Strona 30 z 31

: 2009-03-01, 15:36
autor: ep40
Ostatnio na miasto wyjechał ostatni oporowy Merc, czego dowodem, są fotki w galerii, ale mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi, dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?

: 2009-03-01, 18:51
autor: u2w
ep40 pisze:dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?
Konkretnie przekładnię główną a nie most. Podobnie zresztą sytuacja ma się z #3057, który "stukaniem to konkurencje dla PKP robi" - jak to określił pewien nasz znajomy :P - ten otrzymał przekładnię z #3052. Powodem takiej sytuacji są problemy z ostatnim przetargiem na części zamienne a w związku z tym długi czas oczekiwania na części do w/w przekładni. Zapewne zadasz pytanie, jaki jest sens takich "przekładek" ? Niestety - żaden. Jednak tabor trzeba utrzymać w ruchu a w kolejce do grubszych napraw czeka kilka wozów i dziewiętnastkę trzeba było oddać do użytku. W przypadku #3057 po prostu wykorzystano sytuację odstawienia #3052 (przetwornica).

: 2009-03-03, 16:15
autor: ep40
Ciekawostka z trasy nt. 3052 znanego też jako "czoper".
Dzisiaj rano (około 8:45) był widziany na Wzgórzu św. Maksymiliana jako próba tzn. bez pasażerów i z wyłączonymi wyświetlaczami.
Około 15 zaś na Warszawskiej stał z opuszczonymi pałami, co najprawdopodobniej oznacza awarię. Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ. jakieś wnioski?

: 2009-03-04, 22:20
autor: u2w
ep40 pisze:Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ
Eeee.
Z poważniejszych przestojów - pomijając pierwsze tygodnie użytkowania - nie ma. Jedynie dwukrotnie stał na przetwornicę. Raz nastąpiło uszkodzenie spowodowane uszkodzeniem silnika napędu sprężarki - dość dziwne, bo przetwornica sama się "naprawiła" przed przyjazdem serwisu. Drugi raz, to ostatnie dni, kiedy przetwornica padła całkiem i została wysłana do producenta (na jego życzenie - jakieś dodatkowe modyfikacje). W międzyczasie - o czym pisałem wyżej - została wymontowana przekładnia. Od wczoraj wóz jest w zasadzie na trasie. Poranna próba techniczna była związana z wymianą sprężarki. Po południu też go widziałem ale info najwyżej jutro.

[ Dodano: 04 Mar 2009 21:22 ]
No i wszystko wiadomo. Wymieniona sprężarka (po regeneracji) za długo nie pochodziła :/

: 2009-03-06, 17:50
autor: ep40
Czoper widziany dzisiaj na WFC

: 2009-03-06, 20:31
autor: u2w
A reszta trajtka :?: :D

: 2009-03-08, 17:41
autor: ep40
A w kwestii formalnej, jak to jest z sprężarką w 3046? Gdyż w pozostałych Mercach jest to powiązane z pozostałymi układami jak przetwornica (w skrócie mówiąc, gdyż na poprzednich stronach było to już omówione, że to nie jest typowa przetwornica), a w tym pierwszym egzemplarzu gdyby przysłuchać się odgłosom to dźwięki są podobne jak w 3052.

: 2009-03-08, 20:49
autor: u2w
Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)

A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
Obrazek

: 2009-03-10, 10:33
autor: kombino
Przetarg na napędy z bateriami do O405NE wygrała enika

Przetarg na 2 nowe trolejbusy wygrał Solaris (Medcom)

No i jest ciekawy przetarg na dostawę podwozia pod zabudowę wozu wieżowego wraz z przełożeniem i modernizacją. Tu kibicuję Renault Midlum ;)

: 2009-03-10, 10:37
autor: J-31
Wow. To widzę, że PKT Gdynia rozwija się. Nowe napędy - rozumiem, że będą kolejne MB O405NE... + dwa nowe Solarisy Trollino 12 :)

: 2009-03-10, 10:45
autor: kombino
5 nowych napędów asynchronicznych z bateriami i montażem. Pudła dostarczy Gryf. Co do Trollin to wg SIWZ: m.in. pełna klimatyzacja, półautomatyczne odbieraki, baterie. Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.

: 2009-03-10, 13:33
autor: J-31
kombino pisze:5 nowych napędów asynchronicznych z bateriami i montażem.
A propo - a czy Orientujesz się może jaką funkcję będą miały te baterie ? ;)

: 2009-03-10, 13:43
autor: ep40
Te baterie służą do jazdy poza siecią, bodajże zasięg 5 km.
Fajnie, że będą nowe pojazdy, ale mam wiele obaw co do aparatury Medcomu dla Solarisów :/ .

: 2009-03-10, 17:21
autor: Citadis
Możesz jaśniej? W Lublinie z 12M nie ma raczej większych problemów eksploatacyjnych i zazwyczaj jeżdżą wszystkie ;)

: 2009-03-10, 18:57
autor: ep40
Słyszałem odmienną opinię, ale warto też posłuchać innych osób, szczególnie tych mających bezpośredni kontakt z tymi pojazdami. A tak poza tym, te 2 Solarisy będą miały aparaturę na dachu, czy będą to pierwsze Medcomy z wieżą? A jeśli to pierwsze, to czy jest mowa o ilości poręczy? Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.

: 2009-03-10, 19:27
autor: Citadis
No ja opieram swoją opinię na obserwacji, po prostu prawie codziennie widzę przynajmniej dwa ;) A co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek od ilości siedzeń gdyż większa ich liczba niż 28(o ile dobrze pamiętam) to niezły skok w górę ze stawką podatku, którego wielkość de facto ustala rada miasta czy tam UM.

: 2009-03-13, 13:31
autor: u2w
kombino pisze:Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.
ep40 pisze:Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
a Citadis pisze:co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek
Słusznie. Można wręcz sądzić, żeby uzyskać max. 80 miejsc, ilość miejsc siedzących zostanie wykorzystana do maksimum

: 2009-09-16, 16:10
autor: przemekk
No i 3018 opuścił bazę : ). Co prawda dziś jechał się tylko zważyć, ale jazdy próbne będą lada dzień. Dla niewiedzących - 3018 = MB O405N2 AC

: 2009-09-17, 10:13
autor: siekierowy
u2w pisze:Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)
Od czego jest napędzana pompa wspomagania ukladu kierowniczego?

3018

: 2009-09-18, 20:55
autor: Rafał
nareszcie. Jaki nr będzie następny, na bazie chyba od razu ze 3 składali bo w tym roku miało wyjść ich 5 + 2 nowe solary. Przemekk a orientujesz się co ten symbol AC zmienia, inna deska rozdzielcza, układ siedzeń, itp... ?