MPK Wrocław

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2010-12-24, 18:32

Nie będzie żadnego autobusu CNG we Wrocławiu. Po pierwsze w pobliżu nie mamy stacji CNG z prawdziwego zdarzenia (a może jest), po drugie tankowanie takiego autobusu zajmuje dwa razy więcej czasu niż np diesla.
Butle na dachu u nas się nie przyjmą bo są wiadukty na niektórych trasach i autobus by się nie mieścił. Jelczy i Ikarusów nie opłaca się przerabiać bo za niedługo ma ponoć być przetarg uzupełniający pod Obornicką i Grabiszyńską że na jednej mają być same Volva a na drugiej same Mercedesy.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-12-24, 20:19

Rudy pisze:Po pierwsze w pobliżu nie mamy stacji CNG z prawdziwego zdarzenia
Zbudować się nie da.
Rudy pisze:a może jest
To nie mamy, czy nie wiem?
Rudy pisze:po drugie tankowanie takiego autobusu zajmuje dwa razy więcej czasu niż np diesla
Są stacje ekspresowe.
Rudy pisze:Butle na dachu u nas się nie przyjmą bo są wiadukty na niektórych trasach i autobus by się nie mieścił.
A na niektórych trasach jest za mało pasażerów na autobusy przegubowe - dlatego we Wrocławiu nie ma po co kupować przegubowców.
Rudy pisze:Jelczy i Ikarusów nie opłaca się przerabiać bo za niedługo ma ponoć być przetarg uzupełniający pod Obornicką i Grabiszyńską że na jednej mają być same Volva a na drugiej same Mercedesy.
:D No popatrz, a my naprawdę myśleliśmy, że będą chcieli je przerabiać.

Co nie zmienia faktu, że do informacji o CNG we Wrocławiu można podchodzić z dystansem - co też inni użytkownicy zrobili.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2010-12-24, 23:37

A ja pomimo dystansu do informacji tejże powiem tak: DLA jeździło na gazie i wiadukty im nie straszne a i stację znaleźli ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2010-12-25, 03:48

@KKS wszystkie te informacje zebrałem z WFK, ale mogłem coś przekręcić.
@Irisbus miało ale jeszcze szybciej ich się pozbyło.

lukmek

Post autor: lukmek » 2010-12-25, 11:35

Technologia zasilania CNG z lat 90 nie była po prostu dopracowana.
Wiadukty to żadna wymówka, żeby nie kupować wozów na CNG. Pojazd taki ma ~3,4 metra wysokości, więc pod sporą ilość wiaduktów wejdzie, a są na pewno takie trasy, gdzie wiaduktów nie ma i takie pojazdy można na pewno puścić. Brak stacji też nie jest powodem niekupowania wozów na CNG, bo jak MPK kupi kilkanaście/kilkadziesiąt wozów zasilanych CNG, to gazowania wrocławska sama wybuduje na zajezdni stację do tankowania.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5113
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2010-12-25, 16:42

irisbus pisze:A ja pomimo dystansu do informacji tejże powiem tak: DLA jeździło na gazie i wiadukty im nie straszne a i stację znaleźli ;)
To dopowiedzmy, że owe gazowce jeździły na trasach, gdzie zbyt wielu wiaduktów nad drogą nie było, a i ilość taboru napędzanego paliwem CNG, oscylowała w najbarwniejszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej, w ilości zaledwie 11 sztuk ;)

9507
Posty: 2892
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-12-26, 19:49

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=8165

MPK dostało ogromną kasę - ma zostać poprawione bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej, niestety projekt zakupu tramwajów i przebudowy zajezdni tramwajowej na Kamiennej nie zyskał uznania ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2011-01-18, 14:34

Jeden z pogotów przeobraził się ostatnio w takie coś :mruga:

:strzałka: http://phototrans.eu/14,465318,0,Ikarus_280_A_1169.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29292
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-01-18, 16:10

W sumie, bardzo fajnie go zrobili. Wygląda naprawdę super :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-01-18, 17:54

Kołpaki trochę podobne do tych z MANa NG313 ;D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-01-18, 18:08

Nic specjalnego, po prostu obrzyn z protezą, kołpakami i kilkoma zaspawanymi oknami.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2011-05-05, 15:45

Sorry za odkop, ale o co chodzi z linią 715 we Wrocławiu? Jakieś gnioty nie wiadomo skąd tam jeżdżą...

