N316

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

N316

Post autor: J-31 »

Szanowni koledzy.

Mamy małą nowość w Warszawie. Jest to wysokopodłogowy Neoplan do komunikacji lokalnej. Zakupił go podwarszawski przewoźnik PPKS Piaseczno do obsługi linii bezpłatnej z Ursynowa do Geant'a. Autobus jest cały biały. Autobus jeździ od kilku dni, a przyjechał z Niemiec jako "używany" (z drugiej ręki). Wczoraj nim się przejechałem i o to moje wrażenia...

Autobus przystosowany do komunikacji lokalnej, w związku z tym ma dwie pary drzwi w układzie 1-2-0, a więc wąskie wejście i szerokie wyjście. Wyjście przednimi drzwiami uniemożliwia "łapka", tędy można tylko wejść.

Fotele są dość szerokie i wygodne chociaż twarde, akurat do komunikacji lokalnej typu PKS. Siedziałem na fotelach w pierszym rzędzie - jest tam wspaniała panorama na ogromną szybę ściany przedniej, ale z drugiej strony był tam straszliwie duszno - brak przewiewu. Szybko zrezygnowałem i przesiadłem się...

W ogóle nawiew w tym autobusie jest słaby. Są tylko dwa uchylne okna (w tylnej części pojadu), dwie furty dachowe - oszklone a co gorsza nieszczelne. Akurat przeszła burza i padał deszcz, pomimo, że furta była zamknięta na ramię kapała mi woda.

Kolejny problem, to wysoka podłoga i wąskie przejścia, na szczęście autobus mimo wszystko jest pojemny. Poważną wadą są wysokie stopnie, utrudniające wymianę pasażerską, dużo lepsze pod tym względem są MAN-y SL202...

Ponieważ jest to autobus lokalny, toteż w zasadzie nie ma tam zbyt wielu poręczy, których można było by się trzymać. Są czarne poręcze wysoko, wzdłuż półek na bagaż i kilka pionowych poręczy tuż przy drzwiach...

Zawieszenie autobusu jest wyczuwalnie twarde. Jazda po nierównościach była mocno nie przyjemna...
Silnik stosunkowo głośny. Powiedziałbym nawet nieznośnie głośny, do tego manualna skrzynia biegów. Podejrzewam, że autobus ma mocny silnik - na długie trasy, czy nawet trasy lokalne jest to pewnie praktyczne posunięcie. Ogólnie autobus jest dość żwawy i porusza się dosyć lekko...


Zrobiłem mu kilka zdjęć. Niestety tylko z zewnątrz. W środku był przez cały czas pełen ludzi, więc nie mogłem go sfocić od środka. Tutaj w albumie są zdjęcia:
:strzałka: http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=623

:strzałka: http://www.km-forum.pnth.net/album_page.php?pic_id=622

I co o tym pojeździe sądzicie ?

Milenium

Post autor: Milenium »

Taki sam jezdzi chyba w Slupsku! Gruntownie fajny autobus :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Mnie się podoba. Ale raczej by się przydał na jakieś wycieczki np. szkolne, a nie do KM.

voy

Post autor: voy »

TRAMWAJ pisze:Taki sam jezdzi chyba w Slupsku! Gruntownie fajny autobus :)
O ile dobrze pamiętam to ten słupski się rozbił solidnie

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:...problem, to wysoka podłoga i wąskie przejścia, na szczęście autobus mimo wszystko jest pojemny. Poważną wadą są wysokie stopnie, utrudniające wymianę pasażerską...w zasadzie nie ma tam zbyt wielu poręczy...
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda - bezpłatny, to nie narzekaj :-P - w sam raz dla ludzi z siatami po udanych zakupach w hipermarkecie :mruga:.

Z wyglądu typowy Neoś lat 90-tych, choć tył bardziej Volvo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda - bezpłatny, to nie narzekaj :-P - w sam raz dla ludzi z siatami po udanych zakupach w hipermarkecie :mruga:.
W sumie niby Masz rację, jednak z drugiej strony to jest linia stricte miejska i fajnie byłoby zobaczyć autobus - przynajmniej średniopodłogowy, no ale to już zależy od przewoźnika. Mimo wszystko miło zobaczyć jakiś "nowy" pojazd na tej linii... ;)
u2w pisze:Z wyglądu typowy Neoś lat 90-tych, choć tył bardziej Volvo.
Tak, bo to jest typowy Neoś z lat 90-tych. One mają takie tyły...

