Mercedes 0530E
Re: Mercedes 0530NE
Citaro jako trol było by fajne ale prędzej uważam iż doczekamy się MANów na prąd, zauważ że przetarg na nadwozia jest na Mercyka 405N lub TO¯SAMY czyli MAN prędzej, Citaro to o wiele bardziej odległa przyszłośc0405NE pisze:Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Panowie wydaje mi się, że dobrze myślicie - ale Idziecie trochę w nie właściwym kierunku.
Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...
Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...
To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..
Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens.
Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...
Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...
To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..
Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens.
Na początek małe sprostowanie: tranzystorowy
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.
J-31 to nie chodzi o to, bo jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dużą ilość nowych trolejbusów to nie ma problemu. Ale ja pisząc ten temat myslałem o używanych O530
A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Dzięki. Rzeczywiście nie jest to proste. Ale z Solarisem - który też jest nowoczesny - udało się. Tak więc może, ktoś, gdzieś na świecie spróbuje wejść w układ EVOBUS-em i w oparciu o zupełnie nowy pojazd uda się wypracować nowoczesny trolejbus.
Nie myślę tutaj o PKT w Gdyni - chociaż fajnie by było...
Nie myślę tutaj o PKT w Gdyni - chociaż fajnie by było...
Oczywiście miałem na myśli, to, że Zaskoczyłeś mnie tą wiadomościa. Wiem, że ten trajtek nie ma zbyt wiele wspólnego z Gdynią i PKT.u2w pisze:Ale to nie ja jestem za to odpowiedzialnyJ-31 pisze:Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś.
Swoją drogą, czekam na jakieś fotki tego pojazdu. A nawet nie mogę się doczekać na jego zdjęcia.
[ Dodano: 2006-06-02, 10:01 ]
A propo. Nie wiem, czy Pamiętacie ten rysunek
download.htm?id=39
Zrobiłem go rok temu. To była tylko moja wyobraźnia i nie sądziłem, że pojawi się coś podobnego - bo na pewno nie tak będzie wyglądał
Odkurzam ten temat temat gdyż na stronie LTeku jest fotka elektrycznego Citaro (ciekawy czy kiedyś zrobią Lion''s City na prąd) z Szeged.
http://ltek.comernet.pl/zdjecia/226d.jpg
[ Dodano: 01 Maj 2007 22:00 ]
BTW. Kiedy powstały pierwsze Citaro a ostatnie O405N?
http://ltek.comernet.pl/zdjecia/226d.jpg
[ Dodano: 01 Maj 2007 22:00 ]
BTW. Kiedy powstały pierwsze Citaro a ostatnie O405N?