Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czyli środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).

Citadis

Post autor: Citadis »

ep40 pisze:Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).
Możesz powiedzieć które bo nie kojarzę?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Te z II drzwiami przesuniętymi o pół okna i odskokowymi oraz z rzeźnią po lewej stronie.
Gdyż wszystkie trzydrzwiowe Mercedesy z II drzwiami przesuniętymi o pół okna są przerobionymi dwudrzwiowymi.

Citadis

Post autor: Citadis »

To ciekawe co piszesz, ponieważ te mercedesy z Danii jeszcze za czasów ich eksploatacji tam były trzydrzwiowe http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2005_64mercy.jpg ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Może ze względu na rzeźnie były wyjątkami, a jak wiadomo wyjątek potwierdza regułę.
Najlepiej się niech wypowie ktoś bardziej obeznany w Mercedesach.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nim
Przede wszystkim nieprecyzyjnie się wyraziłem. Klasycznie to jest dla większości marek. Oczywiście w Mercach O405N przedni szyberdach jest nad drugim oknem. #3012 ma więc przesunięty pierwszy nad pierwsze okno a środkowy znajduje na wysokości trzeciego okna (lub połówki okna i jednego skrzydła drzwi - patrząc na prawy bok).
ep40 pisze:środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
Nie. Podstawa pantografów (jej przednia część) wykorzystuje belkę poprzeczną dachu między trzecim a czwartym oknem.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dzisiaj na trasę wyjechał 3016 (pierwotnie miał mieć numer 3012).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:Dzisiaj na trasę wyjechał 3016 (pierwotnie miał mieć numer 3012).
A czy ten elektro-merc, różni się czymś od pozostałych - np. od 3014 ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ep40 pisze:Jeśli się nie pomyliłem jest to N2 z dorabianymi trzecimi drzwiami, który to od takich pozostałych różni się posiadaniem trzech szyberdachów zamiast dwóch.
Drobna poprawka, mając dzisiaj okazję przejechania się nim, nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane gdyż one się wyróżniają niestandardową poręczą podczas gdy 3016 ma wszystkie takie same. Czy jakiś ekspert posiada wiedzę o tym jaki on był przed przeróbką na trolejbus.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane
Tak.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ostatnio na miasto wyjechał ostatni oporowy Merc, czego dowodem, są fotki w galerii, ale mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi, dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?
Konkretnie przekładnię główną a nie most. Podobnie zresztą sytuacja ma się z #3057, który "stukaniem to konkurencje dla PKP robi" - jak to określił pewien nasz znajomy :P - ten otrzymał przekładnię z #3052. Powodem takiej sytuacji są problemy z ostatnim przetargiem na części zamienne a w związku z tym długi czas oczekiwania na części do w/w przekładni. Zapewne zadasz pytanie, jaki jest sens takich "przekładek" ? Niestety - żaden. Jednak tabor trzeba utrzymać w ruchu a w kolejce do grubszych napraw czeka kilka wozów i dziewiętnastkę trzeba było oddać do użytku. W przypadku #3057 po prostu wykorzystano sytuację odstawienia #3052 (przetwornica).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ciekawostka z trasy nt. 3052 znanego też jako "czoper".
Dzisiaj rano (około 8:45) był widziany na Wzgórzu św. Maksymiliana jako próba tzn. bez pasażerów i z wyłączonymi wyświetlaczami.
Około 15 zaś na Warszawskiej stał z opuszczonymi pałami, co najprawdopodobniej oznacza awarię. Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ. jakieś wnioski?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ
Eeee.
Z poważniejszych przestojów - pomijając pierwsze tygodnie użytkowania - nie ma. Jedynie dwukrotnie stał na przetwornicę. Raz nastąpiło uszkodzenie spowodowane uszkodzeniem silnika napędu sprężarki - dość dziwne, bo przetwornica sama się "naprawiła" przed przyjazdem serwisu. Drugi raz, to ostatnie dni, kiedy przetwornica padła całkiem i została wysłana do producenta (na jego życzenie - jakieś dodatkowe modyfikacje). W międzyczasie - o czym pisałem wyżej - została wymontowana przekładnia. Od wczoraj wóz jest w zasadzie na trasie. Poranna próba techniczna była związana z wymianą sprężarki. Po południu też go widziałem ale info najwyżej jutro.

[ Dodano: 04 Mar 2009 21:22 ]
No i wszystko wiadomo. Wymieniona sprężarka (po regeneracji) za długo nie pochodziła :/

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czoper widziany dzisiaj na WFC

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A reszta trajtka :?: :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

A w kwestii formalnej, jak to jest z sprężarką w 3046? Gdyż w pozostałych Mercach jest to powiązane z pozostałymi układami jak przetwornica (w skrócie mówiąc, gdyż na poprzednich stronach było to już omówione, że to nie jest typowa przetwornica), a w tym pierwszym egzemplarzu gdyby przysłuchać się odgłosom to dźwięki są podobne jak w 3052.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)

A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
Obrazek

kombino

Post autor: kombino »

Przetarg na napędy z bateriami do O405NE wygrała enika

Przetarg na 2 nowe trolejbusy wygrał Solaris (Medcom)

No i jest ciekawy przetarg na dostawę podwozia pod zabudowę wozu wieżowego wraz z przełożeniem i modernizacją. Tu kibicuję Renault Midlum ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. To widzę, że PKT Gdynia rozwija się. Nowe napędy - rozumiem, że będą kolejne MB O405NE... + dwa nowe Solarisy Trollino 12 :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-10, 13:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”