N4011

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Inspektor

Post autor: Inspektor »

szubak pisze:No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.

A neos ktory przyjechal jako autobus zastepczy moglby spokojnie zostac na stale w Krakowie, gdzy MPK nie posiada tej pojemnosci autobusow (poza melonami, ale sa mniejsze), a na niektorych liniach na ktorych jezdzi sprawuje sie bardzo dobrze (428, 136).

PS.Co do konserwacji/przegladow u producenta, to byl tam <b>napewno</b> takze krakowski BM701.
Heh,przypomniało mi się zdarzenie z ubiegłego tygodnia kiedy to kierowcy ciągle się otwierała klapa z numerem lini i trasą i ciągle musiał niezłe uniki robić aby nie dostać w czerep.Dodam że był to Jelcz M120...

voy

Post autor: voy »

Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.
Widać z tego że w Warszawie tak a w Krakowie nie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że niestety zbliżamy się do tego czasu, kiedy okaże się, że warszawskie MAN-y NG 313 staną "wadliwe". Osobiście wolałbym, aby się to nigdy nie stało, ale jak je obserwuję, to czasami płakać mi sie chce :cry:

Co wadliwości warszawskich MAN-ów... To mam okazję co jakiś czas przejechać tuż obok serwisu MAN-a w Wolicy. Warszawskie MAN-y z MZA są tam bardzo częstymi gośćmi. Najczęściej NG313. Najpierw były chyba przeglądy - chyba bo wtedy były to nowe, kilku miesięczne autobusy. Obecnie na pewno naprawy. Szczególnie przeguby im się sypią, ale nie tylko...
Od niedawna w serwisie widuje co jakiś czas również NM223.3.... :o:

Byłem tam w ostatnią niedzielę (28.11) i nie widziałem żadnego autobusu z MZA

janko

Post autor: janko »

Witam,
niedawno zakupiliśmy 2 szt N4011, jako że nie mamy doświadczenia w tego typu pojazdach mam kilka pytań:
1. Dlaczego cały czas święci się kontrolka od ABS? czy jest to prawidłowe, jeżeli nie to co może być tego przyczyną?
2. Zegar pokazuje wys. tem silnika, po zgaszeniu świateł pokazuje już normalnie.
3. Czy ASR dział automatycznie czy jest do tego jakiś przełącznik?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

janko pisze:1. Dlaczego cały czas święci się kontrolka od ABS? czy jest to prawidłowe, jeżeli nie to co może być tego przyczyną?
A czy to nie jest czasami ostrzeżenie, że "nie działa ABS" :cool:

janko

Post autor: janko »

J-31 pisze:
janko pisze:1. Dlaczego cały czas święci się kontrolka od ABS? czy jest to prawidłowe, jeżeli nie to co może być tego przyczyną?
A czy to nie jest czasami ostrzeżenie, że "nie działa ABS" :cool:
Po żaświeceniu kontrolki ABS tył dział a przód blokuje na śliskim

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

janko pisze:Po żaświeceniu kontrolki ABS tył dział a przód blokuje na śliskim
Jeżeli przednie koła blokują się na śliskiej nawierzchni (śniegi, lód), to znaczy, że ABS po prostu nie działa ;)

maly_miki

Post autor: maly_miki »

janko pisze:Czy ASR dział automatycznie czy jest do tego jakiś przełącznik?
Powinien działać automatycznie, ale jest to układ korzystający z tej samej elektroniki i czujników na kołach co ABS, więc jak ABS kuleje to i ASR może nie działać.
W pierwszej kolejności sprawdziłbym czujniki na przedniej osi. Bo jeżeli są wadliwe to elektronika nie wie, że koło się nie obraca i nie odpuszcza hamulców. To samo dot. ASR - u. Jak elektronika nie wie, że przednie koła się nie obracają to nie reaguje na osi napędowej.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Widzę, że wreszcie ktoś z mojego miasta zawitał :D Może ta kontrolka oznacza że właśnie ten ABS działa, czyt. nie ma problemu. Jak te Neoplany zajechały do Dębicy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matlik pisze:Może ta kontrolka oznacza że właśnie ten ABS działa, czyt. nie ma problemu.
Raczej nie. Z tego co zauważyłem po pulpitach różnych pojzdów, w tym Neoplanów - to wychodzi na to, iż cała logika jest taka: ;)

