Mercedes 0530E

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Ikarus 280E

Re: Mercedes 0530NE

Post autor: Ikarus 280E » 2005-04-03, 14:25

0405NE pisze:
Solbus pisze: No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki) :P
Citaro jako trol było by fajne ale prędzej uważam iż doczekamy się MANów na prąd, zauważ że przetarg na nadwozia jest na Mercyka 405N lub TO¯SAMY czyli MAN prędzej, Citaro to o wiele bardziej odległa przyszłośc

PR110E

Post autor: PR110E » 2005-04-05, 19:09

Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus :?:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-04-05, 19:11

Ja myśle, że tak ;) .

PR110E

Post autor: PR110E » 2005-04-05, 19:16

tylko skąd by taki wziąść, albo uzywany, bo slyszalem ze citara sa drogie!

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-04-05, 19:30

No np. z Niemiec tam ich jest sporo ;).

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-04-05, 23:43

Sciągnąć da się wszytko, tylko kto zapłaci za takiego Citaro :?: Pomyslcie troche zanim wyjdziecie z takimi propozycjami...

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E » 2005-04-10, 18:37

PR110E pisze:Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus :?:
oczywiście że się da ale pozostaje pytanie skąd wziąc aparature do niego, niezapomnijmy że Gdyńskie Mercyki maja aparaturke po Peerkach. A wiemy jak sie skończyło montownie takiej aparatury w przegubach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-04-12, 15:37

Panowie wydaje mi się, że dobrze myślicie - ale Idziecie trochę w nie właściwym kierunku.

Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...

Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...

To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..

Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens. ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-04-12, 18:49

Na początek małe sprostowanie: tranzystorowy :cool:
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-04-13, 22:05

J-31 to nie chodzi o to, bo jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dużą ilość nowych trolejbusów to nie ma problemu. Ale ja pisząc ten temat myslałem o używanych O530 :!:

A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-04-14, 11:24

Dzięki. Rzeczywiście nie jest to proste. Ale z Solarisem - który też jest nowoczesny - udało się. Tak więc może, ktoś, gdzieś na świecie spróbuje wejść w układ EVOBUS-em i w oparciu o zupełnie nowy pojazd uda się wypracować nowoczesny trolejbus.
Nie myślę tutaj o PKT w Gdyni - chociaż fajnie by było... ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-05-29, 20:01

B.A. Baracus pisze:A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged
Ostatnio obiło mi się o uszy, że w Szegedzie przerobili (lub są w trakcie) właśnie Citaro- podobnie jak Volvo na układzie Cegeleca.

kombino

Post autor: kombino » 2006-05-29, 21:22

A czy tak jak w przypadku volvo dorobili 3 drzwi do 2 drzwiowego nadwozia?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-05-29, 22:52

Niestety na razie nie znam żadnych konkretów, czekam na więcej informacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-01, 10:58

Ooops. :shocked: Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś. Nie sądziłem, że ktokolwiek na świecie będzie chciał przerobić Citaro na trajtka. :]

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-01, 17:44

J-31 pisze:chciał
Chcieć a móc to dwie różne rzeczy bo przerobić Citaro na trajtka chce większość osób które rozmawiały w tym temacie.

Monter

Post autor: Monter » 2006-06-01, 19:47

Ja nie chce, jesli to cos moze zmienic... :P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-06-01, 21:45

J-31 pisze:Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś.
Ale to nie ja jestem za to odpowiedzialny :/ :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29026
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-02, 08:59

u2w pisze:
J-31 pisze:Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś.
Ale to nie ja jestem za to odpowiedzialny :/ :devil:
Oczywiście miałem na myśli, to, że Zaskoczyłeś mnie tą wiadomościa. Wiem, że ten trajtek nie ma zbyt wiele wspólnego z Gdynią i PKT. :D

Swoją drogą, czekam na jakieś fotki tego pojazdu. A nawet nie mogę się doczekać na jego zdjęcia. :P

[ Dodano: 2006-06-02, 10:01 ]
A propo. Nie wiem, czy Pamiętacie ten rysunek :mruga:

:strzałka: download.htm?id=39

Zrobiłem go rok temu. To była tylko moja wyobraźnia i nie sądziłem, że pojawi się coś podobnego - bo na pewno nie tak będzie wyglądał :P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-05-01, 21:57

Odkurzam ten temat temat gdyż na stronie LTeku jest fotka elektrycznego Citaro (ciekawy czy kiedyś zrobią Lion''s City na prąd) z Szeged.
http://ltek.comernet.pl/zdjecia/226d.jpg

[ Dodano: 01 Maj 2007 22:00 ]
BTW. Kiedy powstały pierwsze Citaro a ostatnie O405N?

ODPOWIEDZ