: 2008-09-26, 13:37
Aaa, to rozumiem... Hihi. To szybko znalazła się "bonanza". I co - jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?u2w pisze:A to jest właśnie bonanza
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Aaa, to rozumiem... Hihi. To szybko znalazła się "bonanza". I co - jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?u2w pisze:A to jest właśnie bonanza
A można prosić o mały opis? Gdyż po 3014 niczego szczególnego się nie spodziewałem, a jak w końcu zobaczyłem to byłem zaskoczony.u2w pisze:Przyszły #3012 w końcu na bazie.
No, nie mieliśma (sprostowanko: nierdzewka) to się dało żółtą + barierka uchylna z Solarisa III.J-31 pisze:jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?
Można. Jest ciemnozielony, N2, drugie drzwi przesunięte o pół okna, o dziwo ma już żółte poręcze, nieco inna aranżacja pulpitu (np. przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym), trzy elektryczne szyberdachy, wydaje się, że oryginalnie nie miał żadnej szyby uchylnej itd. Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec - ten jest gdzieś ze Skandynawii, ale dokładnie skąd na razie nie wiem.ep40 pisze:A można prosić o mały opis?
W którą stronę?u2w pisze:drugie drzwi przesunięte o pół okna
Pod lewą ręką?u2w pisze:przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym
Mamy w Łodzi od niedawna holenderskie O405GN i są na dobrą sprawę identyczne z niemieckimi i polskimi (różnią się szczegółami w sterowaniu drzwiami, ale przyciski są tam gdzie w niemieckich).u2w pisze:Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec
Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.plocmaster pisze:W którą stronę?
Ano. Podobne rozwiązanie miał #3059 (ze Szwecji).plocmaster pisze:Pod lewą ręką?
Gdyż jak wiadomo, był on dwudrzwiowy, a trzecie drzwi dorobiono.u2w pisze:Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach (można poznać po braku monitorów z reklamami niezainstalowanych z powodu braku miejsca), czy jak we wcześniejszych?u2w pisze:trzy elektryczne szyberdachy
Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... szczerze mówiąc nie zwróciłem specjalnie uwagi - albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nimi. Dokładnie powiem w poniedziałek.ep40 pisze:Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach ... czy jak we wcześniejszych?
Taki wymóg. Dokładnie, to nie tyle opłaca się Gdyni, co Kartuzomplocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
A po co je dorabiać skoro nikt ich nie wymaga A jak ktoś będzie wymagał to poszuka się fabrycznych 3 drzwiowych co będzie tańsze niż dorabianie trzecich drzwi w autobusie 2-2-0plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Możesz powiedzieć które bo nie kojarzę?ep40 pisze:Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).
Przede wszystkim nieprecyzyjnie się wyraziłem. Klasycznie to jest dla większości marek. Oczywiście w Mercach O405N przedni szyberdach jest nad drugim oknem. #3012 ma więc przesunięty pierwszy nad pierwsze okno a środkowy znajduje na wysokości trzeciego okna (lub połówki okna i jednego skrzydła drzwi - patrząc na prawy bok).Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nim
Nie. Podstawa pantografów (jej przednia część) wykorzystuje belkę poprzeczną dachu między trzecim a czwartym oknem.ep40 pisze:środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
A czy ten elektro-merc, różni się czymś od pozostałych - np. od 3014 ?ep40 pisze:Dzisiaj na trasę wyjechał 3016 (pierwotnie miał mieć numer 3012).
Drobna poprawka, mając dzisiaj okazję przejechania się nim, nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane gdyż one się wyróżniają niestandardową poręczą podczas gdy 3016 ma wszystkie takie same. Czy jakiś ekspert posiada wiedzę o tym jaki on był przed przeróbką na trolejbus.ep40 pisze:Jeśli się nie pomyliłem jest to N2 z dorabianymi trzecimi drzwiami, który to od takich pozostałych różni się posiadaniem trzech szyberdachów zamiast dwóch.
Tak.ep40 pisze:nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane