N316
N316
Szanowni koledzy.
Mamy małą nowość w Warszawie. Jest to wysokopodłogowy Neoplan do komunikacji lokalnej. Zakupił go podwarszawski przewoźnik PPKS Piaseczno do obsługi linii bezpłatnej z Ursynowa do Geant'a. Autobus jest cały biały. Autobus jeździ od kilku dni, a przyjechał z Niemiec jako "używany" (z drugiej ręki). Wczoraj nim się przejechałem i o to moje wrażenia...
Autobus przystosowany do komunikacji lokalnej, w związku z tym ma dwie pary drzwi w układzie 1-2-0, a więc wąskie wejście i szerokie wyjście. Wyjście przednimi drzwiami uniemożliwia "łapka", tędy można tylko wejść.
Fotele są dość szerokie i wygodne chociaż twarde, akurat do komunikacji lokalnej typu PKS. Siedziałem na fotelach w pierszym rzędzie - jest tam wspaniała panorama na ogromną szybę ściany przedniej, ale z drugiej strony był tam straszliwie duszno - brak przewiewu. Szybko zrezygnowałem i przesiadłem się...
W ogóle nawiew w tym autobusie jest słaby. Są tylko dwa uchylne okna (w tylnej części pojadu), dwie furty dachowe - oszklone a co gorsza nieszczelne. Akurat przeszła burza i padał deszcz, pomimo, że furta była zamknięta na ramię kapała mi woda.
Kolejny problem, to wysoka podłoga i wąskie przejścia, na szczęście autobus mimo wszystko jest pojemny. Poważną wadą są wysokie stopnie, utrudniające wymianę pasażerską, dużo lepsze pod tym względem są MAN-y SL202...
Ponieważ jest to autobus lokalny, toteż w zasadzie nie ma tam zbyt wielu poręczy, których można było by się trzymać. Są czarne poręcze wysoko, wzdłuż półek na bagaż i kilka pionowych poręczy tuż przy drzwiach...
Zawieszenie autobusu jest wyczuwalnie twarde. Jazda po nierównościach była mocno nie przyjemna...
Silnik stosunkowo głośny. Powiedziałbym nawet nieznośnie głośny, do tego manualna skrzynia biegów. Podejrzewam, że autobus ma mocny silnik - na długie trasy, czy nawet trasy lokalne jest to pewnie praktyczne posunięcie. Ogólnie autobus jest dość żwawy i porusza się dosyć lekko...
Zrobiłem mu kilka zdjęć. Niestety tylko z zewnątrz. W środku był przez cały czas pełen ludzi, więc nie mogłem go sfocić od środka. Tutaj w albumie są zdjęcia:
http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=623
http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=622
I co o tym pojeździe sądzicie ?
Mamy małą nowość w Warszawie. Jest to wysokopodłogowy Neoplan do komunikacji lokalnej. Zakupił go podwarszawski przewoźnik PPKS Piaseczno do obsługi linii bezpłatnej z Ursynowa do Geant'a. Autobus jest cały biały. Autobus jeździ od kilku dni, a przyjechał z Niemiec jako "używany" (z drugiej ręki). Wczoraj nim się przejechałem i o to moje wrażenia...
Autobus przystosowany do komunikacji lokalnej, w związku z tym ma dwie pary drzwi w układzie 1-2-0, a więc wąskie wejście i szerokie wyjście. Wyjście przednimi drzwiami uniemożliwia "łapka", tędy można tylko wejść.
Fotele są dość szerokie i wygodne chociaż twarde, akurat do komunikacji lokalnej typu PKS. Siedziałem na fotelach w pierszym rzędzie - jest tam wspaniała panorama na ogromną szybę ściany przedniej, ale z drugiej strony był tam straszliwie duszno - brak przewiewu. Szybko zrezygnowałem i przesiadłem się...
W ogóle nawiew w tym autobusie jest słaby. Są tylko dwa uchylne okna (w tylnej części pojadu), dwie furty dachowe - oszklone a co gorsza nieszczelne. Akurat przeszła burza i padał deszcz, pomimo, że furta była zamknięta na ramię kapała mi woda.
Kolejny problem, to wysoka podłoga i wąskie przejścia, na szczęście autobus mimo wszystko jest pojemny. Poważną wadą są wysokie stopnie, utrudniające wymianę pasażerską, dużo lepsze pod tym względem są MAN-y SL202...
Ponieważ jest to autobus lokalny, toteż w zasadzie nie ma tam zbyt wielu poręczy, których można było by się trzymać. Są czarne poręcze wysoko, wzdłuż półek na bagaż i kilka pionowych poręczy tuż przy drzwiach...
Zawieszenie autobusu jest wyczuwalnie twarde. Jazda po nierównościach była mocno nie przyjemna...
