: przegubowy turystyk produkowany w latach 1973-1993. Silnik o mocy 326 kW umieszczono pod przegubem, dlatego komunikacja między członami możliwa jest tylko za pomocą górnego pokładu. Musi palić niezwykle dużo. Wykonano tylko 11 sztuk. Czy tylko Neoplan odważył się zbudować pojazd tego typu? Piszcie co o nim sądzicie i jak wam się on podoba. :lol:
Oto linki do kilku zdjęć:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1201073449

http://www.phototrans.eu/14,336999,0,Ne ... 38_4_.html

: 2010-03-05, 22:46
autor: ŁK-MZK
Przede wszystkim na pierwszym planie rzuca się w oczy jego masywność. Dość ciekawe rozwiązanie pietrowy przegub.
Myślę, czy miaby zastosowanie w jakichś polskich miastach, czy ktoś byłby chętny jeśli by go dalej mieli produkować ;)

: 2010-03-05, 23:06
autor: tarzanpata
Na youtube są filmiki jak wygląda na zakrętach. Imponujący pojazd choć nie trafia w mój gust ;)

: 2010-03-05, 23:13
autor: Domiz09
Bardzo ciekawy pojazd, ale na pewno musi fatalnie się prowadzić - nie dośc, że piętrus to jeszcze przegub.

: 2010-03-06, 00:54
autor: Amalio

: 2010-03-06, 00:59
autor: tarzanpata
Amalio pisze:Tu trochę lepsze ujęcie:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html
O ten, pięknie się prezentuje :mruga:

: 2010-03-06, 11:49
autor: ŁK-MZK
To nie jest jakaś nowsza wersja ;) :?: Bo wizualnie jest jednak różnica na korzyść zdjęcia, które przesłał Amalio.

: 2010-03-06, 12:15
autor: Amalio
ŁK-MZK pisze:To nie jest jakaś nowsza wersja ;) :?: Bo wizualnie jest jednak różnica na korzyść zdjęcia, które przesłał Amalio.
Autobus był produkowany do '93 roku i ten egzemplarz przeszedł NG (Z powodu wypadku) które upodobniło go do obecnie produkowanego Skylinera.
http://www.neoplan.info/neoplan-jumbocr ... 8-4_en.php

: 2010-03-06, 13:36
autor: carrus
Ten z ostatniego zdjęcia jest "pchaczem". To dosyć duża ingerencja w jego konstrukcję. :?: :)

: 2010-03-06, 17:57
autor: JELCZU85
Masakra ten autobus jest świetny i przypadł mi do gustu. Ale raczej nie widzę go na Polskich drogach :o:

: 2010-03-06, 19:39
autor: carrus
Ten pojazd może pomieścić w wersji z miejscami siedzącymi na obu pokładach nawet 170 osób. :)

: 2010-03-06, 19:49
autor: zanzar
carrus pisze:Ten pojazd może pomieścić w wersji z miejscami siedzącymi na obu pokładach nawet 170 osób. :)
No chyba licząc z tymi co będą siedzieć na dachu :P

Ale maszyna jest - trzeba mieć tylko odpowiednie drogi, dworce i potoki pasażerskie :P

: 2010-03-08, 16:02
autor: lemba
DominikR pisze:Bardzo ciekawy pojazd, ale na pewno musi fatalnie się prowadzić - nie dośc, że piętrus to jeszcze przegub.
Model z silnikiem z tyłu nie powinien prowadzić się najgorzej. Jest on niewiele wyższy od przegubowego N221, który jeździ całkiem ładnie. 2 pokłady w Jumbocruiserze wcale nie przeszkadzają, trzon łączący obie części jest na wysokości trochę niższej niż górna podłoga, więc nie skacze tak bardzo na wybojach. Jeśli chodzi o wersję z silnikiem w przegubie to zapewne prowadzenie jest podobne do prowadzenia Ik 280.