Strona 1 z 3

N4011

: 2004-10-30, 22:24
autor: Profesor
Widział ktos kiedyś z was ten autobus . Jeżdzi on teraz po Krakowie w zastepstwie NG313 . 10m , skrzynia zf , silnik mana , rok produkcji 1998 . Bardzo fajny nisko pojemny autobus . Klimatyzacja w całym autobusie , dobra amortyzacja , nic sie nie tłucze . Jesli ktos kiedyś tym jechał niech się wypowie .

: 2004-10-31, 08:30
autor: Wiśnia
On jest niskopodogowy?

: 2004-10-31, 08:49
autor: voy
A co się stało z NG313??
Słyszałem że Neoplany N4011 mają bardzo mocne silniki...

: 2004-10-31, 17:08
autor: Maciek
Co to znaczy 'niskopojemny' :?: :mruga:

: 2004-10-31, 18:20
autor: voy
¯e jest krótki a co za tym idzie mało pasażerów potrafi przewieźć.

: 2004-11-04, 17:09
autor: Profesor
No widze , że pytanie nie na miejscu . Trudno . A dla ciekawskich man ng313 poszedł na "konserwacje" do mana . Szczegóły nie ważne . I przysłali nam tego . A dokłądnie poszedł , jesli komuś to co mówi BM705

Re: N4011

: 2004-11-05, 10:06
autor: J-31
Profesor pisze:Widział ktos kiedyś z was ten autobus . Jeżdzi on teraz po Krakowie w zastepstwie NG313 . 10m , skrzynia zf , silnik mana , rok produkcji 1998 . Bardzo fajny nisko pojemny autobus . Klimatyzacja w całym autobusie , dobra amortyzacja , nic sie nie tłucze . Jesli ktos kiedyś tym jechał niech się wypowie .
Sorry, ale trochę nie bardzo rozumiem - przecież MAN NG 313 to autobus przegubowy - jak to się ma do 10metrowego Neoplana N4011... :?:

: 2004-11-05, 13:04
autor: Profesor
To nie jest do końca jasne . Ale kiedyś po krakowie jeżdził biały man ng313 na Poznańskich rejestracjach , a teraz firma man , dysponowała tylko takim autobusem , wiec nam go dali , wcale nie musieli tego robić . Nie mieli obowiązku dawać czego kolwiek . A zdjęcie neosia , jest w galegi . Jeśli ktos chce wiedzieć jak wygląda

: 2004-11-05, 13:51
autor: J-31
Oglądałem całkiem ładny - a możesz jeszcze wyjaśnić na czym polega ta "danina", czy to jest autobus "zastępczy"... :wow:

: 2004-11-05, 17:40
autor: Profesor
NG313 poszedł na konserwacje do mana , bo mu sie konczy gwarancja , i dali nam to cudo . :) :)

: 2004-11-05, 20:34
autor: voy
A no dobrze że przeszedł, bo się psuły wszystkie bardzo.
A dokładnie to co z nimi było od początku eksploatacji?

: 2004-11-05, 22:45
autor: Profesor
A ty z kąd takie teorie wysnuwasz , ze nasze many od poczatku sie psuły niemiłosiernie??? Z kąd takie informacje . Poszedł na zwykłą konserwacje , nic się mu nie stało . Jest w pełni sprawny , ale gwarancje trzeba wykorzystac

: 2004-11-06, 14:27
autor: voy
Czytałem na innych forach że są najbardziej awaryjnymi pojazdami w MPK i że wszystkie jeździły po poprawki.

: 2004-11-29, 14:40
autor: szubak
No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.

A neos ktory przyjechal jako autobus zastepczy moglby spokojnie zostac na stale w Krakowie, gdzy MPK nie posiada tej pojemnosci autobusow (poza melonami, ale sa mniejsze), a na niektorych liniach na ktorych jezdzi sprawuje sie bardzo dobrze (428, 136).

PS.Co do konserwacji/przegladow u producenta, to byl tam <b>napewno</b> takze krakowski BM701.

: 2004-11-29, 14:58
autor: J-31
szubak pisze:No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.
To straszne. Warszawskie MANy jeszcze nie mają takich problemów... :) Ale, kto wie, myślę, że już niedługo będą miały :mruga:

Jak długo będzie jeździł po Krakowie N4011 :)

: 2004-11-29, 16:58
autor: Inspektor
szubak pisze:No to im niestety trzeba przyznac ze jak na MANa sa dosyc awaryjnymi pojazdami. Jak kiedys jechalem jednym, to zaobserwowalem ciekawa sytuacje jak klapa z samego tylu wewnatrz spadla na glowy siedzacych tam pasazerow. Moze to nie dotyczy bezposrednio ich awaryjnosci, ale daje jakies wyobrazenie o solidnosci ich wykonania i konserwacji.

A neos ktory przyjechal jako autobus zastepczy moglby spokojnie zostac na stale w Krakowie, gdzy MPK nie posiada tej pojemnosci autobusow (poza melonami, ale sa mniejsze), a na niektorych liniach na ktorych jezdzi sprawuje sie bardzo dobrze (428, 136).

PS.Co do konserwacji/przegladow u producenta, to byl tam <b>napewno</b> takze krakowski BM701.
Heh,przypomniało mi się zdarzenie z ubiegłego tygodnia kiedy to kierowcy ciągle się otwierała klapa z numerem lini i trasą i ciągle musiał niezłe uniki robić aby nie dostać w czerep.Dodam że był to Jelcz M120...

: 2004-11-29, 17:18
autor: voy
Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.

: 2004-11-29, 17:32
autor: Inspektor
voy pisze:Nie, raczej nie. MANy w Warszawie są uznawane za niezawodne autobusy.
Widać z tego że w Warszawie tak a w Krakowie nie.

: 2004-11-30, 10:47
autor: J-31
Ja myślę, że niestety zbliżamy się do tego czasu, kiedy okaże się, że warszawskie MAN-y NG 313 staną "wadliwe". Osobiście wolałbym, aby się to nigdy nie stało, ale jak je obserwuję, to czasami płakać mi sie chce :cry:

Co wadliwości warszawskich MAN-ów... To mam okazję co jakiś czas przejechać tuż obok serwisu MAN-a w Wolicy. Warszawskie MAN-y z MZA są tam bardzo częstymi gośćmi. Najczęściej NG313. Najpierw były chyba przeglądy - chyba bo wtedy były to nowe, kilku miesięczne autobusy. Obecnie na pewno naprawy. Szczególnie przeguby im się sypią, ale nie tylko...
Od niedawna w serwisie widuje co jakiś czas również NM223.3.... :o:

Byłem tam w ostatnią niedzielę (28.11) i nie widziałem żadnego autobusu z MZA

: 2009-01-08, 12:14
autor: janko
Witam,
niedawno zakupiliśmy 2 szt N4011, jako że nie mamy doświadczenia w tego typu pojazdach mam kilka pytań:
1. Dlaczego cały czas święci się kontrolka od ABS? czy jest to prawidłowe, jeżeli nie to co może być tego przyczyną?
2. Zegar pokazuje wys. tem silnika, po zgaszeniu świateł pokazuje już normalnie.
3. Czy ASR dział automatycznie czy jest do tego jakiś przełącznik?
Pozdrawiam