MPK Wrocław

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie,też nie kryłem zdziwienia,jak rok temu na wakacjach widziałem niebieskiego O407 na dworcu w Sanoku z tablicą czerwonym drukiem napisana Wrocław.Podobno ten kurs jest wymieny z PKS-em Krosno.Swoją droga czytałem kiedyś artykuł na temat tegorocznej zimy we Wrocławiu i okazuje się,ze lepiej na mieście radziły sobie lewary,niż automaty.Chociaz z drugiej strony lewarów jest coraz mniej w MPK,choć nawet PR110M wszczepili automata.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:nawet PR110M wszczepili automata.
:wow:
Jakieś szczegóły?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ze szczegółów to ten wóz miał chyba na początku lewara.Automata O ile dobrze pamiętam otrzymał podczas jakiegoś remontu.Peerka ta jest z 1991r. i wątpię,by wtedy montowano seryjnie automata,to był zdaje sie któryś z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy PR110M (w tym samym roku wyprodukowano 2 miejskie PR110M dla sanockiego Connexu,któe skasowano w 2003r.).W 2005r. Peera ta przeszła remont,podczas którego zmienili mu tylną ściane i oklejono reklama Kim Lana.Obecnie,jak już Wilchelm wspomniał śmiga na pośpiechach.Na stałe przypisana zajezdni nr IX vel.Obornickiej.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

W ramach sprostowania. 8502 mimo, że był testerem to trafił do MPK w zupełnieinnych okolicznościach. Do tego jeszcze we Wrocławiu nadal śmiało jeżdżą Ikarusy. Co do kwesti przetargów to Solaris także proponowaną ceną przegrywa zdecydowanie z Volvo.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

To po co w takim razie MPK testowało Citaro,które na kilka dni gościło na linii 145? w MPK brakowało wtedy wozów,czy jednak zamierzali kupić Citaro?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

A czy testowanie wozu musi oznaczać jego natychmiastowy zakup? Przecież sama nazwa "Autobus Testowy" o czymś świadczy. A MPK Wrocław nigdy nie brakowało wozów do służby.

Robson

Post autor: Robson »

Adrian, chyba lepiej jest gdy w miescie jest tylko jedna marka busow niz kazdy przetarg to wygrywa inna firma. Mnie to sie podoba ze Wroclaw kupuje Volvo, Zielona Gora MANy a Gorzow raczej Solarisy to zmniejsza koszty eksploatacji.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dla kogo lepiej,dla tego lepiej.Moim zdaniem przedsiębiorstwa KM powinny kupować różny tabor,żeby przynajmniej nie było jakiejś monotonii.A zresztą nie wiadomo,czy Wrocław do końca świata będzie kupował Volva.A nóż,łyzka dyrektor MPK moze wrocławian jeszcze zaskoczyć i kupić coś innego.Zresztą może lepiej toczmy dyskusje nt.MPK Wrocław i przepraszam za tzw."szarogęszenie się",ale naprawde schodzimy z tematu.Wracając do tematu to czy w zamian zakupu przez MPK tramwajów marki Skoda zostaną skasowane jakieś stodwójki? i ile jeszcze mniej wiecej znajduje się we Wrocławiu "oryginalnych" stopiątek?

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:Moim zdaniem przedsiębiorstwa KM powinny kupować różny tabor,żeby przynajmniej nie było jakiejś monotonii
Różny tabor tak, ale jeśli się ma kilka zajezdni. Bo chyba lepiej jest mieć w jednej zajezdni magazyn części do busów jednego producenta niż kilkunastu ;) (przypominam, że w Łodzi na Nowych Sadach są tylko MANy, Solarki i gnioty)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Moim zdaniem przedsiębiorstwa KM powinny kupować różny tabor,żeby przynajmniej nie było jakiejś monotonii.
Tak, tylko zwalczanie monotonii zbyt wiele kosztuje. Taniej jest sobie kupić talerz Luminarca ;-)
Adrian_ pisze:A zresztą nie wiadomo,czy Wrocław do końca świata będzie kupował Volva.A nóż,łyzka dyrektor MPK moze wrocławian jeszcze zaskoczyć i kupić coś innego.
Jak ty chcesz przewozić ludzi nożem albo łyżką? :shocked: :mruga:
ppln pisze:Różny tabor tak, ale jeśli się ma kilka zajezdni.
Właśnie

