MPK Wrocław

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-10, 15:05

Kupowanie ex testerów to okazja, ze względu na to, że autobusy są stosunkowo tanie, oraz mają pewną historię techniczną (serwisy w ASO...;)). Jest to jednak również loteria,, gdyż testerów się raczej nie oszczędza, oraz zdarza się, iż posiadają różne dziwne wymysły stosowane raczej w celach pokazowych, jak każde drzwi innego rodzaju czy połączenie okien uchylnych, otwieranych przesuwnie, oraz klimy w jednym egzemplarzu. Czasem posiadają też innowacyjne, nie sprawdzone rozwiązania techniczne... W tym przypadku, autobusy to raczej standardowe modele (no może poza podłogą w C2, która pewnie i tak się nie długo wytrze na jednobarwną, o ile już się to nie stało...;) Nic tylko czekać aż w barwy taborowe wejdą i życzyć udanej eksploatacji...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-10, 22:04

Ja jeszcze dodatkowo zdradzę, że wrocławski #8342, większą część czasu od roku 2011 spędził jednak stojąc pod płotem serwisu Evobus (pod chmurką). Dosyć rzadko się gdziekolwiek ruszał. ;)

Także w sumie dobrze, że znalazł nowy dom ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-05-10, 23:29

A więc to wcale nie taka perełka jak mi się wydawało. Oby ponad 2 lata stania w miejscu pod chmurką nie wpłynęło negatywnie na stan tego autobusu.
Tak jak napisał J-31 dobrze, że znalazł swój nowy dom. :)
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1464
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-11, 00:03

Oj, tutaj akurat śmiało można stwierdzić, że długie stanie pod płotem o wiele bardziej negatywnie wpływa na pojazd, niż intensywna eksploatacja połączona z przeciętnym serwisem... Ale bądźmy dobrej myśli...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-05-11, 17:14

Dywagujcie sobie do woli, przejedziecie się, to wtedy ocenicie, czy to miało jakiś wpływ na pojazd ;)

Skowron59

Post autor: Skowron59 » 2013-10-11, 21:25

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... centa.html w końcu coś ruszyło w sprawie nowych autobusów.Tylko szkoda że tak mało przegubowców chcą wydzierżawić

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-10-11, 21:47

Właśnie nic nie ruszyło, bo od miesięcy trwa debatowanie o tym, że MPK zakupi nowe autobusy, tylko czeka aż Bruksela sypnie dotacjami. Potem dowiadujemy się, że jednak te nowe to może będą tramwaje - tymczasem gadka szmatka a wszystkie stare autobusy się sypią na potęgę.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-10-11, 22:20

Kędzior pisze:a wszystkie stare autobusy się sypią na potęgę.
A ile te stare autobusy mają lat??
Naprawdę jest u Was tak źle??
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-10-11, 22:39

Wydaje mi się, że Ikarusy 280 i Jelcze 120M to tam normalna rzecz, czyli dobrze nie jest.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-10-11, 22:41

Biały pisze:A ile te stare autobusy mają lat??
Naprawdę jest u Was tak źle??
120MM/1 - 19/20 lat, M121M - 17/18 lat, 180M - 20 lat

Kilka sztuk z ww., w ostatnich kilku miesiącach poszło na stracenie, gdy się okazało, że nie ma do czego spawać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-10-12, 18:22

Jeśli dobrze pamięta, to ostatnie poważniejsze autobusowe zakupy wrocławskiego MPK, to MB Citaro (solówki i przeguby) - rocznik 2009.


Przy czym celowo pomijam zakup jednego przegubowego Citaro G w tym roku, czy też zakup jednej sztuki Citaro K (#4005) bo to nie jest "poważny" zakup, biorąc po uwagę potrzeby ;)

Czyli od 2009 MPK w zasadzie nie kupiło większej ilości autobusów, jeżdżą tym co mają ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-10-12, 20:57

Faktycznie nieciekawie. Myślałem, że Wrocław to Volvo i Mercedesami stoi, widocznie źle myślałem :retard:
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2013-10-13, 09:47

Tych wozów jest dużo ale to i tak kropla w morzu potrzeb tego miasta, poza tym stan tych nie specjalnie starych aut pozostawia wiele do życzenia...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2013-10-14, 23:10

Tak się akurat składa, że do pilnej wymiany jest 66 autobusów (wszystkie Jelcze 120M, Jelcze M121, Jelcze M180, Ikarusy 280 oraz jeden Jelcz M181MB), a chcą kupić 65 sztuk. Wówczas najstarszymi wozami będą niezniszczalne Volva B10MA z 1996 r. oraz Volva B10BLE6x2 z 1998 r. Następne w kolejności są wozy z 2000 r. (3 testowe sztuki), a potem najstarsze Volva 7000A z 2001 r. (coś ok. 40 sztuk). Tak więc na razie te 65 autobusów wystarczy, by pozbyć się największych gratów. A przypomnę, że pierwotnie zakładano, że na EURO 2012 nie będzie wozów wyprodukowanych przed 2000 r. ;)

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2013-10-15, 10:05

Już nie mówiąc o tym, że najstarsze Volvo 7000/7700 mają już po 12 lat, a ich stan już pozostawia wiele do życzenia.
Ale cóż, nasze "dynamiczne" miasto ma inne priorytety, niż jakaś tam nikomu niepotrzebna komunikacja miejska...
"Chcę jednak wyraźnie podkreślić, że Wrocław zaspokaja na przyzwoitym poziomie większość potrzeb swoich mieszkañców. Dlatego nie zgadzam się z tezą, że zaangażowanie w Śląsk dzieje się kosztem innych ważnych dla wrocławian spraw." - Rafał Dutkiewicz w wywiadzie dla Gazety Wyborczej, 13.10.2013

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2013-12-20, 22:47

MPK wydzierżawiło sobie hybrydę od Volvo na minimum 3 lata
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 707&type=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-12-21, 14:47

Ciekawy jestem w jakim stanie technicznym będzie ten autobus po trzech latach eksploatacji w MPK. I co wtedy, czy MPK go potem odkupi, czy po prostu zwróci producentowi ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-12-21, 21:37

Nadano mu numer 7038.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2013-12-21, 21:52

A mnie bardziej ciekawi jego stan obecny, bo to od niego zależy czy MPK będzie z tego Volvo zadowolone.
czy MPK go potem odkupi, czy po prostu zwróci producentowi
Są dwie możliwości. Pierwsza to taka, że po tych 3 latach autobus będzie na tyle "sprawny", aby za niewielkie pieniądze go odkupić. A druga, że też go odkupią za jeszcze mniejsze pieniądze bo autobus będzie w katastrofalnym stanie i Volvo będzie się chciało go pozbyć :cool:
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-12-21, 23:21

Wróble ćwierkają, że to dzierżawa "z wolnej ręki", niezwiązana z przetargiem. (Po więcej informacji o przetargu odsyłam do innego wątku: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... =45#254397)

ODPOWIEDZ