Mercedes 0530E

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
B.A. Baracus

Mercedes 0530E

Post autor: B.A. Baracus »

Co byście powiedzieli na trolejbus na nadwoziu Mercedesa 0530 Citaro :?: To jest na razie czysta teoria, takie rozmówki na ten temat, które krążą wśród Gdynskich miłośników KM. Pierwsze (łatwopalne) Citara są podajże z 1997 roku (a może trochę później). Ich cena juz teraz dość szybko spada. Jak zapewne wszystkim dobrze wiadomo w Niemczech jeździ już bardzo mało 3 drzwiowych 0405N (choć <b>napewno</b> wystarczy ich na nasze potrzeby), ale nie sa to juz tak bardzo młode pojazdy. Wiadomo, że w Gdyni powstanie co najmniej 11 trolejbusów na podwoziu autobusu Mercedes 0405N, a co z resztą :?: Jeździ u nas poza tym jeszcze około 60 sztuk trolejbusów wysokopodłogowych, które do 2013 roku trzeba zlikwidować i zastąpić niskopodłogowcami. Nie ma tylu środków finansowych, żeby kupować same nówki, dlatego tak się zastanawiam nad 0530NE :D Co wy na to :?: Pomysł jest chyba dobry przedyskutowania :mruga:
Ostatnio zmieniony 2007-05-03, 22:23 przez B.A. Baracus, łącznie zmieniany 5 razy.

voy

Post autor: voy »

Bardzo ciekawa wizualizacja, tylko usuń nad przednim nadkolem wlew paliwa :P takie Citaro na szczęście nie będzie już takie łatwopalne.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Jestem za takim trolejbususem. mnie się podoba

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

A to juz mój kolejny pomysł. Niestety to tylko sfera marzeń, ale wydaje mi się, że dość ciekawie się prezętuje.
Ostatnio zmieniony 2005-02-25, 21:00 przez B.A. Baracus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pomysł jest nawet ciekawy. Ale obawiam się, że Ciatro to zbyt świeża konstrukcja, by ją można było odkupić od jakiegoś zachodniego przewoźnika za niewielkie pieniądze.

To już zdecydowanie lepiej jest kupić Solarisy Trollino, w naszych warunkach o wiele bardziej się sprawdzają - przynajmniej nie są tak ciasne...

Przegubowy trolejbus Citaro - wygląda nawet fajnie. Marzenia to fajna rzecz... :lol:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Fajny rysunek zrobiłeś. Kiedyś zrobiłem trzy "pietnastki" Citaro.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

rupak pisze:Fajny rysunek zrobiłeś. Kiedyś zrobiłem trzy "pietnastki" Citaro.
Może nie do końca zrobiłem, ale odpowiednio przerobiłem. Mam nadzieje, że autor pierwotnego rysunku nie bedzie zły.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Sama idea przerobienia Citaro na trolejbus jest dobra.Gorzej z wykonaniem :|
Citaro jest to młoda konstrukcja , jak pisał J-31 i nie dokońca , według mnie sprawdzona ;)
Co do przegubowego Citaro wyglądał by ciekawie.Może zobaczymy go kiedys w Gdyni
Pozdrawiam

voy

Post autor: voy »

Dlaczego uważacie że jest niesprawdzona?? Sprzedano już 10 tys. takich autobusów.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Jest to przeciętny autobus , jest ładnie wykonany na zewnatrz . Duzo autobusów tego typu sie spaliło.
Więcej o nim tu http://www.km-forum.pnth.net/viewtopic.php?t=81&start=0
I tu http://www.km-forum.pnth.net/viewtopic.php?t=263

Wróćmy do tematu :)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Chyba zapomniałes spytać autora rysunku - mnie - o zgodę na wykorzystanie materiałów!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Do tej pory pisaliśmy o gdyńskich trolejbusach. A ja chciałbym przypomnieć szanownym kolegom, że na Śląsku (GOP) istnieje przewoźnik który się nazywa Tyskie Linie Trolejbusowe. I ten rysunek dedykuję kolegom z GOP-u

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No pisaliśmy o gdyńskich z racji dwóch powodów:
pierwszy: z gdyni jest więcej forumowiczów niż z Tych czy Lublina(przynajmniej tak mi się zdaje)
drugi: Gdynia ma najbardziej rozbudowaną sieć w Polsce

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Myśle, że po odpowiednich modyfikacjach Citaro sprawowało sie bardzo dobrze jako trolejbus :) Ddam tylko, że paliły sie autobusy które były wyprodukowane przed 2001 rokiem. Dodam jeszcze, że podczas przeróbek autobus przechodzi dokładne badanie i moznaby bez problemu wyeliminować "ogień" :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale ten pomysł o ile jest fajny o tyle zbyt drogi do realizacji. Ale może za kilka lat ? Kto wie... ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:No tak, ale ten pomysł o ile jest fajny o tyle zbyt drogi do realizacji. Ale może za kilka lat ? Kto wie... ;)
Nie wiem czy wiesz, ale ceny Citaro dośc szybko spadają, a szczególnie tych sprzed 2001 roku. Jdynym dużym problemem jest to, iż większość z nich jest 2 drzwiowa :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No i chyba tutaj tkwi pewien problem... Przebudowa tych pojazdów na trzydrzwiowe może być zbyt droga, a z drugiej strony zachodnie (czytaj niemieckie) przedsiębiorstwa komunikacyjne tak chętnie się ich nie pozbywają.... :)

Tak więc o takim pojeździe możemy sobie jedynie pomażyć:

voy

Post autor: voy »

Nie zawsze, znajdą się Citara które mają odpowiednią ilość drzwi.
Niemcy mogliby myśleć przyszłościowo ;) dokładając trzecie/czwarte drzwi a potem używane sprzedać do Polski hehe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niemcy nie są głupi. Nie będą dokładać do pojazdu, którego chcą sprzedać. Jak Kupujesz pojazd - to Twój problem co z nim Zrobisz.... ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

On ma u mnie poparcie, ale to nieodemnie zależy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”