MPK Wrocław

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
mpConroe

MPK Wrocław

Post autor: mpConroe »

Co myślicie o KM we Wrocławiu? Mi osobiście szkoda, że nie ma u nas do tej pory niskopodłogowych tramwajów (ale będą na koniec tego roku), ale to nie znaczy, że MPK ma przestarzały tabor. Tramwaje są modernizowane i nadal kupowane są nowe autobusy. Także prowadzone są remonty, by Skody nie stały w zajezdni długo po przyjeździe (z resztą i tak by je puścili na 24, ale planują na 7 i 6). Stan torowisk w żadnym wypadku nie jest krytyczny, ale też nie jest najlepszy. Można powiedzieć - tak średnio ;) .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dobrze CodeLyoko, że utworzyłeś ten wątek. Teraz mamy okazję dowiedzieć się czegoś o komunikacji we wrocławiu. :P

Wobec tego moje pierwsze pytanie o tramwaje. Wiele remontowano. Co słychać z tramwajami, również tymi wyprodukowanymi przez Protram ? :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Jeżeli chodzi o stan torowisk to uważam, że jest jeden z lepszych w Polsce. Ciągłe remonty i modernizacje już dają efekty. Np. w Poznaniu to masakra byle rozjazd, a ja czuję jakbym swoim zadkiem bo nim jechał. Tramwaje trzymają się bardzo dobrze. Teraz już bardzo duża ilość jest po modernizacji i żeby trafić na classic skład to trzeba mieć ogormne szczęście.

Podi

Post autor: Podi »

Tramwajami we Wrocławiu jeżdzę rzadko, ale torowiska wyglądają dobrze, jedyne co psuje efekt to stodwójki które wyglądają na zaniedbane.
Więcej doczepić się mogę do stanu dróg, ale tak jest przecież wszędzie :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A ja jednak nielubię tych "bulwiszonków" z Protramu.Wszak modernizacja spowoduje tylko,że przez kolejne 10 lat po Wrocku będą jeździć 105Na.Ja byłem we Wrocku w 1999,2000 i 2001r.Wtedy to były rarytasy :! codziennie Ikarus-lewar na 149,M11 na 120,wszystkie 105Na w classic wygladzie,dużo 102Na (w tym nawet dwukierounkowe wieczorem pojawiały się na 10 i 33),wagon 2332 jeszcze był sprawny,2314+2331 miał reklamę piekarni Mamut,L11 jeszcze były na chodzie.Piękne czasy,a nie to,co dziś.M11 prawie już nie ma (przynajmniej w ruchu liniowym nie ma ani jednego Miga),Ikarów-lewarów pewnie z 10 zostało i co chwila Volva są kupowane.A szkoda,że nie produkty JZS.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:co chwila Volva są kupowane.A szkoda,że nie produkty JZS.
No cóż… Ja tam wolę 7700 (a nawet starsze modele) od Vecto i 7700A od odkurzacza, ale ze mną może coś jest nie tak. Wg mnie ich polityka taborowa nie jest taka zła, a fabrykę Volvo mają we Wrocławiu — bliżej niż Jelcz w Jelczu :P
Co do samego przewoźnika: IMHO jeden z lepszych, przestarzały tabor ma niemal wycofany, utrzymuje swe pojazdy we względnie dobrym stanie i ogólnie dobrze jest. ;-)
Trochę gorzej jest z tramwajami, dużo 102Na, brak niskaczy, ale udane remonty Protramu i zapowiedź zakupów niskaczy poprawiają opinię. Miejmy nadzieję, że Protram zastosuje swoją stylistykę do Skody, bo inaczej niezbyt estetycznie to będzie wyglądało…

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Nic się nie bój Protram już pewnie robi trójczłony z częścią niskiej podłogi dla Wrocławia. A co do "Bulwiszonów" to my mówimy na nie Kartofle. Bulwy masz w Warszawie.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Cóż, ale ta ksywka chyba pochodzi od Bulwy.
Wilchelm, a czy ty wiesz, skąd pochodzi ksywka 7000(A) - Dromader? :?:
Bo ja za Chiny nie mogę tego odgadnąć :nuts: .

