Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-09-26, 13:37

u2w pisze:A to jest właśnie bonanza
Aaa, to rozumiem... Hihi. To szybko znalazła się "bonanza". I co - jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ? :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-26, 16:07

u2w pisze:Przyszły #3012 w końcu na bazie.
A można prosić o mały opis? Gdyż po 3014 niczego szczególnego się nie spodziewałem, a jak w końcu zobaczyłem to byłem zaskoczony.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-26, 19:51

J-31 pisze:jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?
No, nie mieliśma (sprostowanko: nierdzewka) to się dało żółtą + barierka uchylna z Solarisa III.
ep40 pisze:A można prosić o mały opis?
Można. Jest ciemnozielony, N2, drugie drzwi przesunięte o pół okna, o dziwo ma już żółte poręcze, nieco inna aranżacja pulpitu (np. przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym), trzy elektryczne szyberdachy, wydaje się, że oryginalnie nie miał żadnej szyby uchylnej itd. Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec - ten jest gdzieś ze Skandynawii, ale dokładnie skąd na razie nie wiem.

PS
Nasza dyskusja o wersji N3 wywołała małe zamieszanie :D :
:strzałka: Forum ZKM Gdynia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-26, 20:53

u2w pisze:drugie drzwi przesunięte o pół okna
W którą stronę?
u2w pisze:przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym
Pod lewą ręką?
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2008-09-26, 22:16

u2w pisze:Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec
Mamy w Łodzi od niedawna holenderskie O405GN i są na dobrą sprawę identyczne z niemieckimi i polskimi (różnią się szczegółami w sterowaniu drzwiami, ale przyciski są tam gdzie w niemieckich).
Za to sterowanie (i to jak w Ikarusie - osobno otwieranie i zamykanie) po lewej ma nasz łódzki (od 1997, chyba pierwszy polski O405GN, szkoda że weszli w odkurzacze :/ ) #2790

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-26, 22:18

plocmaster pisze:W którą stronę?
Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
plocmaster pisze:Pod lewą ręką?
Ano. Podobne rozwiązanie miał #3059 (ze Szwecji).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-26, 23:07

u2w pisze:Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
Gdyż jak wiadomo, był on dwudrzwiowy, a trzecie drzwi dorobiono.
u2w pisze:trzy elektryczne szyberdachy
Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach (można poznać po braku monitorów z reklamami niezainstalowanych z powodu braku miejsca), czy jak we wcześniejszych?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-09-27, 18:33

Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-27, 18:57

ep40 pisze:Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach ... czy jak we wcześniejszych?
Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... szczerze mówiąc nie zwróciłem specjalnie uwagi - albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nimi. Dokładnie powiem w poniedziałek.
plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Taki wymóg. Dokładnie, to nie tyle opłaca się Gdyni, co Kartuzom :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-09-27, 19:01

plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
A po co je dorabiać skoro nikt ich nie wymaga :?: A jak ktoś będzie wymagał to poszuka się fabrycznych 3 drzwiowych co będzie tańsze niż dorabianie trzecich drzwi w autobusie 2-2-0

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-27, 20:11

Czyli środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-09-27, 20:22

ep40 pisze:Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).
Możesz powiedzieć które bo nie kojarzę?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-27, 20:32

Te z II drzwiami przesuniętymi o pół okna i odskokowymi oraz z rzeźnią po lewej stronie.
Gdyż wszystkie trzydrzwiowe Mercedesy z II drzwiami przesuniętymi o pół okna są przerobionymi dwudrzwiowymi.

Citadis

Post autor: Citadis » 2008-09-27, 20:34

To ciekawe co piszesz, ponieważ te mercedesy z Danii jeszcze za czasów ich eksploatacji tam były trzydrzwiowe http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2005_64mercy.jpg ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-09-27, 20:41

Może ze względu na rzeźnie były wyjątkami, a jak wiadomo wyjątek potwierdza regułę.
Najlepiej się niech wypowie ktoś bardziej obeznany w Mercedesach.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-30, 18:47

Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nim
Przede wszystkim nieprecyzyjnie się wyraziłem. Klasycznie to jest dla większości marek. Oczywiście w Mercach O405N przedni szyberdach jest nad drugim oknem. #3012 ma więc przesunięty pierwszy nad pierwsze okno a środkowy znajduje na wysokości trzeciego okna (lub połówki okna i jednego skrzydła drzwi - patrząc na prawy bok).
ep40 pisze:środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
Nie. Podstawa pantografów (jej przednia część) wykorzystuje belkę poprzeczną dachu między trzecim a czwartym oknem.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-12-22, 17:36

Dzisiaj na trasę wyjechał 3016 (pierwotnie miał mieć numer 3012).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-23, 10:37

ep40 pisze:Dzisiaj na trasę wyjechał 3016 (pierwotnie miał mieć numer 3012).
A czy ten elektro-merc, różni się czymś od pozostałych - np. od 3014 ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-01-08, 17:03

ep40 pisze:Jeśli się nie pomyliłem jest to N2 z dorabianymi trzecimi drzwiami, który to od takich pozostałych różni się posiadaniem trzech szyberdachów zamiast dwóch.
Drobna poprawka, mając dzisiaj okazję przejechania się nim, nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane gdyż one się wyróżniają niestandardową poręczą podczas gdy 3016 ma wszystkie takie same. Czy jakiś ekspert posiada wiedzę o tym jaki on był przed przeróbką na trolejbus.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2009-01-13, 14:43

ep40 pisze:nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane
Tak.

ODPOWIEDZ