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

plocmaster pisze:Tak, tylko zwalczanie monotonii zbyt wiele kosztuje. Taniej jest sobie kupić talerz Luminarca
Wcale nie tak wiele... Można kupić coś używanego.
plocmaster pisze:Jak ty chcesz przewozić ludzi nożem albo łyżką?
Nożem raczej nie... Ale gigantyczną łyżką owszem. :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

Turbo94 pisze:Można kupić coś używanego.
A jak się zepsuje czekać miesiąc na drogie części, których nie opłaca się sprowadzać na wszelki wypadek do jednego autobusu.

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Ta możliwość też ma swoje wady. Ale mozna też kupić 5-6 letnie busy, które mogą pojeździć kilka, kilkanaście lat. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wcale nie tak wiele... Można kupić coś używanego.
Chodzi mi o wprowadzenie nowej marki, długoterminowe koszty byłyby o wiele zbyt wysokie, żeby opłacało się to do łamania monotonii.
Jak komuś zależy na tym, żeby było ciekawie, zapraszam do Płocka — 6 marek autobusów, wiele odmian, bardzo ciekawie :mruga: A w GOP-ie jest jeszcze lepiej :P
A jak się zepsuje czekać miesiąc na drogie części, których nie opłaca się sprowadzać na wszelki wypadek do jednego autobusu.
Do Volva czy NL222 to części raczej będą, ale taki np. Den Oudsten to zbyt ryzykowny zakup.
Ta możliwość też ma swoje wady. Ale mozna też kupić 5-6 letnie busy, które mogą pojeździć kilka, kilkanaście lat. :)
Troglodycja niektórych mnie powala.
1. Takich autobusów jest niewiele, i mimo wszystko trochę kosztują.
2. I tak występowałoby zapotrzebowanie na części, choćby na materiały eksploatacyjne, bądź w wypadku kolizji.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Adrian wspominałeś coś o schodzeniu z tematu. Schodzenie z tematu możesz podziwiać kilka postów powyżej. A co do pytań. Oczywiście w momencie gdy będzie coraz więcej Skód to będzie coraz mniej 102-ek. Ostatecznie 102-ki mają zniknąć do 2009 roku. Ile ejst jeszcze orginalnych 105-ek? Dokładnie nie wiem. Ale wiem, że coraz mniej. A tak na marginesie kupowanie używanego sprzętu przez tak dużego operatora jakim jest MPK Wrocław jest totalnie nie uzasadnione ekonomicznie.

ppln

Post autor: ppln »

A to ile tych Skód zamówiliście? Ile zapłacicie?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Skód na razie ma być 18 szt. z dwóch przetargów. Ile zapłacimy? Tak na prawdę ciężko powiedzieć bo ich zakup będzie wliczony między innymi w remont pl. Powstanców Wielkopolskich. Miasto Wrocław zapłaci za całość 50%. Ale koszt takiej jendej Skody dla Wrocłąwia to ok 1.2 mln Euro.

Podi

Post autor: Podi »

Wilchelm pisze:Ile ejst jeszcze orginalnych 105-ek?
Jest tylko jeden skład 105N, reszta to 105Na i dalsze...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tylko, że koledze chyba chodziło o składy jeszcze nie skartoflone.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wilchelm pisze:Skód na razie ma być 18 szt. z dwóch przetargów.
Łożesz w mordke jeża, a mnie się zdawało, że 2 :shocked:
4,6 mln zł za 1 tramwaj? Wg mnie, całkiem tanio.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”