Strona 2 z 4
: 2005-02-15, 16:59
autor: B.A. Baracus
hym... montowanie 3 drzwi od razu odpada, to jest bardzo nieopłacalne. Ale spokojnie znalazły się 3 drzwiowe 0405N, to i znajdą się 0530
Tym wieksze są szanse, że Citara sprzed 2001 roku są juz dość tanie. Nawet po zbudowaniu 11 0405NE, będzie trzeba budowac dalej własne trolejbusy bo pieniędy na dużą ilość nówek raczej nie będzie, a 2013 trzeba wszystkie trole wymienić na niskopodłogowce, a nie można też wnieskonczoność przerabiać 0405N
Co by nie było one tez się stażeją. Przypomne równiez, że budowa trolejbusów na na bazie 0405N jest alternatywą dla NG Jelczy
: 2005-02-16, 10:51
autor: J-31
Czy MB O405NE zastępują najstarsze Jelcze ?
: 2005-02-16, 13:04
autor: B.A. Baracus
J-31 pisze:Czy MB O405NE zastępują najstarsze Jelcze ?
Tak. Nie wiem czy wiesz, ale 0405NE maja silniki od skasowanych Jelczy, więc najpierw trzeba skasować Jelcza, żeby pozyskać aparature
: 2005-02-17, 14:54
autor: J-31
Tak coś o tym słyszałem.
Czyli jest szansa, że na tej samej zasadzie w Gdyni w ciągu najbliższych lat nie tylko może pojawić się znacznie więcej MB 405NE, ale również inne pojazdy niskopodłogowe - czyli malutka szansa na użuwane Citaro jednak istnieje. Ale to tylko naprawdę malutka szansa....
: 2005-02-17, 17:12
autor: voy
A tam malutka znowu, na pewno trochę Citar kupią używanych.
: 2005-02-17, 18:01
autor: rupak9
Pamiętaj, że zawsze nawet najmniejsza szansa jest. Ja uważam, że kupią u żywane Citaro
: 2005-02-17, 22:41
autor: B.A. Baracus
Pożyjemy, zobaczymy
Oby tak było, wkoncu nie można w nieskonczoność kupować 0405N, które z roku na rok robią się coraz starsze
: 2005-02-18, 12:35
autor: J-31
0405NE pisze:Pożyjemy, zobaczymy
Oby tak było, wkoncu nie można w nieskonczoność kupować 0405N, które z roku na rok robią się coraz starsze
Bo i nie można w nieskończoność kupować MB O405N. Po pierwsze dlatego, że ich ilość jest jednak limitowana. A po drugie dlatego, że to też nie jest już najnowsza konstrukcja. Te autobusy mają swoje lata....
: 2005-02-18, 14:41
autor: voy
No to co, stare ale jare. A najbardziej aktualnym autobusem jest Neoplan N4014NF.
: 2005-02-18, 16:13
autor: J-31
Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus...
: 2005-02-18, 19:51
autor: rupak9
A czemu nie
No wiem, że z piętrowego autobusu nie można zrobić trolejbusu. Ale ze zwykłego(jednopokładowego).
: 2005-02-18, 20:01
autor: B.A. Baracus
Zrobić da się z każdego, ale Mercedes 0405N najlepiej sie do tego nadaje
Co więcej HOMOLOGACJA to tez jest bardzo ważna przeszkoda
Mysle, że nawet jak przyjdzie pora na zmiane modelu nadwozia to PKT zstanie przy mercedesie, wkońcu musi byc unifikacja taboru
: 2005-02-19, 23:33
autor: u2w
J-31 pisze:Ale nie ze wszystkich autobusów da się zrobić trolejbus...
Teoretycznie nie ma rzeczy niemożliwych, a Polak ponoć potrafi
Problem tkwi jak zwykle głównie w kasie. W opcji stosowanej obecnie tj. zabudowa aparatury PR-ek rzeczywiście istnieje również problem jej umieszczenia i w związku z tym nie każdy autobus się nadaje. Drugim problemem jest dostępność przekładni głównych do danego modelu (napęd elektryczny wymaga mniejszego przełożenia).
: 2005-02-26, 09:47
autor: voy
Patrzcie tutaj!:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
Może za kilka lat jak się wszystkie autobusy posypią to przerobią i stworzą taki trolejbus (o ile nadwozie nie zardzewieje
)
: 2005-02-26, 11:23
autor: B.A. Baracus
Czemu za kilka lat, nawet w tym roku mogłyby juz do Gdyni trafic takie trolejbusy. Wystarczy, że Volvo wystartuje do przetargu i zaproponuje bardzo ciekawą cene
Choć musze przyznac, iz bardzo wątpie w to, że Volvo zainteresuje się Gdyńskim przetargiem
: 2005-02-26, 14:24
autor: Wiśnia
Nadwozie Volvo 7700 jest zrobione ze stali nierdzewnej.
: 2005-02-26, 14:29
autor: voy
Wiem, przecież sobie żartuje
: 2005-02-26, 19:30
autor: Milenium
Pozyjemy zobaczymy.
wszytko zalezy od przewoznika!
Re: Mercedes 0530NE
: 2005-03-19, 19:22
autor: DoMANik287
0405NE pisze:Co byście powiedzieli na trolejbus na nadwoziu Mercedesa 0530 Citaro
To jest na razie czysta teoria, takie rozmówki na ten temat, które krążą wśród Gdynskich miłośników KM. Pierwsze (łatwopalne) Citara są podajże z 1997 roku (a może troche później). Ich cena juz teraz dość szybko spada. Jak zapewne wszystkim dobrze wiadomo w Niemczech jeździ już bardzo mało 3 drzwiowych 0405N (choć <b>napewno</b> wystarczy ich na nasze potrzeby), ale nie sa to juz tak bardzo młode pojazdy. Wiadomo, że w Gdyni powstanie <b>conajmniej</b> 11 trolejbusów na podwoziu autobusu Mercedes 0405N, a co z resztą
Jeździ u nas <b>pozatym</b> jeszcze około 60 sztuk trolejbusów wysokopodłogowych, które do 2013 roku trzeba zlikwidować i zastąpić niskopodłogowcami. Nie ma tylu środków finansowych, żeby kupować same nówki, dlatego tak się zastanawiam nad 0530NE
Co wy na to
Pomysł jest chyba dobry przedyskutowania
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Re: Mercedes 0530NE
: 2005-03-19, 22:59
autor: B.A. Baracus
Solbus pisze:
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)