Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-07-04, 13:08

Spokojnie, jeszcze jeden nie wyjechał a już drugi by chcieli :P
Wóz jest już wprawdzie na kanale ale najpierw trzeba dokończyć #3015, który w poniedziałek powinien być już po lakierni - planowane wypuszczenie na trasę ok. 10-tego. Natomiast czternastka zapewne gdzieś za dwa miesiące.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-07-04, 16:23

A to będzie stycznikowy?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-07-04, 18:05

ep40 pisze:A to będzie stycznikowy?
Nie, oporowy :retard: Wszystkie już do końca roku będą klepakami. Wsystkie tsy...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-07-16, 22:59

Dzisiaj 3015 wyjechał na miasto na próbę techniczną co znaczy, że wkrótce (jutro?) będzie jeździć z pasażerami.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-07-17, 12:04

Po dzisiejszej - ostatniej próbie technicznej, wóz jest gotowy do wyjazdu na trasę. Tak więc to bardzo prawdopodobne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-29, 08:44

Hej. I jak tam wygląda sprawa najnowszego "elektro-merca" (#3015) ? Czy już jeździ? Czy jest jakiś fajniejszy - czy to tylko jeden z wielu ? :)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-07-29, 10:11

Wystarczy sprawdzić TWB.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-07-29, 12:23

J-31 pisze:Hej. I jak tam wygląda sprawa najnowszego "elektro-merca" (#3015) ? Czy już jeździ? Czy jest jakiś fajniejszy - czy to tylko jeden z wielu ?
Jeździ już od jakiegoś czasu, a od innych różni się tym, że jest pierwszym O405N2E fabrycznie wyposażonym w trzecie drzwi wskutek czego wygląda trochę inaczej z prawej strony.

#3015
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,260089,0.html
dla porównania #3057 (O405N2E z trzecimi drzwiami dorobionymi)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,250245,0.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-29, 12:27

Dzięki za informacje Ep40. A jak jest z komfortem jazdy - czy to w zasadzie jest bez różnicy ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-07-29, 20:19

J-31 pisze:A jak jest z komfortem jazdy - czy to w zasadzie jest bez różnicy ?
To samo co inne oporowe Merce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-22, 15:14

Dzięki pomocy U2w miałem bardzo fajną możliwość małego przyjrzenia się gdyńskim "elektro-mercom".

Na początek najnowszy, oporowy, #3014. Patrząc na niego pomyślałem od razu, że to typowy MB O405N2... okazuje, się, że to jest ... MB O405N3. A konkretnie MB O405N3 A3. Jak już koledzy z Gdyni pisali w temacie o "65 leciu", ten pojazd został zakupiony we Francji.

ObrazekObrazek

Na początek to co można zobaczyć pod klapą
ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Zajrzyjmy jednak do środa. Pojazd ma dosyć ciekawe wnętrze. Już przebudowane przez PKT.


Jak powiedział mi U2w, w tym miejscu znajdowała się rzeźnia. Mechanicy wstawili tu jednak fotele. Poręcz na oknie pozostała...
ObrazekObrazek

.... również ten pojedynczy fotel został dostawiony
ObrazekObrazek

Patrząc na powyższe zdjęcie, Zwróćcie uwagę na ścianę po lewej stronie. Tuż przy oknach jest belka, o którą można się wygodnie oprzeć - fajna sprawa. :P

Skoro już jesteśmy w rzeźni, to na uwagę zwraca ta pionowa poręcz. Jest nietypowa, ale wydaje się być bardzo praktyczna ;)

ObrazekObrazek

Pozostałe fotele są oryginalne i chyba będą wygodne, chociaż jak sprawdzałem, są lekko twardawe ;)

ObrazekObrazek

I jeszcze fotka mechanizmu otwierania drzwi. Dzięki U2w udało mi się zajrzeć w tak nietypowe miejsca :)
ObrazekObrazek

Kabina kierowcy
ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Na pierwszym zdjęciu co nieco widać wejście pierwszymi drzwiami. Nie ma tam poręczy. Pytałem się U2w, czemu nie wstawili tam jakiejś barierki. U2w odpowiedział, że nie mają takiej "aluminiowej", ale to jest kwestia czasu - po prostu pasażerowie będą tam stawać i zasłaniać kierowcy widoczność. A dodatkowo nie mają się tam czego trzymać, i przy mocniejszym hamowaniu, ktoś może wypaść przez przednią szybę.

