Mercedes 0530E

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

A czemu nie :?: No wiem, że z piętrowego autobusu nie można zrobić trolejbusu. Ale ze zwykłego(jednopokładowego).

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Zrobić da się z każdego, ale Mercedes 0405N najlepiej sie do tego nadaje :P Co więcej HOMOLOGACJA to tez jest bardzo ważna przeszkoda :/ Mysle, że nawet jak przyjdzie pora na zmiane modelu nadwozia to PKT zstanie przy mercedesie, wkońcu musi byc unifikacja taboru ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus... ;)
Teoretycznie nie ma rzeczy niemożliwych, a Polak ponoć potrafi :)
Problem tkwi jak zwykle głównie w kasie. W opcji stosowanej obecnie tj. zabudowa aparatury PR-ek rzeczywiście istnieje również problem jej umieszczenia i w związku z tym nie każdy autobus się nadaje. Drugim problemem jest dostępność przekładni głównych do danego modelu (napęd elektryczny wymaga mniejszego przełożenia).

voy

Post autor: voy »

Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje ;) )

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje ;) )
Czemu za kilka lat, nawet w tym roku mogłyby juz do Gdyni trafic takie trolejbusy. Wystarczy, że Volvo wystartuje do przetargu i zaproponuje bardzo ciekawą cene :) Choć musze przyznac, iz bardzo wątpie w to, że Volvo zainteresuje się Gdyńskim przetargiem :P

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje ;) )
Nadwozie Volvo 7700 jest zrobione ze stali nierdzewnej.

voy

Post autor: voy »

Wiem, przecież sobie żartuje :P

Milenium

Post autor: Milenium »

Pozyjemy zobaczymy. :) wszytko zalezy od przewoznika! :)

DoMANik287

Re: Mercedes 0530NE

Post autor: DoMANik287 »

0405NE pisze:Co byście powiedzieli na trolejbus na nadwoziu Mercedesa 0530 Citaro :?: To jest na razie czysta teoria, takie rozmówki na ten temat, które krążą wśród Gdynskich miłośników KM. Pierwsze (łatwopalne) Citara są podajże z 1997 roku (a może troche później). Ich cena juz teraz dość szybko spada. Jak zapewne wszystkim dobrze wiadomo w Niemczech jeździ już bardzo mało 3 drzwiowych 0405N (choć <b>napewno</b> wystarczy ich na nasze potrzeby), ale nie sa to juz tak bardzo młode pojazdy. Wiadomo, że w Gdyni powstanie <b>conajmniej</b> 11 trolejbusów na podwoziu autobusu Mercedes 0405N, a co z resztą :?: Jeździ u nas <b>pozatym</b> jeszcze około 60 sztuk trolejbusów wysokopodłogowych, które do 2013 roku trzeba zlikwidować i zastąpić niskopodłogowcami. Nie ma tylu środków finansowych, żeby kupować same nówki, dlatego tak się zastanawiam nad 0530NE :D Co wy na to :?: Pomysł jest chyba dobry przedyskutowania :mruga:
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny

B.A. Baracus

Re: Mercedes 0530NE

Post autor: B.A. Baracus »

Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki) :P

Ikarus 280E

Re: Mercedes 0530NE

Post autor: Ikarus 280E »

0405NE pisze:
Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki) :P
Citaro jako trol było by fajne ale prędzej uważam iż doczekamy się MANów na prąd, zauważ że przetarg na nadwozia jest na Mercyka 405N lub TO¯SAMY czyli MAN prędzej, Citaro to o wiele bardziej odległa przyszłośc

PR110E

Post autor: PR110E »

Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus :?:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ja myśle, że tak ;) .

PR110E

Post autor: PR110E »

tylko skąd by taki wziąść, albo uzywany, bo slyszalem ze citara sa drogie!

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No np. z Niemiec tam ich jest sporo ;).

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Sciągnąć da się wszytko, tylko kto zapłaci za takiego Citaro :?: Pomyslcie troche zanim wyjdziecie z takimi propozycjami...

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

PR110E pisze:Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus :?:
oczywiście że się da ale pozostaje pytanie skąd wziąc aparature do niego, niezapomnijmy że Gdyńskie Mercyki maja aparaturke po Peerkach. A wiemy jak sie skończyło montownie takiej aparatury w przegubach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie wydaje mi się, że dobrze myślicie - ale Idziecie trochę w nie właściwym kierunku.

Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...

Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...

To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..

Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens. ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Na początek małe sprostowanie: tranzystorowy :cool:
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 to nie chodzi o to, bo jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dużą ilość nowych trolejbusów to nie ma problemu. Ale ja pisząc ten temat myslałem o używanych O530 :!:

A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”