N4011

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Profesor

N4011

Post autor: Profesor »

Widział ktos kiedyś z was ten autobus . Jeżdzi on teraz po Krakowie w zastepstwie NG313 . 10m , skrzynia zf , silnik mana , rok produkcji 1998 . Bardzo fajny nisko pojemny autobus . Klimatyzacja w całym autobusie , dobra amortyzacja , nic sie nie tłucze . Jesli ktos kiedyś tym jechał niech się wypowie .

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

On jest niskopodogowy?

voy

Post autor: voy »

A co się stało z NG313??
Słyszałem że Neoplany N4011 mają bardzo mocne silniki...

Maciek

Post autor: Maciek »

Co to znaczy 'niskopojemny' :?: :mruga:

voy

Post autor: voy »

¯e jest krótki a co za tym idzie mało pasażerów potrafi przewieźć.

Profesor

Post autor: Profesor »

No widze , że pytanie nie na miejscu . Trudno . A dla ciekawskich man ng313 poszedł na "konserwacje" do mana . Szczegóły nie ważne . I przysłali nam tego . A dokłądnie poszedł , jesli komuś to co mówi BM705

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: N4011

Post autor: J-31 »

Profesor pisze:Widział ktos kiedyś z was ten autobus . Jeżdzi on teraz po Krakowie w zastepstwie NG313 . 10m , skrzynia zf , silnik mana , rok produkcji 1998 . Bardzo fajny nisko pojemny autobus . Klimatyzacja w całym autobusie , dobra amortyzacja , nic sie nie tłucze . Jesli ktos kiedyś tym jechał niech się wypowie .
Sorry, ale trochę nie bardzo rozumiem - przecież MAN NG 313 to autobus przegubowy - jak to się ma do 10metrowego Neoplana N4011... :?:

Profesor

Post autor: Profesor »

To nie jest do końca jasne . Ale kiedyś po krakowie jeżdził biały man ng313 na Poznańskich rejestracjach , a teraz firma man , dysponowała tylko takim autobusem , wiec nam go dali , wcale nie musieli tego robić . Nie mieli obowiązku dawać czego kolwiek . A zdjęcie neosia , jest w galegi . Jeśli ktos chce wiedzieć jak wygląda

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oglądałem całkiem ładny - a możesz jeszcze wyjaśnić na czym polega ta "danina", czy to jest autobus "zastępczy"... :wow:

Profesor

Post autor: Profesor »

NG313 poszedł na konserwacje do mana , bo mu sie konczy gwarancja , i dali nam to cudo . :) :)

voy

Post autor: voy »

A no dobrze że przeszedł, bo się psuły wszystkie bardzo.
A dokładnie to co z nimi było od początku eksploatacji?

Profesor

Post autor: Profesor »

A ty z kąd takie teorie wysnuwasz , ze nasze many od poczatku sie psuły niemiłosiernie??? Z kąd takie informacje . Poszedł na zwykłą konserwacje , nic się mu nie stało . Jest w pełni sprawny , ale gwarancje trzeba wykorzystac

voy

Post autor: voy »

Czytałem na innych forach że są najbardziej awaryjnymi pojazdami w MPK i że wszystkie jeździły po poprawki.

szubak

Post autor: szubak »

No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.

A neos ktory przyjechal jako autobus zastepczy moglby spokojnie zostac na stale w Krakowie, gdzy MPK nie posiada tej pojemnosci autobusow (poza melonami, ale sa mniejsze), a na niektorych liniach na ktorych jezdzi sprawuje sie bardzo dobrze (428, 136).

PS.Co do konserwacji/przegladow u producenta, to byl tam <b>napewno</b> takze krakowski BM701.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.
To straszne. Warszawskie MANy jeszcze nie mają takich problemów... :) Ale, kto wie, myślę, że już niedługo będą miały :mruga:

Jak długo będzie jeździł po Krakowie N4011 :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

szubak pisze:No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.

A neos ktory przyjechal jako autobus zastepczy moglby spokojnie zostac na stale w Krakowie, gdzy MPK nie posiada tej pojemnosci autobusow (poza melonami, ale sa mniejsze), a na niektorych liniach na ktorych jezdzi sprawuje sie bardzo dobrze (428, 136).

PS.Co do konserwacji/przegladow u producenta, to byl tam <b>napewno</b> takze krakowski BM701.
Heh,przypomniało mi się zdarzenie z ubiegłego tygodnia kiedy to kierowcy ciągle się otwierała klapa z numerem lini i trasą i ciągle musiał niezłe uniki robić aby nie dostać w czerep.Dodam że był to Jelcz M120...

voy

Post autor: voy »

Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.
Widać z tego że w Warszawie tak a w Krakowie nie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że niestety zbliżamy się do tego czasu, kiedy okaże się, że warszawskie MAN-y NG 313 staną "wadliwe". Osobiście wolałbym, aby się to nigdy nie stało, ale jak je obserwuję, to czasami płakać mi sie chce :cry:

Co wadliwości warszawskich MAN-ów... To mam okazję co jakiś czas przejechać tuż obok serwisu MAN-a w Wolicy. Warszawskie MAN-y z MZA są tam bardzo częstymi gośćmi. Najczęściej NG313. Najpierw były chyba przeglądy - chyba bo wtedy były to nowe, kilku miesięczne autobusy. Obecnie na pewno naprawy. Szczególnie przeguby im się sypią, ale nie tylko...
Od niedawna w serwisie widuje co jakiś czas również NM223.3.... :o:

Byłem tam w ostatnią niedzielę (28.11) i nie widziałem żadnego autobusu z MZA

janko

Post autor: janko »

Witam,
niedawno zakupiliśmy 2 szt N4011, jako że nie mamy doświadczenia w tego typu pojazdach mam kilka pytań:
1. Dlaczego cały czas święci się kontrolka od ABS? czy jest to prawidłowe, jeżeli nie to co może być tego przyczyną?
2. Zegar pokazuje wys. tem silnika, po zgaszeniu świateł pokazuje już normalnie.
3. Czy ASR dział automatycznie czy jest do tego jakiś przełącznik?
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”