Mercedes 0530E
hym... montowanie 3 drzwi od razu odpada, to jest bardzo nieopłacalne. Ale spokojnie znalazły się 3 drzwiowe 0405N, to i znajdą się 0530 Tym wieksze są szanse, że Citara sprzed 2001 roku są juz dość tanie. Nawet po zbudowaniu 11 0405NE, będzie trzeba budowac dalej własne trolejbusy bo pieniędy na dużą ilość nówek raczej nie będzie, a 2013 trzeba wszystkie trole wymienić na niskopodłogowce, a nie można też wnieskonczoność przerabiać 0405N Co by nie było one tez się stażeją. Przypomne równiez, że budowa trolejbusów na na bazie 0405N jest alternatywą dla NG Jelczy
Bo i nie można w nieskończoność kupować MB O405N. Po pierwsze dlatego, że ich ilość jest jednak limitowana. A po drugie dlatego, że to też nie jest już najnowsza konstrukcja. Te autobusy mają swoje lata....0405NE pisze:Pożyjemy, zobaczymy Oby tak było, wkoncu nie można w nieskonczoność kupować 0405N, które z roku na rok robią się coraz starsze
Teoretycznie nie ma rzeczy niemożliwych, a Polak ponoć potrafiJ-31 pisze:Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus...
Problem tkwi jak zwykle głównie w kasie. W opcji stosowanej obecnie tj. zabudowa aparatury PR-ek rzeczywiście istnieje również problem jej umieszczenia i w związku z tym nie każdy autobus się nadaje. Drugim problemem jest dostępność przekładni głównych do danego modelu (napęd elektryczny wymaga mniejszego przełożenia).
Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Czemu za kilka lat, nawet w tym roku mogłyby juz do Gdyni trafic takie trolejbusy. Wystarczy, że Volvo wystartuje do przetargu i zaproponuje bardzo ciekawą cene Choć musze przyznac, iz bardzo wątpie w to, że Volvo zainteresuje się Gdyńskim przetargiemvoy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Nadwozie Volvo 7700 jest zrobione ze stali nierdzewnej.voy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje )
Re: Mercedes 0530NE
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny0405NE pisze:Co byście powiedzieli na trolejbus na nadwoziu Mercedesa 0530 Citaro To jest na razie czysta teoria, takie rozmówki na ten temat, które krążą wśród Gdynskich miłośników KM. Pierwsze (łatwopalne) Citara są podajże z 1997 roku (a może troche później). Ich cena juz teraz dość szybko spada. Jak zapewne wszystkim dobrze wiadomo w Niemczech jeździ już bardzo mało 3 drzwiowych 0405N (choć <b>napewno</b> wystarczy ich na nasze potrzeby), ale nie sa to juz tak bardzo młode pojazdy. Wiadomo, że w Gdyni powstanie <b>conajmniej</b> 11 trolejbusów na podwoziu autobusu Mercedes 0405N, a co z resztą Jeździ u nas <b>pozatym</b> jeszcze około 60 sztuk trolejbusów wysokopodłogowych, które do 2013 roku trzeba zlikwidować i zastąpić niskopodłogowcami. Nie ma tylu środków finansowych, żeby kupować same nówki, dlatego tak się zastanawiam nad 0530NE Co wy na to Pomysł jest chyba dobry przedyskutowania
Re: Mercedes 0530NE
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny