Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ostatnio na miasto wyjechał ostatni oporowy Merc, czego dowodem, są fotki w galerii, ale mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi, dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?
Konkretnie przekładnię główną a nie most. Podobnie zresztą sytuacja ma się z #3057, który "stukaniem to konkurencje dla PKP robi" - jak to określił pewien nasz znajomy :P - ten otrzymał przekładnię z #3052. Powodem takiej sytuacji są problemy z ostatnim przetargiem na części zamienne a w związku z tym długi czas oczekiwania na części do w/w przekładni. Zapewne zadasz pytanie, jaki jest sens takich "przekładek" ? Niestety - żaden. Jednak tabor trzeba utrzymać w ruchu a w kolejce do grubszych napraw czeka kilka wozów i dziewiętnastkę trzeba było oddać do użytku. W przypadku #3057 po prostu wykorzystano sytuację odstawienia #3052 (przetwornica).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ciekawostka z trasy nt. 3052 znanego też jako "czoper".
Dzisiaj rano (około 8:45) był widziany na Wzgórzu św. Maksymiliana jako próba tzn. bez pasażerów i z wyłączonymi wyświetlaczami.
Około 15 zaś na Warszawskiej stał z opuszczonymi pałami, co najprawdopodobniej oznacza awarię. Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ. jakieś wnioski?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ
Eeee.
Z poważniejszych przestojów - pomijając pierwsze tygodnie użytkowania - nie ma. Jedynie dwukrotnie stał na przetwornicę. Raz nastąpiło uszkodzenie spowodowane uszkodzeniem silnika napędu sprężarki - dość dziwne, bo przetwornica sama się "naprawiła" przed przyjazdem serwisu. Drugi raz, to ostatnie dni, kiedy przetwornica padła całkiem i została wysłana do producenta (na jego życzenie - jakieś dodatkowe modyfikacje). W międzyczasie - o czym pisałem wyżej - została wymontowana przekładnia. Od wczoraj wóz jest w zasadzie na trasie. Poranna próba techniczna była związana z wymianą sprężarki. Po południu też go widziałem ale info najwyżej jutro.

[ Dodano: 04 Mar 2009 21:22 ]
No i wszystko wiadomo. Wymieniona sprężarka (po regeneracji) za długo nie pochodziła :/

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czoper widziany dzisiaj na WFC

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A reszta trajtka :?: :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

A w kwestii formalnej, jak to jest z sprężarką w 3046? Gdyż w pozostałych Mercach jest to powiązane z pozostałymi układami jak przetwornica (w skrócie mówiąc, gdyż na poprzednich stronach było to już omówione, że to nie jest typowa przetwornica), a w tym pierwszym egzemplarzu gdyby przysłuchać się odgłosom to dźwięki są podobne jak w 3052.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)

A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
Obrazek

kombino

Post autor: kombino »

Przetarg na napędy z bateriami do O405NE wygrała enika

Przetarg na 2 nowe trolejbusy wygrał Solaris (Medcom)

No i jest ciekawy przetarg na dostawę podwozia pod zabudowę wozu wieżowego wraz z przełożeniem i modernizacją. Tu kibicuję Renault Midlum ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. To widzę, że PKT Gdynia rozwija się. Nowe napędy - rozumiem, że będą kolejne MB O405NE... + dwa nowe Solarisy Trollino 12 :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-10, 13:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

5 nowych napędów asynchronicznych z bateriami i montażem. Pudła dostarczy Gryf. Co do Trollin to wg SIWZ: m.in. pełna klimatyzacja, półautomatyczne odbieraki, baterie. Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

kombino pisze:5 nowych napędów asynchronicznych z bateriami i montażem.
A propo - a czy Orientujesz się może jaką funkcję będą miały te baterie ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Te baterie służą do jazdy poza siecią, bodajże zasięg 5 km.
Fajnie, że będą nowe pojazdy, ale mam wiele obaw co do aparatury Medcomu dla Solarisów :/ .

Citadis

Post autor: Citadis »

Możesz jaśniej? W Lublinie z 12M nie ma raczej większych problemów eksploatacyjnych i zazwyczaj jeżdżą wszystkie ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Słyszałem odmienną opinię, ale warto też posłuchać innych osób, szczególnie tych mających bezpośredni kontakt z tymi pojazdami. A tak poza tym, te 2 Solarisy będą miały aparaturę na dachu, czy będą to pierwsze Medcomy z wieżą? A jeśli to pierwsze, to czy jest mowa o ilości poręczy? Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.

Citadis

Post autor: Citadis »

No ja opieram swoją opinię na obserwacji, po prostu prawie codziennie widzę przynajmniej dwa ;) A co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek od ilości siedzeń gdyż większa ich liczba niż 28(o ile dobrze pamiętam) to niezły skok w górę ze stawką podatku, którego wielkość de facto ustala rada miasta czy tam UM.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

kombino pisze:Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.
ep40 pisze:Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
a Citadis pisze:co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek
Słusznie. Można wręcz sądzić, żeby uzyskać max. 80 miejsc, ilość miejsc siedzących zostanie wykorzystana do maksimum

przemekk

Post autor: przemekk »

No i 3018 opuścił bazę : ). Co prawda dziś jechał się tylko zważyć, ale jazdy próbne będą lada dzień. Dla niewiedzących - 3018 = MB O405N2 AC

siekierowy

Post autor: siekierowy »

u2w pisze:Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)
Od czego jest napędzana pompa wspomagania ukladu kierowniczego?

Rafał

3018

Post autor: Rafał »

nareszcie. Jaki nr będzie następny, na bazie chyba od razu ze 3 składali bo w tym roku miało wyjść ich 5 + 2 nowe solary. Przemekk a orientujesz się co ten symbol AC zmienia, inna deska rozdzielcza, układ siedzeń, itp... ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”