Ciekawy jestem, czy będzie ich więcej. Mam ciche podejrzenia o zbliżającej się podmianie taboru, ponieważ z moich obserwacji taborowych wynika, że MAN-y SL 202 coraz częściej się psują. W skutek tego PPKS przysyła coraz częściej autobusy rezerwowe - najczęściej Jelcze L11... :mruga:
Panewniczanin pisze:... fajny na podmiejskie traski PKS. Z opisu J-31 wynika, że na miejskie to on się nie nadaje.
Tak jest to naprawdę super autobus do komunikacji lokalnej a'la PKS.
Panewniczanin pisze: W słupsku w MZK jeździ czy w PKS-ie? A może jakiś prywatny przewoźnik? :chytry:
Jest to PKS Słupsk - tylko oni tak malują autobusy.... ;)
rupak pisze:Mnie się podoba. Ale raczej by się przydał na jakieś wycieczki np. szkolne, a nie do KM.
Niestety do KM ten autobus absolutnie się nie nadaje. No ale cóż zrobić.... ;)
Ostatnio zmieniony 2005-06-17, 10:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panewniczanin pisze:
Jelcze L101
A jest coś takiego? Ja słyszałem o L100, L120 i M101... :shocked:
Przepraszam - czeski błąd - chodziło mi o L11 - poprawiłem... :)

Filip

Post autor: Filip »

Niestety do KM ten autobus absolutnie się nie nadaje. No ale cóż zrobić....
Zgadzam się z tą wypowiedzią że do KM to sie taki autobus niezbyt nadaje.Osobiście wielokrotnie jeździłem takim autobusem.Tylko ta sytuacja była najczyściej właśnie na dalekich trasach turystycznych a nie na krótkich odcinkach miejskich.Z jedną opinią nie mogę się jednak zgodzić.Mianowicie według mnie silnik w tym autobusie nie pracuje za głośno.Wielokrotnie jechałem nim przez wiele godzin na ostatnim siedzeniu i dźwięk silnika wcale nie był dla mnie uciążliwy.A co do tego,że gdzieniegdzie przecieka to oczywiste w używanych autobusach zawsze coś jest nie tak jak powinno być.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Filip pisze: jedną opinią nie mogę się jednak zgodzić.Mianowicie według mnie silnik w tym autobusie nie pracuje za głośno.Wielokrotnie jechałem nim przez wiele godzin na ostatnim siedzeniu i dźwięk silnika wcale nie był dla mnie uciążliwy
No, tak ale używane autobusy są różne. Jeden ma silnik cichy bo jest zadbany, a drugi jest głośny, bo przewoźnik go zajeździł ;)

Filip

Post autor: Filip »

No, tak ale używane autobusy są różne. Jeden ma silnik cichy bo jest zadbany, a drugi jest głośny, bo przewoźnik go zajeździł
No masz racje.___Ja osobiści korzystam zazwyczaj z usług przewoźnika,___który ma taki autobus o jakim piszesz w temacie i jest w stanie jakby niedawno wyjechał z fabryki.___W podobnym stanie ma Neoplana N216shdl.___Autobus jest wiekowy ale naprawdę praca silnika wcale nie przeszkadza podróżnym.___A co do tego zajerzdrzania silnika to zajeździć silnik Neoplana to trzeba być geniuszem. :rotfl: :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip pisze:A co do tego zajerzdrzania silnika to zajeździć silnik Neoplana to trzeba być geniuszem.
¯aden problem, wrzucę pierwszy bieg i pojadę do cioci w Poznaniu

Mercury

Post autor: Mercury »

Poza PKS Słupsk także MZK posiada 2 Neoplany N316 - pierwszy N316.1 U (951), rocznik 2001, oraz najnowszy nabytek, N316L (1363), rocznik 1993. Obydwa teoretycznie śmigają na Linii Regionalnej.

Filip

Post autor: Filip »

¯aden problem, wrzucę pierwszy bieg i pojadę do cioci w Poznaniu
No tak to każdy potrafi,ale ja pisałem o normalnym użytkowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”