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko,że wśród ziemniaków tez występują tzw."bulwy" :D.Wracając do tematu to stodwójki są esencją Wrocka i jakoś nie wyobrażam sobie tego miasta bez tego typu tramwajów.A stary tabor wycofuja,bo Volvo podsuwa co i rusz kolejne modele do zakupu,a dyrektor MPK oczywiście wszystko podpisuje.Co ciekawsze,jeszcze nigdy (w obecnych czasach) nie spotkałem się z tym,by jakieś Volvo kupili pojedynczo,wszystko w hurtowych ilościach.A szkoda,bo można było by np.przerobić wszystkie M121M na Mastero tyle,że wiązałoby się niestety z wyrównaniem linii okien,co nie jest chyba możliwe w starszych wersjach "gniotów".Jestem za to ciekaw,co zrobia z ostatnio Peerką 110M o nr.1000 z Obornickiej? proponowałbym zostawić ją jako historyka,gdyż to ostatnia Peera we Wrocku,chociaż niestety jest już po remoncie.

[ Dodano: 2006-04-20, 19:39 ]
A co do ksywki Volva vel."Dromadera" to pewnie pochodzi ona od tego,że Volva mają na dachu coś w rodzaju "trumny",co de facto jest zwykłą klimatyzacją,więc to pewnie od tego.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Tylko,że wśród ziemniaków tez występują tzw."bulwy" :D .
Bo to, co żresz to właśnie bulwa ziemniaka.
Adrian_ pisze:A stary tabor wycofuja,bo Volvo podsuwa co i rusz kolejne modele do zakupu,a dyrektor MPK oczywiście wszystko podpisuje.
To nie jest tak, że stare autobusy wycofuje się, żeby zrobić ci na złość.
MPK Wrocław postanowiło kupować już tylko autobusy Volvo, i nawet nie tak źle na tym wychodzi. A że MPK ma pieniądze i wymienia przestarzały tabor, to chyba dobrze?
Adrian_ pisze:Co ciekawsze,jeszcze nigdy (w obecnych czasach) nie spotkałem się z tym,by jakieś Volvo kupili pojedynczo,wszystko w hurtowych ilościach
Kupowanie autobusów w hurtowych ilościach ma sens (chociażby rabaty), jak sądzisz — czy gdyby przetarg MZA byłby na 6 autobusów, Solaris wziąłby w nim udział? Nie.
Adrian_ pisze:A szkoda,bo można było by np.przerobić wszystkie M121M na Mastero tyle,że wiązałoby się niestety z wyrównaniem linii okien,co nie jest chyba możliwe w starszych wersjach "gniotów".
Przerabiać M121 na Mastero? Jak i po co? :nuts: M121 to nietrwały, przestarzały autobus i nie opłaca go się tak przerabiać — lepiej już kupić jakąś używkę z Reichu i sprzedać Jelcza.
Adrian_ pisze:A co do ksywki Volva vel."Dromadera" to pewnie pochodzi ona od tego,że Volva mają na dachu coś w rodzaju "trumny",co de facto jest zwykłą klimatyzacją,więc to pewnie od tego.
Właśnie.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Wilchelm pisze:Np. w Poznaniu to masakra byle rozjazd, a ja czuję jakbym swoim zadkiem bo nim jechał.
What?? ty jednak nigdy nie byłeś chyba w Poznaniu... A oczywiście we Wrocławiu jest cudownie jechać luxusową stodwóją w XXI wieku... bo nie ma czym,,,

