Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A skąd ja mam wiedzieć dlaczego? Tak mu Niemiaszki dali. Sam się trochę zdziwiłem ale sądziłem, że tak mają wozy z "nowym" pulpitem VDO i nową elektryką a zdziwiłem się jeszcze bardziej gdy podobne oznaczenie zobaczyłem właśnie w #3014. Z innych "dziwów" mogę podać coś takiego, że np. #3065 w niektórych dokumentach (oryg. niem.) widnieje jako N2. Może to tylko potwierdzać fakt, że stereotypowy podział N/N2 nie jest równoznaczny z przebiegiem linii okien.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Gdyni, co elektromerc, to jakieś ciekawe różnice ;)

Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ? ;)

Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w :)

Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
ObrazekObrazek

No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus :P
ObrazekObrazek

I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż :)
ObrazekObrazek

#3052 posiada pulpit VDO :)
ObrazekObrazek

I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator. ;)
ObrazekObrazek

Ta szafa była
ObrazekObrazek

A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu :)
ObrazekObrazek

Pulpit #3013, oczywiście VDO
ObrazekObrazek

Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę. :)

Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:trolejbus o napędzie tyrystorowym
Oczywiście (tranzystorowym). Tak jak mówiłem jest to układ uproszczony - nie wyposażony w układ odzysku energii - prod. IEL. Szkoda, że otworzyłem jeszcze klapy bocznej, gdzie mieści się przekształtnik.

[ Dodano: 25 Wrz 2008 20:49 ]
Z (prawie) ostatniej chwili:
#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Przyszły #3012 w końcu na bazie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło, czy może poręcz po środku wejścia :)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło
W tym właśnie sensie. Kierowca może otwierać jedno skrzydło lub oba w zależności od potrzeb. Oczywiście nie chodzi tu o wariant typu klocek blokujący przednie skrzydło a normalne sterowanie z pulpitu ;).
J-31 pisze:czy może poręcz po środku wejścia
A to jest właśnie bonanza :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:A to jest właśnie bonanza
Aaa, to rozumiem... Hihi. To szybko znalazła się "bonanza". I co - jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ? :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:Przyszły #3012 w końcu na bazie.
A można prosić o mały opis? Gdyż po 3014 niczego szczególnego się nie spodziewałem, a jak w końcu zobaczyłem to byłem zaskoczony.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?
No, nie mieliśma (sprostowanko: nierdzewka) to się dało żółtą + barierka uchylna z Solarisa III.
ep40 pisze:A można prosić o mały opis?
Można. Jest ciemnozielony, N2, drugie drzwi przesunięte o pół okna, o dziwo ma już żółte poręcze, nieco inna aranżacja pulpitu (np. przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym), trzy elektryczne szyberdachy, wydaje się, że oryginalnie nie miał żadnej szyby uchylnej itd. Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec - ten jest gdzieś ze Skandynawii, ale dokładnie skąd na razie nie wiem.

PS
Nasza dyskusja o wersji N3 wywołała małe zamieszanie :D :
:strzałka: Forum ZKM Gdynia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:drugie drzwi przesunięte o pół okna
W którą stronę?
u2w pisze:przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym
Pod lewą ręką?

ppln

Post autor: ppln »

u2w pisze:Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec
Mamy w Łodzi od niedawna holenderskie O405GN i są na dobrą sprawę identyczne z niemieckimi i polskimi (różnią się szczegółami w sterowaniu drzwiami, ale przyciski są tam gdzie w niemieckich).
Za to sterowanie (i to jak w Ikarusie - osobno otwieranie i zamykanie) po lewej ma nasz łódzki (od 1997, chyba pierwszy polski O405GN, szkoda że weszli w odkurzacze :/ ) #2790

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

plocmaster pisze:W którą stronę?
Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
plocmaster pisze:Pod lewą ręką?
Ano. Podobne rozwiązanie miał #3059 (ze Szwecji).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
Gdyż jak wiadomo, był on dwudrzwiowy, a trzecie drzwi dorobiono.
u2w pisze:trzy elektryczne szyberdachy
Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach (można poznać po braku monitorów z reklamami niezainstalowanych z powodu braku miejsca), czy jak we wcześniejszych?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach ... czy jak we wcześniejszych?
Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... szczerze mówiąc nie zwróciłem specjalnie uwagi - albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nimi. Dokładnie powiem w poniedziałek.
plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Taki wymóg. Dokładnie, to nie tyle opłaca się Gdyni, co Kartuzom :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
A po co je dorabiać skoro nikt ich nie wymaga :?: A jak ktoś będzie wymagał to poszuka się fabrycznych 3 drzwiowych co będzie tańsze niż dorabianie trzecich drzwi w autobusie 2-2-0

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Czyli środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).

Citadis

Post autor: Citadis »

ep40 pisze:Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).
Możesz powiedzieć które bo nie kojarzę?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Te z II drzwiami przesuniętymi o pół okna i odskokowymi oraz z rzeźnią po lewej stronie.
Gdyż wszystkie trzydrzwiowe Mercedesy z II drzwiami przesuniętymi o pół okna są przerobionymi dwudrzwiowymi.

Citadis

Post autor: Citadis »

To ciekawe co piszesz, ponieważ te mercedesy z Danii jeszcze za czasów ich eksploatacji tam były trzydrzwiowe http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2005_64mercy.jpg ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Może ze względu na rzeźnie były wyjątkami, a jak wiadomo wyjątek potwierdza regułę.
Najlepiej się niech wypowie ktoś bardziej obeznany w Mercedesach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”