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2011-05-05, 16:15

Wojtek-MKM pisze:Sorry za odkop, ale o co chodzi z linią 715 we Wrocławiu? Jakieś gnioty nie wiadomo skąd tam jeżdżą...
Wypożyczenia. Na 715 kursują m.in wozy z DLA - Urbina, Supera czy O405N.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc » 2011-05-05, 19:16

To ile tam jest brygad i na ile ta linia będzie?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5113
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-05-05, 20:10

na ile ta linia będzie?
Co najmniej do końca lipca, kiedy to zakończy się budowa zdezintegrowanego (dlaczego taki będzie - można poczytać pod tym linkiem) węzła przesiadkowego przy dworcu PKS, oraz gdy oddadzą torowisko na Hubskiej i Glinianej, gdzie z kolei pojawi się eksperymentalny przystanek "wiedeński".

9507
Posty: 2892
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-05-05, 22:26

Dokładniej rzecz ujmują to na 715 jeżdżą:
- Jelcz M121M (A-BUS)
- Jelcz L120 (A-BUS)
- Jelcze Supero (DLA)
- MB O405N (DLA)
- Solarisy U12 (DLA)

Wszystko pod banderą MPK ;)

Szkoda, że Citaro z DLA nie pożyczyli zamiast dwóch O405N.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29292
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-05-06, 08:26

Kędzior - a właściwie o co chodzi z tym eksperymentalnym przystankiem "wiedeńskim" ? Czym on się będzie różnić od zwykłego przystanku ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5113
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-05-06, 23:26

J-31 pisze:Kędzior - a właściwie o co chodzi z tym eksperymentalnym przystankiem "wiedeńskim" ? Czym on się będzie różnić od zwykłego przystanku ? ;)
W jego okolicach będzie zwężenie jezdni i część odcinka samochody będą musiały pokonać po torowisku. Do torowiska będzie wydłużona krawędź przystankowa. Warto dodać, że mowa tu o przystanku, na którym ludzie wsiadali do tramwaju z poziomu ulicy.

We Wrocławiu jest już co prawda podobne rozwiązanie - na Podwalu od skrzyżowania z Łąkową gdzie jest zakaz wjazdu dla samochodów, krawężnik przy torowisku i objazd do pl. Kościuszki inną drogą, ale nie można go zaliczyć do tego samego grona.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-05-07, 10:06

Kędzior pisze:W jego okolicach będzie zwężenie jezdni i część odcinka samochody będą musiały pokonać po torowisku. Do torowiska będzie wydłużona krawędź przystankowa. Warto dodać, że mowa tu o przystanku, na którym ludzie wsiadali do tramwaju z poziomu ulicy.
Jest to chyba najgorsze z możliwych rozwiązań (przynajmniej jak na nasze warunki)... Cholerne blachosmrody potrafią zablokować taki przystanek na 20-30 minut.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Przystanek wiedeński

Post autor: tantus » 2011-05-07, 10:14

Jeśli się dobrze orientuję, to o czym mówi Kędzior to tzw. antyzatoka, która na trasie na Tarnogaj eksperymentalnie też ma być zrobiona. Natomiast przystanek wiedeński to taki, gdzie w okolicach przystanku jezdnia jest podniesiona do poziomu krawężnika (coś jak taki wydłużony próg zwalniający) i moim zdaniem to jest lepsze rozwiązanie - wymusza zmniejszenie prędkości na kierowcach samochodów, a jednocześnie pozwala pasażerom łatwiej wsiąść do tramwaju. Przystanek wiedeński też ma być gdzieś na trasie do Tarnogaju.

ODPOWIEDZ