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Więc od początku. Faktycznie 102-ki mają swój klimat i jak słyszę, że to syf i inne epitety od kolegów z Poznania to się zastanawiam czy im już od nowoczesnego taboru w głowach się poprzewracało. Po drugie dromadery ponieważ na dachu Volvo miało zamontowane nie klimatyzacje bo ją ma tylko kierowca, a to były tylko nawiewy choć muszę przyznać, że bardzo skuteczne. Po trzecie MPK kupuje autobusy Volva w takich ilościach ponieważ podpisali takie umowy. Zresztą wszystkie autobusy co do tej pory przyszły to były z umowy podpisanej kilka lat temu na dostawę 99 pojazdów Volva. Obecnie Volvo ma wyłączność na dostawę autobusów we Wrocławiu do końca roku.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:sprzedać Jelcza
Gdzie? Przecie tego to nawet do Ruskich się nie opchnie. Jak już to zrobić NG i sprzedać do Ruskich, ale to się nie opłaca ;)
plocmaster pisze:czy gdyby przetarg MZA byłby na 6 autobusów, Solaris wziąłby w nim udział
Jeśli przy tak ostrych warunkach jak ten ostatni na przeguby (tylko Solaris złożył dobrą formalnie ofertę) to nie, ale inaczej to tak :)
plocmaster pisze:MPK Wrocław postanowiło kupować już tylko autobusy Volvo, i nawet nie tak źle na tym wychodzi.
Jasne, że wychodzi dobrze bo ma obstawione nimi wszystkie zajezdnie i nie musi kupować 15 kompletów części (przy okazji ośmielę się dodać, że zakup Solarisów w Łodzi byłby równie atrakcyjny jak MB, a nawet lepszy bo nie wyobrażam sobie holowania zepsutych (a to w przypadku MB nadzwyczaj często występuje ;) ) autobusów do serwisu na Kraszkę (druga zajezdnia))
Ostatnio zmieniony 2006-04-20, 21:18 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

102 to niedługo będą wozy zabytkowe. Więc do dopiero koledzy z Poznania będą nam zazdrościć,że kilka lat dłużej pojeździliśmy sobie nimi. :wow:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Gdzie? Przecie tego to nawet do Ruskich się nie opchnie. Jak już to zrobić NG i sprzedać do Ruskich, ale to się nie opłaca ;)
Uwierz mi, że się opchnie.
ppln pisze:Jeśli przy tak ostrych warunkach jak ten ostatni na przeguby (tylko Solaris złożył dobrą formalnie ofertę) to nie, ale inaczej to tak :)
Właśnie…

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Poznańczyk pisze:
Wilchelm pisze:Np. w Poznaniu to masakra byle rozjazd, a ja czuję jakbym swoim zadkiem bo nim jechał.
What?? ty jednak nigdy nie byłeś chyba w Poznaniu... A oczywiście we Wrocławiu jest cudownie jechać luxusową stodwóją w XXI wieku... bo nie ma czym,,,
Tak się składa, że w Poznaniu przebywałem ostatnio dosyć długo i widziałem co nieco. I chyba pycha i zazdrosc drzemiąca w tobie tak cię piecze, że aż się grzejesz. I takie teksty do miasta, w którym ty pewnie nawet nie byłeś schowaj sobie do kieszeni bo, że tak powiem zarobić w papę możesz.

Sugerowałbym trochę mniej emocji. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-04-21, 13:05 przez Wilchelm, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wilchelm pisze:bo, że tak powiem zarobić w papę możesz.
Och, jakie to straszne.
Czyżby następne wcielenie Arnolda Buzdygana? ;)

Robson

Post autor: Robson »

Wy tam miejcie dłużej te 'stodwójki' bo jak kasę wyskrobiemy to jedna do Gorzowa pójdzie a to związane z obchodami 750-cio lecia miasta Gorzowa które przypada na przyszły rok.
Tak ogólnie to we wrocku byłem raz i to baaardzo dawno temu. Jedną fotkę jaką mam to 'stodwója' z reklamą różowej pantery :) Podoba mi się że Wrocek remontuje swoje tramwaje na 'kartoflowe bulwy' przez co jakoś nowocześniej wyglądają choć Poznańskie remonty też są niczego sobie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może dla trochę zajmijmy się teraz autobusami MPK Wrocław. Mnie bardzo się podoba to, że MPK zamówiło sporą ilość autobusów Volvo 7700 i 7700A. I sprowadza je stopniowo. Jest to rozsądne. ;)

Zatem pytanie do kolegów z Wrocławia. Jaki jest tabor autobusowy MPK Wrocławia ? :)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Jeśli chodzi o Volvo 7000A/7700A to jest ich 91.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”