Strona 1 z 4

: 2005-02-15, 13:44
autor: B.A. Baracus
J-31 pisze:No tak, ale ten pomysł o ile jest fajny o tyle zbyt drogi do realizacji. Ale może za kilka lat ? Kto wie... ;)
Nie wiem czy wiesz, ale ceny Citaro dośc szybko spadają, a szczególnie tych sprzed 2001 roku. Jdynym dużym problemem jest to, iż większość z nich jest 2 drzwiowa :(

: 2005-02-15, 13:53
autor: J-31
No i chyba tutaj tkwi pewien problem... Przebudowa tych pojazdów na trzydrzwiowe może być zbyt droga, a z drugiej strony zachodnie (czytaj niemieckie) przedsiębiorstwa komunikacyjne tak chętnie się ich nie pozbywają.... :)

Tak więc o takim pojeździe możemy sobie jedynie pomażyć:

: 2005-02-15, 15:59
autor: voy
Nie zawsze, znajdą się Citara które mają odpowiednią ilość drzwi.
Niemcy mogliby myśleć przyszłościowo ;) dokładając trzecie/czwarte drzwi a potem używane sprzedać do Polski hehe.

: 2005-02-15, 16:19
autor: J-31
Niemcy nie są głupi. Nie będą dokładać do pojazdu, którego chcą sprzedać. Jak Kupujesz pojazd - to Twój problem co z nim Zrobisz.... ;)

: 2005-02-15, 16:37
autor: rupak9
On ma u mnie poparcie, ale to nieodemnie zależy

: 2005-02-15, 16:59
autor: B.A. Baracus
hym... montowanie 3 drzwi od razu odpada, to jest bardzo nieopłacalne. Ale spokojnie znalazły się 3 drzwiowe 0405N, to i znajdą się 0530 :P Tym wieksze są szanse, że Citara sprzed 2001 roku są juz dość tanie. Nawet po zbudowaniu 11 0405NE, będzie trzeba budowac dalej własne trolejbusy bo pieniędy na dużą ilość nówek raczej nie będzie, a 2013 trzeba wszystkie trole wymienić na niskopodłogowce, a nie można też wnieskonczoność przerabiać 0405N :P Co by nie było one tez się stażeją. Przypomne równiez, że budowa trolejbusów na na bazie 0405N jest alternatywą dla NG Jelczy :P

: 2005-02-16, 10:51
autor: J-31
Czy MB O405NE zastępują najstarsze Jelcze ?

: 2005-02-16, 13:04
autor: B.A. Baracus
J-31 pisze:Czy MB O405NE zastępują najstarsze Jelcze ?
Tak. Nie wiem czy wiesz, ale 0405NE maja silniki od skasowanych Jelczy, więc najpierw trzeba skasować Jelcza, żeby pozyskać aparature :P

: 2005-02-17, 14:54
autor: J-31
Tak coś o tym słyszałem.
Czyli jest szansa, że na tej samej zasadzie w Gdyni w ciągu najbliższych lat nie tylko może pojawić się znacznie więcej MB 405NE, ale również inne pojazdy niskopodłogowe - czyli malutka szansa na użuwane Citaro jednak istnieje. Ale to tylko naprawdę malutka szansa.... :)

: 2005-02-17, 17:12
autor: voy
A tam malutka znowu, na pewno trochę Citar kupią używanych.

: 2005-02-17, 18:01
autor: rupak9
Pamiętaj, że zawsze nawet najmniejsza szansa jest. Ja uważam, że kupią u żywane Citaro

: 2005-02-17, 22:41
autor: B.A. Baracus
Pożyjemy, zobaczymy :P Oby tak było, wkoncu nie można w nieskonczoność kupować 0405N, które z roku na rok robią się coraz starsze ;)

: 2005-02-18, 12:35
autor: J-31
0405NE pisze:Pożyjemy, zobaczymy :P Oby tak było, wkoncu nie można w nieskonczoność kupować 0405N, które z roku na rok robią się coraz starsze ;)
Bo i nie można w nieskończoność kupować MB O405N. Po pierwsze dlatego, że ich ilość jest jednak limitowana. A po drugie dlatego, że to też nie jest już najnowsza konstrukcja. Te autobusy mają swoje lata.... :)

: 2005-02-18, 14:41
autor: voy
No to co, stare ale jare. A najbardziej aktualnym autobusem jest Neoplan N4014NF.

: 2005-02-18, 16:13
autor: J-31
Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus... ;)

: 2005-02-18, 19:51
autor: rupak9
A czemu nie :?: No wiem, że z piętrowego autobusu nie można zrobić trolejbusu. Ale ze zwykłego(jednopokładowego).

: 2005-02-18, 20:01
autor: B.A. Baracus
Zrobić da się z każdego, ale Mercedes 0405N najlepiej sie do tego nadaje :P Co więcej HOMOLOGACJA to tez jest bardzo ważna przeszkoda :/ Mysle, że nawet jak przyjdzie pora na zmiane modelu nadwozia to PKT zstanie przy mercedesie, wkońcu musi byc unifikacja taboru ;)

: 2005-02-19, 23:33
autor: u2w
J-31 pisze:Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus... ;)
Teoretycznie nie ma rzeczy niemożliwych, a Polak ponoć potrafi :)
Problem tkwi jak zwykle głównie w kasie. W opcji stosowanej obecnie tj. zabudowa aparatury PR-ek rzeczywiście istnieje również problem jej umieszczenia i w związku z tym nie każdy autobus się nadaje. Drugim problemem jest dostępność przekładni głównych do danego modelu (napęd elektryczny wymaga mniejszego przełożenia).

: 2005-02-26, 09:47
autor: voy
Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje ;) )

: 2005-02-26, 11:23
autor: B.A. Baracus
voy pisze:Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje ;) )
Czemu za kilka lat, nawet w tym roku mogłyby juz do Gdyni trafic takie trolejbusy. Wystarczy, że Volvo wystartuje do przetargu i zaproponuje bardzo ciekawą cene :) Choć musze przyznac, iz bardzo wątpie w to, że Volvo zainteresuje się Gdyńskim przetargiem :P