Mercedes O405NE
A skąd ja mam wiedzieć dlaczego? Tak mu Niemiaszki dali. Sam się trochę zdziwiłem ale sądziłem, że tak mają wozy z "nowym" pulpitem VDO i nową elektryką a zdziwiłem się jeszcze bardziej gdy podobne oznaczenie zobaczyłem właśnie w #3014. Z innych "dziwów" mogę podać coś takiego, że np. #3065 w niektórych dokumentach (oryg. niem.) widnieje jako N2. Może to tylko potwierdzać fakt, że stereotypowy podział N/N2 nie jest równoznaczny z przebiegiem linii okien.
W Gdyni, co elektromerc, to jakieś ciekawe różnice
Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ?
Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w
Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus
I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż
#3052 posiada pulpit VDO
I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator.
Ta szafa była
A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu
Pulpit #3013, oczywiście VDO
Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę.
Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super
Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ?
Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w
Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus
I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż
#3052 posiada pulpit VDO
I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator.
Ta szafa była
A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu
Pulpit #3013, oczywiście VDO
Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę.
Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super
Oczywiście (tranzystorowym). Tak jak mówiłem jest to układ uproszczony - nie wyposażony w układ odzysku energii - prod. IEL. Szkoda, że otworzyłem jeszcze klapy bocznej, gdzie mieści się przekształtnik.J-31 pisze:trolejbus o napędzie tyrystorowym
[ Dodano: 25 Wrz 2008 20:49 ]
Z (prawie) ostatniej chwili:
#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Przyszły #3012 w końcu na bazie.
W tym właśnie sensie. Kierowca może otwierać jedno skrzydło lub oba w zależności od potrzeb. Oczywiście nie chodzi tu o wariant typu klocek blokujący przednie skrzydło a normalne sterowanie z pulpitu .J-31 pisze:Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło
A to jest właśnie bonanzaJ-31 pisze:czy może poręcz po środku wejścia
No, nie mieliśma (sprostowanko: nierdzewka) to się dało żółtą + barierka uchylna z Solarisa III.J-31 pisze:jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?
Można. Jest ciemnozielony, N2, drugie drzwi przesunięte o pół okna, o dziwo ma już żółte poręcze, nieco inna aranżacja pulpitu (np. przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym), trzy elektryczne szyberdachy, wydaje się, że oryginalnie nie miał żadnej szyby uchylnej itd. Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec - ten jest gdzieś ze Skandynawii, ale dokładnie skąd na razie nie wiem.ep40 pisze:A można prosić o mały opis?
PS
Nasza dyskusja o wersji N3 wywołała małe zamieszanie :
Forum ZKM Gdynia
Mamy w Łodzi od niedawna holenderskie O405GN i są na dobrą sprawę identyczne z niemieckimi i polskimi (różnią się szczegółami w sterowaniu drzwiami, ale przyciski są tam gdzie w niemieckich).u2w pisze:Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec
Za to sterowanie (i to jak w Ikarusie - osobno otwieranie i zamykanie) po lewej ma nasz łódzki (od 1997, chyba pierwszy polski O405GN, szkoda że weszli w odkurzacze ) #2790
Gdyż jak wiadomo, był on dwudrzwiowy, a trzecie drzwi dorobiono.u2w pisze:Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach (można poznać po braku monitorów z reklamami niezainstalowanych z powodu braku miejsca), czy jak we wcześniejszych?u2w pisze:trzy elektryczne szyberdachy
Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... szczerze mówiąc nie zwróciłem specjalnie uwagi - albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nimi. Dokładnie powiem w poniedziałek.ep40 pisze:Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach ... czy jak we wcześniejszych?
Taki wymóg. Dokładnie, to nie tyle opłaca się Gdyni, co Kartuzomplocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Czyli środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
To ciekawe co piszesz, ponieważ te mercedesy z Danii jeszcze za czasów ich eksploatacji tam były trzydrzwiowe http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2005_64mercy.jpg