Mercedes O405NE
A w kwestii formalnej, jak to jest z sprężarką w 3046? Gdyż w pozostałych Mercach jest to powiązane z pozostałymi układami jak przetwornica (w skrócie mówiąc, gdyż na poprzednich stronach było to już omówione, że to nie jest typowa przetwornica), a w tym pierwszym egzemplarzu gdyby przysłuchać się odgłosom to dźwięki są podobne jak w 3052.
Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)
A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
Wow. To widzę, że PKT Gdynia rozwija się. Nowe napędy - rozumiem, że będą kolejne MB O405NE... + dwa nowe Solarisy Trollino 12
Ostatnio zmieniony 2009-03-10, 13:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Słyszałem odmienną opinię, ale warto też posłuchać innych osób, szczególnie tych mających bezpośredni kontakt z tymi pojazdami. A tak poza tym, te 2 Solarisy będą miały aparaturę na dachu, czy będą to pierwsze Medcomy z wieżą? A jeśli to pierwsze, to czy jest mowa o ilości poręczy? Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
No ja opieram swoją opinię na obserwacji, po prostu prawie codziennie widzę przynajmniej dwa A co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek od ilości siedzeń gdyż większa ich liczba niż 28(o ile dobrze pamiętam) to niezły skok w górę ze stawką podatku, którego wielkość de facto ustala rada miasta czy tam UM.
kombino pisze:Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.
ep40 pisze:Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
Słusznie. Można wręcz sądzić, żeby uzyskać max. 80 miejsc, ilość miejsc siedzących zostanie wykorzystana do maksimuma Citadis pisze:co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek
Od czego jest napędzana pompa wspomagania ukladu kierowniczego?u2w pisze:Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)
Dlaczego zastosowano na zewnątrz bębny od razu z rączką do nakręcania? Czy nie jest to niebezpieczne/niepraktyczne? W MPK Lublin stosuje się nawet w Solarisach normalne bębny, gdzie kierowca ma klucz w kabinie. Może mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi, czym się kierowano bo jestem bardzo ciekawy? No i z chęcią dowiem się dlaczego PKT wybrało do współpracy Enike, tańsza, czy może lepsza(Lublin stwierdził chyba inaczej pchając się w warszawskiego producenta) niż MEDCOM? Z góry dzięki za odpowiedź