Mercedes O405GT i Mercedes O305GT

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Mercedes O405GT i Mercedes O305GT

Post autor: ep40 » 2006-07-26, 11:29

Nie mogę uwierzyć w to co znalazłem.
Z przegubowych Merców już ktoś zrobił trajtki, nawet z O305G!

Kod: Zaznacz cały

http://public-transport.net/bus/Trolley/Winterth/8097_93.JPG
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images/photos/big/10/100517.jpg


[ Dodano: 2006-07-26, 11:40 ]
Ogółem znalazłem takie:
O305GT
O405GNT
O405GT
O405NE
O405NT
O405T
Ostatnio zmieniony 2006-07-26, 19:40 przez ep40, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-07-26, 19:42

Skoro znalazłeś, daj linki. Ten na pierwszym zdjęciu to O405GTZ.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-07-27, 15:41

u2w pisze:Skoro znalazłeś, daj linki.
Niewiele o nich wiadomo.

kombino

Post autor: kombino » 2006-08-09, 22:29


Milenium

Post autor: Milenium » 2006-08-11, 14:00

kombino pisze:Niewiele :chytry:

Samych 0405GTZ w Zurichu jeździ kilkadziesiąt.

http://www.psmkms.zbiorko...busy/szwaj2.jpg

http://www.psmkms.zbiorko...busy/szwaj3.jpg

http://www.psmkms.zbiorko...busy/szwaj1.jpg
Jaki jest rok ich produkcjii? Z jakiego roku pochodzą te zdjęcia?

kombino

Post autor: kombino » 2006-08-11, 18:01

1989,1994/nie wiem.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-08-15, 13:39

kombino pisze:1989,1994/nie wiem.
Raczej 1994 bo w 1989 nie było żadnych o405

ppln

Post autor: ppln » 2006-08-15, 13:52

Tu się mylisz - w 1994 w Polsce zaczęły się pojawiać 405N-ki, które z pewnością:
-były na zachodzie wcześniej
-są niskopodłogowe i nowsze niż 405-tki (bez N)

kombino

Post autor: kombino » 2006-08-15, 13:53

¯eby była jasność co do mojego postu:

Rok producji:1989-pierwsza dostawa
1994-druga dostawa
Nie znam daty zrobienia zdjęcia.

ep40, : Proponuję się trochę zainteresować tematem :mruga:

http://tiny.pl/7mww

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-08-15, 17:26

ppln pisze:Tu się mylisz - w 1994 w Polsce zaczęły się pojawiać 405N-ki, które z pewnością:
-były na zachodzie wcześniej
-są niskopodłogowe i nowsze niż 405-tki (bez N)
Ale wysokie O405 i O405N mogły być oferowane jednocześnie.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-08-15, 17:58

Tak, ale kombino chodziło o to:
ep40 pisze:...w 1989 nie było żadnych o405

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-08-15, 18:03

Dla jakich państw oprócz Szwajcarii były produkowane tego typu trolejbusy i czy w Polsce również takowe jeździły?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-08-30, 14:56

Adrian_ pisze:czy w Polsce również takowe jeździły?
MB O405GTZ ? :shocked:

Taaaak. Oczywiście w Warszawie, na Berdyczów :lol:
Obrazek

kombino

Post autor: kombino » 2006-08-30, 15:55

J-31, Jak mogę znaleźć tematy=newsy ze strony głównej,które już zniknęły :?: :wall:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-08-31, 10:41

kombino pisze:J-31, Jak mogę znaleźć tematy=newsy ze strony głównej,które już zniknęły :?: :wall:
Czy chodzi Ci o to ?
:strzałka: newsy-vf23.htm
Obrazek

kombino

Post autor: kombino » 2006-08-31, 11:07

Nie znaleziono forum :cry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-08-31, 11:12

Nic z tego nie kumam. Ja tam normalnie wchodzę :shocked:


Oj, nie wziąłeś pod uwagę rangi ;) Dostęp do newsów z poziomu Forum mają tylko newsmani i wyżej. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-08-31, 19:15 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-06-21, 23:49

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj, otóż jak jest rozwiązana kwestia napędu w O405GTD z Essen? Czy są dwa silniki elektryczne, czy jeden i w jakim członie? Jaki ma rozruch? Silnik diesla jak jest włączony to daje napęd bezpośrednio na oś czy napędza prądnicę jak w Trollinach z Opavy? Jaki to model silnika diesla? Czy taki jak w zwykłych O405G czy jakiś inny?

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2007-07-04, 17:16

Silnik spalinowy umieszczony jest tak jak w autobusie, elektryczny w drugim członie za przegubem i również napędza trzecią oś. Diesel napędza oś bezpośrednio, tzn przez skrzynię biegów (w zależności od opcji, jest to silnik 280 lub 300-konny, przy czym część duobusów O405GTD z Esslingen w okolicach 2001-2003 pozbawiono aparatury elektrycznej i sprzedano już jako autobusy do Sarajeva). Pojazdy te są wyposażone w elektrykę produkcji AEG, jest to rozruch oparty na tyrystorach GTO. W Essen nie eksploatuje się już tych pojazdów, a sieć zniknęła z ulic miasta. Trolejbusy typu O405GTD w ilości 2 sztuk wciąż można spotkać w Esslingen. Wyprodukowano je w 1994 roku, jeden z nich jest używany już tylko jako autobus.

Niemieckojęzyczna strona o trolejbusach w Esslingen, pełna informacji technicznych (ci co ie znają niemieckiego niech się nie martwią, są też obrazki ]:-> ):
http://www.obus-es.de/

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-05-02, 17:56

Mi udało się wypatrzeć film z całym przebiegiem tegoż że niesamowitego tworu KM, jaka szkoda że tego nie ma. Chętnie bym się czymś takim przejechał http://www.youtube.com/watch?v=XH6Sc3fU ... r_embedded

ODPOWIEDZ