Silnik stosunkowo głośny. Powiedziałbym nawet nieznośnie głośny, do tego manualna skrzynia biegów. Podejrzewam, że autobus ma mocny silnik - na długie trasy, czy nawet trasy lokalne jest to pewnie praktyczne posunięcie. Ogólnie autobus jest dość żwawy i porusza się dosyć lekko...
Zrobiłem mu kilka zdjęć. Niestety tylko z zewnątrz. W środku był przez cały czas pełen ludzi, więc nie mogłem go sfocić od środka. Tutaj w albumie są zdjęcia:
http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=623
http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=622
I co o tym pojeździe sądzicie ?
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda - bezpłatny, to nie narzekaj - w sam raz dla ludzi z siatami po udanych zakupach w hipermarkecie .J-31 pisze:...problem, to wysoka podłoga i wąskie przejścia, na szczęście autobus mimo wszystko jest pojemny. Poważną wadą są wysokie stopnie, utrudniające wymianę pasażerską...w zasadzie nie ma tam zbyt wielu poręczy...
Z wyglądu typowy Neoś lat 90-tych, choć tył bardziej Volvo.
W sumie niby Masz rację, jednak z drugiej strony to jest linia stricte miejska i fajnie byłoby zobaczyć autobus - przynajmniej średniopodłogowy, no ale to już zależy od przewoźnika. Mimo wszystko miło zobaczyć jakiś "nowy" pojazd na tej linii...u2w pisze:Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda - bezpłatny, to nie narzekaj - w sam raz dla ludzi z siatami po udanych zakupach w hipermarkecie .
Tak, bo to jest typowy Neoś z lat 90-tych. One mają takie tyły...u2w pisze:Z wyglądu typowy Neoś lat 90-tych, choć tył bardziej Volvo.
Ciekawy jestem, czy będzie ich więcej. Mam ciche podejrzenia o zbliżającej się podmianie taboru, ponieważ z moich obserwacji taborowych wynika, że MAN-y SL 202 coraz częściej się psują. W skutek tego PPKS przysyła coraz częściej autobusy rezerwowe - najczęściej Jelcze L11...
Tak jest to naprawdę super autobus do komunikacji lokalnej a'la PKS.Panewniczanin pisze:... fajny na podmiejskie traski PKS. Z opisu J-31 wynika, że na miejskie to on się nie nadaje.
Jest to PKS Słupsk - tylko oni tak malują autobusy....Panewniczanin pisze: W słupsku w MZK jeździ czy w PKS-ie? A może jakiś prywatny przewoźnik?
Niestety do KM ten autobus absolutnie się nie nadaje. No ale cóż zrobić....rupak pisze:Mnie się podoba. Ale raczej by się przydał na jakieś wycieczki np. szkolne, a nie do KM.
Ostatnio zmieniony 2005-06-17, 10:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadzam się z tą wypowiedzią że do KM to sie taki autobus niezbyt nadaje.Osobiście wielokrotnie jeździłem takim autobusem.Tylko ta sytuacja była najczyściej właśnie na dalekich trasach turystycznych a nie na krótkich odcinkach miejskich.Z jedną opinią nie mogę się jednak zgodzić.Mianowicie według mnie silnik w tym autobusie nie pracuje za głośno.Wielokrotnie jechałem nim przez wiele godzin na ostatnim siedzeniu i dźwięk silnika wcale nie był dla mnie uciążliwy.A co do tego,że gdzieniegdzie przecieka to oczywiste w używanych autobusach zawsze coś jest nie tak jak powinno być.Niestety do KM ten autobus absolutnie się nie nadaje. No ale cóż zrobić....
No, tak ale używane autobusy są różne. Jeden ma silnik cichy bo jest zadbany, a drugi jest głośny, bo przewoźnik go zajeździłFilip pisze: jedną opinią nie mogę się jednak zgodzić.Mianowicie według mnie silnik w tym autobusie nie pracuje za głośno.Wielokrotnie jechałem nim przez wiele godzin na ostatnim siedzeniu i dźwięk silnika wcale nie był dla mnie uciążliwy
No masz racje.___Ja osobiści korzystam zazwyczaj z usług przewoźnika,___który ma taki autobus o jakim piszesz w temacie i jest w stanie jakby niedawno wyjechał z fabryki.___W podobnym stanie ma Neoplana N216shdl.___Autobus jest wiekowy ale naprawdę praca silnika wcale nie przeszkadza podróżnym.___A co do tego zajerzdrzania silnika to zajeździć silnik Neoplana to trzeba być geniuszem.No, tak ale używane autobusy są różne. Jeden ma silnik cichy bo jest zadbany, a drugi jest głośny, bo przewoźnik go zajeździł