- jak coś działa - pulpit jest czysty, żadnych lampek - no poza tym co musi być, czyli np. światła drogowe (zielona lampka), czy włączone jakieś urządzenia obsługujące przedział pasażerski (jeśli istotnie mają podświetloną ikonę na pulpicie, bo może to być tylko podświetlony przycisk) ;)

- natomiast jak nie działa jakiś element, szczególnie związany z bezpieczeństwem prowadzenia pojazdu - np. ABS - to na pulpicie pojawia się lampka. Kolor lampki uzależniony jest od poziomu bezpieczeństwa. W tym wypadku ABS ma kolor pomarańczowy, co jest dla kierowcy ostrzeżeniem, że może jechać, ale musi zachować ostrożność. :cool:

Zresztą zauważyłem, że w samochodach osobowych jest dokładnie tak samo. Kolor poświetlonej ikony - na pulpicie - jest uzależniony od poziomu bezpieczeństwa pojazdu i tego, czy możesz nim poruszać się dalej "o własnych siłach". Ikony mają się pojawiać tylko w wypadku wystąpienia awarii.

Tak było u mnie w Yarisie. I tak mam teraz w Seacie Cordoba. W obu pojazdach mam ABS. I w momencie gdy nie działa pojawia się żółta ikona z napisem ABS ( w Yarisie zapala się ikona, a w Cordobie ikona pulsuje). Natomiast, gdy ABS działa normalnie, na pulpicie nie pojawia się nic, prócz "świateł".

Dla przykładu: zadławienie silnika (zgaszenie) czy brak ciśnienia oleju - czerwone ikony. ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

No racja, w zasadzie moje twierdzenie było nielogiczne trochę. Taką odpowiedź na BF dostałem:
Kontrolka od ABS nie powinna się świecić, coś jest niesprawne, najczęściej któryś czujnik przy kole. Albo są zwarte przewody, albo przetarte, dostaje się wilgoć itp. W tym przypadku najlepiej podpiąć pod komputer, inaczej to jest szukanie po omacku. Zegar na desce może mieć jakieś przepięcie od lamp prawdopodobnie. ASR chyba działa cały czas. Pytanie ode mnie: czy w MKS Dębica nie ma elektryka?

janko

Post autor: janko »

Matlik pisze:Widzę, że wreszcie ktoś z mojego miasta zawitał :D Może ta kontrolka oznacza że właśnie ten ABS działa, czyt. nie ma problemu. Jak te Neoplany zajechały do Dębicy?
Neoplany przyjechały na kołach z Berlina

imarcin

Post autor: imarcin »

Dziś na linię 52 wyjechał jeden z czterech kupionych dla SPAD-u Neoplanów N4011. Zostały kupione tylko dlatego że mogą przejechać pod pewnym bardzo małym mostkiem :). Do niedawna jeździły tam Jelcze M11.


9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ten pasek nad światłami... :confused: Do Neosia to malowanie nie pasuje, szkoda też, że nie dostał diodowego wyświetlacza... ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To przecież jest 4011...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Owszem to jest N4011 i zdaje się, że długo nie pojeździł w oryginalnym malowaniu. ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

Z moich informacji wynika że nie będzie miał tego niebieskiego pasku nad światłami widocznego w drugim zdjęciu :)

No i jest pierwszy dobrze pomalowany :). Moim zdaniem wygląda dobrze. Co sądzicie?

Obrazek
Ze strony http://www.mkm.szczecin.pl
Ostatnio zmieniony 2009-03-18, 22:56 przez imarcin, łącznie zmieniany 3 razy.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Całkiem, całkiem, ale: po co pierścień na kole na granat? i szkoda, że diodowych wyświetlaczy nie ma ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”