To był najnowszy #3014... a jutro ciąg dalszy "elektro-merców" :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-22, 16:22

Czym się ten O405N3 różni? To jest oznaczenie MB, czy PKT?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-22, 16:26

J-31 pisze:I jeszcze fotka mechanizmu otwierania drzwi.
Elektryczne? Gdyż będąc tam zapomniałem się zapytać.

A kabina rzeczywiście ciekawa, inna od standardowej oraz inna od citarowskiej z 3052 i 3013. To jest specjalna dla Francji czy gdzieś jeszcze były stosowane?

EDIT:
plocmaster pisze:Czym się ten O405N3 różni? To jest oznaczenie MB, czy PKT?
Oznaczenie MB stosowane dla O405N2 przeznaczonych na eksport do Francji.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-22, 18:07

ep40 pisze:Elektryczne?
Nie - szklano-metalowe :D A tak na serio, to tak.
ep40 pisze:Oznaczenie MB stosowane dla O405N2 przeznaczonych na eksport do Francji.
Niekoniecznie. #3013 to również N3. Muszę jeszcze tylko sprawdzić jakie oznaczenie ma #3052.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-22, 19:09

#3013 to również N3.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-22, 19:40

A skąd ja mam wiedzieć dlaczego? Tak mu Niemiaszki dali. Sam się trochę zdziwiłem ale sądziłem, że tak mają wozy z "nowym" pulpitem VDO i nową elektryką a zdziwiłem się jeszcze bardziej gdy podobne oznaczenie zobaczyłem właśnie w #3014. Z innych "dziwów" mogę podać coś takiego, że np. #3065 w niektórych dokumentach (oryg. niem.) widnieje jako N2. Może to tylko potwierdzać fakt, że stereotypowy podział N/N2 nie jest równoznaczny z przebiegiem linii okien.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-23, 10:10

W Gdyni, co elektromerc, to jakieś ciekawe różnice ;)

Zatem jeszcze pozwolę sobie dodać kilka fotek tym razem #3052 - U2w, czy mówiąc o nim "elektroniczny" miałeś na myśli, że to jest trolejbus o napędzie tyrystorowym ? ;)

Poniższe fotki również zrobiłem dzięki pomocy kol. U2w :)

Zacznijmy od tego co skrywa pod maską #3052
ObrazekObrazek

No i teraz wnętrze... #3052 to jest fantastyczny przykład jak można z autobusu regionalnego zrobić... miejski trolejbus :P
ObrazekObrazek

I co ciekawe to wnętrze sprawdza się w Gdyni. I jeszcze jeden ciekawy element przestrzeni pasażerskiej - półka na bagaż :)
ObrazekObrazek

#3052 posiada pulpit VDO :)
ObrazekObrazek

I jeszcze na koniec #3013 - któremu z jakiś powodów nie odpalał się alternator. ;)
ObrazekObrazek

Ta szafa była
ObrazekObrazek

A to zamontowali panowie w PKT, jest to najważniejsze miejsce trolejbusu :)
ObrazekObrazek

Pulpit #3013, oczywiście VDO
ObrazekObrazek

Przestrzeń pasażerska w #3013 jest typowa dla MB O405N2, które przyjechały z Niemiec. Natomiast znalazłem tam małą ciekawostkę. :)

Jest to niby oparcie, ale jak się dolną część odchyli... to jest też wygodne, miękkie siedzisko. Super :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-25, 20:53

J-31 pisze:trolejbus o napędzie tyrystorowym
Oczywiście (tranzystorowym). Tak jak mówiłem jest to układ uproszczony - nie wyposażony w układ odzysku energii - prod. IEL. Szkoda, że otworzyłem jeszcze klapy bocznej, gdzie mieści się przekształtnik.

[ Dodano: 25 Wrz 2008 20:49 ]
Z (prawie) ostatniej chwili:
#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Przyszły #3012 w końcu na bazie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-26, 10:32

u2w pisze:#3014 otrzymał już "bonanzę" i podział połówek przednich drzwi.
Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło, czy może poręcz po środku wejścia :)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-26, 12:24

J-31 pisze:Podział połówek przednich drzwi w sensie - że kierowca może otworzyć jedno skrzydło
W tym właśnie sensie. Kierowca może otwierać jedno skrzydło lub oba w zależności od potrzeb. Oczywiście nie chodzi tu o wariant typu klocek blokujący przednie skrzydło a normalne sterowanie z pulpitu ;).
J-31 pisze:czy może poręcz po środku wejścia
A to jest właśnie bonanza :)

ODPOWIEDZ