Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Co klimatyzacja :?: No to super :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

0405NE pisze:To będzie najlepiej wyposażony trolejbus w Polsce (klima, podgrzewanie fotela kierowcy, szerokie przejścia itp.). Więcej raczej nie będzie, ponieważ wszystkie są różne, to i ten będzie jedyny :P
A czy ten przewoźnik nie posiada więcej MB O405N, w tej wersji, do sprzedaży ?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:
0405NE pisze:To będzie najlepiej wyposażony trolejbus w Polsce (klima, podgrzewanie fotela kierowcy, szerokie przejścia itp.). Więcej raczej nie będzie, ponieważ wszystkie są różne, to i ten będzie jedyny :P
A czy ten przewoźnik nie posiada więcej MB O405N, w tej wersji, do sprzedaży ?
Być może posiada, ale ogólnie autobusy które będą przerabiane na trolejbusy są sciągane na bierząco, więc nigdy nie wiadomo co będzie i jak wyposażone będzie. Być może cos tam stoi na bazie i czeka, ale ja niestety nie wiem dokładnie... Co więcej sam przewoźnik przerzuca się z MAN-ów NL202 na Mercedesy O405N, więc jeżeli trafiłaby się kolejna taka dobra wersja, to apewne zostawiłby ją dla Siebie :P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:A czy ten przewoźnik nie posiada więcej MB O405N, w tej wersji, do sprzedaży ?
0405NE pisze:Co więcej sam przewoźnik przerzuca się z MAN-ów NL202 na Mercedesy O405N, więc jeżeli trafiłaby się kolejna taka dobra wersja, to apewne zostawiłby ją dla Siebie
Czy mówicie o jednym "przewoźniku" czyli importerze :?: Wypowiedź kol. J-31 zrozumiałem jako odnoszącą się do przewoźnika - poprzedniego właściciela Merca a O405NE do importera (oficjalnie firma p. K. nie jest dostawcą :diabeł: ).

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

u2w pisze: (oficjalnie firma p. K. nie jest dostawcą :diabeł: ).
Już ja wiem kto jest oficjalnym dostawcą :P Nie martw sie o to. Ale gdyby trafił sie kolejny tak wyposarzony autobus, to zapewne zostałby w Gryfie :P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Ostatnio przetarg wygrała firma Rafgo. A tylko przez przypadek ma swoją siedzibę w Kartuzach-Burchadztwie ;) :diabeł:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

u2w pisze:Ostatnio przetarg wygrała firma Rafgo. A tylko przez przypadek ma swoją siedzibę w Kartuzach-Burchadztwie ;) :diabeł:
Przypatrz się dokładnie wszystkim przeatrgą, "Rafgo" wygrało wszystkie przeatrgi.

P.S. To było ostatnio sprawdzane :P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Przeca wiem :wow:

Milenium

Post autor: Milenium »

u2w pisze:Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że najnowszy nabytek PKT Gdynia, będzie prawdopodobnie najlepiej wyposażonym trolejbusem w Polsce.
Klima, podgrzewany i obrotowy fotel kierowcy, elektryczne szyberdachy, lekko przyciemniane szyby, spryskiwacze reflektorów - normalnie Nowoczesność w Domu i Zagrodzie. Jeszcze alufelgi i full wypas. No, ewentualnie czarny metalik :D
Zamorowalo mnie,jade do Gdyni :diabeł: ,ile juz macie trolejbusow tego typu?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Jeżdzą dwa: #3046 i #3048. W przyszłym tygodniu do użytku zostanie przekazany #3055 (patrz newsy ). W kolejce czekają dwa kolejne.

Zapraszam :)

Milenium

Post autor: Milenium »

Chetnie przyjade do Gdanska do cioci ktora mieszka na Wrzeszczu i Gdynie tez odwiedze!
Dzieki za zaproszenie :)

Orange

Post autor: Orange »

Ja też może sie przejade, ale w Wakacje. Będe jechał do gdańska to zwiedze gdynie :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No bardzo zachęcam. Gdynia to bardzo ładne miasto.

voy

Post autor: voy »

Tylko jednej rzeczy nie rozumiem w tym PKT - dlaczego nie ma numeracji 3046, 3047, 3048, 3049 itd. tylko w stylu 3046, 3048, 3055, 3067, 3042, 3099, 3071 (to taki przykład żeby ktoś nie pomyślał że to rzeczywiste numery)??

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Tylko jednej rzeczy nie rozumiem w tym PKT - dlaczego nie ma numeracji 3046, 3047, 3048, 3049 itd. tylko w stylu 3046, 3048, 3055, 3067, 3042, 3099, 3071 (to taki przykład żeby ktoś nie pomyślał że to rzeczywiste numery)??
Bo:
1. Identyfikuje pojazd ze względu na właściciela (pierwsza cyfra):
5 2 4 8

2. Identyfikuje pojazd ze względu na jego rodzaj (druga cyfra):
5 2 4 8

3. Porządkuje pojazdy określonego rodzaju wewnątrz przedsiębiorstwa (trzecia i czwarta cyfra):
5 2 4 8

I czasami kolejne 2 ostatnie cyfry mogą być już zajęte przez inny pojazd, stad taki bałagan...

voy

Post autor: voy »

No te pierwsze 2 cyfry to wiem, ale z czego wynika ten bałagan to już nie rozumiem. Może kiedyś PKT sensownie poukłada numerację trolejbusów.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

voy pisze:No te pierwsze 2 cyfry to wiem, ale z czego wynika ten bałagan to już nie rozumiem. Może kiedyś PKT sensownie poukłada numerację trolejbusów.
Może, kiedyś. Numeracja w sieci ZKM wynika z prostego układu: dwie pierwsze cyfry są identyfikatorami przewoźnika i typu pojazdu (np. 33 na początku oznacza PKT pojazd o długości ok. 12m średniopodłogowy) Kolejne dwie cyfry są oznaczeniami wewnątrz przewożnika. Nie jest to jednak równoważne z numerowaniem pojazdów "jak leci" z prostego powodu. Wszelkie dokumentacje, zwyczaje itp. dotyczące numeracji są identyfikowane na podstawie tych dwóch ostatnich cyfr. Tak więc jeśli przy jakiejkolwiek okazji poda się np. 43 wiadomo, że chodzi o wóz 3343. Z tegoż powodu zasadą obowiązującą tu od lat jest nie dublowanie numerów końcowych pojazdów. Wadą takiego rozwiązania jest oczywiście pewne zamieszanie w kolejności numeracji ale takowe istniało dość często. Przykładem może być numeracja Jelczy PR110. Pierwsze miały numery 10104-10123 (prod. WPK) dalej od 10125-10166 (prod. Kapena) W międzyczasie 11001-03 tyrystory. Potem 10123 w dół (prod. PNTKM po skasowaniu starych). A później 10166 znów w górę i upychanie wolnych numerów np. 10124, 10145 ex. Debica o Solarisach nie wspominając. Dużo wcześniej tę metodę a własciwie jej brak stosowano w WPK odnośnie autobusów. W PKT (oraz wcześniej) i tak panował jak dotąd względny porządek.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Może to nie na temat, ale widziałem dzisiaj 3055(czyli najnowszy Mercedes 0405NE) na lini 630(dyspozycyjna).

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

a popołudniu już śmigał na linii 22 :)

a jutro przywitanie 200 pojazdu niskopodłogowego w sieci ZKM Gdynia :)

Milenium

Post autor: Milenium »

Takie pytanie:czy ze kazdego autobusa mozna przerobic na trolejbus? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”