Mercedes 0530E
Teoretycznie nie ma rzeczy niemożliwych, a Polak ponoć potrafiJ-31 pisze:Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus...
Problem tkwi jak zwykle głównie w kasie. W opcji stosowanej obecnie tj. zabudowa aparatury PR-ek rzeczywiście istnieje również problem jej umieszczenia i w związku z tym nie każdy autobus się nadaje. Drugim problemem jest dostępność przekładni głównych do danego modelu (napęd elektryczny wymaga mniejszego przełożenia).
Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Czemu za kilka lat, nawet w tym roku mogłyby juz do Gdyni trafic takie trolejbusy. Wystarczy, że Volvo wystartuje do przetargu i zaproponuje bardzo ciekawą cene Choć musze przyznac, iz bardzo wątpie w to, że Volvo zainteresuje się Gdyńskim przetargiemvoy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Nadwozie Volvo 7700 jest zrobione ze stali nierdzewnej.voy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Re: Mercedes 0530NE
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny0405NE pisze:Co byście powiedzieli na trolejbus na nadwoziu Mercedesa 0530 Citaro To jest na razie czysta teoria, takie rozmówki na ten temat, które krążą wśród Gdynskich miłośników KM. Pierwsze (łatwopalne) Citara są podajże z 1997 roku (a może troche później). Ich cena juz teraz dość szybko spada. Jak zapewne wszystkim dobrze wiadomo w Niemczech jeździ już bardzo mało 3 drzwiowych 0405N (choć <b>napewno</b> wystarczy ich na nasze potrzeby), ale nie sa to juz tak bardzo młode pojazdy. Wiadomo, że w Gdyni powstanie <b>conajmniej</b> 11 trolejbusów na podwoziu autobusu Mercedes 0405N, a co z resztą Jeździ u nas <b>pozatym</b> jeszcze około 60 sztuk trolejbusów wysokopodłogowych, które do 2013 roku trzeba zlikwidować i zastąpić niskopodłogowcami. Nie ma tylu środków finansowych, żeby kupować same nówki, dlatego tak się zastanawiam nad 0530NE Co wy na to Pomysł jest chyba dobry przedyskutowania
Re: Mercedes 0530NE
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Re: Mercedes 0530NE
Citaro jako trol było by fajne ale prędzej uważam iż doczekamy się MANów na prąd, zauważ że przetarg na nadwozia jest na Mercyka 405N lub TO¯SAMY czyli MAN prędzej, Citaro to o wiele bardziej odległa przyszłośc0405NE pisze:Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Panowie wydaje mi się, że dobrze myślicie - ale Idziecie trochę w nie właściwym kierunku.
Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...
Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...
To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..
Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens.
Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...
Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...
To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..
Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens.
Na początek małe sprostowanie: tranzystorowy
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.
J-31 to nie chodzi o to, bo jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dużą ilość nowych trolejbusów to nie ma problemu. Ale ja pisząc ten temat myslałem o używanych O530
A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150