Dolnośląskie Linie Autobusowe

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
galant7

Post autor: galant7 » 2011-04-26, 20:05

Janusz_K pisze:W Rybniku nie muszą się obawiać SORów :D bo jak można przeczytać DLA chce mieć autobusy niskopodłogowe , 3 drzwiowe o szerokości drzwi minimum 1200 mm i chce netto na nie wydać 2.500.000,- PLN :lol:
W sumie nie byłbym taki pewien...
Taki np. NB 12 City... ma niską podłogę, klimatyzację i troje drzwi o szer. min 1200mm :diabeł:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-04-26, 20:06

Janusz_K pisze:chce netto na nie wydać 2.500.000,- PLN
Ale to wynosi 833.340,- zł za sztukę. A za tyle (od sztuki) Kraków ostatnio kupił Citara :)

Janusz_K

Post autor: Janusz_K » 2011-04-26, 22:05

galant7 pisze:Taki np. NB 12 City... ma niską podłogę, klimatyzację i troje drzwi o szer. min 1200mm
Tak na dobrą sprawę NB12 mają 4 drzwi a na życzenie jak zrobią 3-drzwiowe to znowu będzie z "pół kilometra" od pierwszych do środkowych i tylko pół skoku do tylnych.
Coffee pisze:Ale to wynosi 833.340,- zł za sztukę. A za tyle (od sztuki) Kraków ostatnio kupił Citara
Powiem, że byłoby nieźle ale czy dla 3 sztuk cena Citarek może tak spaść? Prędzej widziałbym Solarisa a może nawet Solbusa SM12 - jeżeli spełnia wszystkie wymogi postawione przez DLA. :P i cena będzie najniższa.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-26, 22:20

No pięknie.. się porobiło.. J-31 mówiłem Ci coś o Transgórze, że wygra :mruga::?: Chyba się trochę pospieszyłem ;)

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz » 2011-04-26, 22:32

Przecież Transgór wygrał 2 zadania.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-26, 22:40

alojz pisze:Przecież Transgór wygrał 2 zadania.
Chodziło mi głównie o Zadanie nr IV, gdyż tu była rzekoma szansa pojawienia się nówek u ów przewoźnika ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29235
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-04-27, 09:08

KB pisze:J-31 mówiłem Ci coś o Transgórze, że wygra :mruga:
Ja i tak stale obserwuję "wiadome miejsce". Mimo, że tam nic się nie dzieje i panowie mają wolne. To zawsze po cichu liczę na jakieś MB Conecto LF ;)

Zresztą, może teraz DLA kupiłoby np. MB Conecto LF :mruga:

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-27, 09:12

J-31 pisze:Zresztą, może teraz DLA kupiłoby np. MB Conecto LF :mruga:
Liczę jednak na coś innego niż Conecto :diabeł:

galant7

Post autor: galant7 » 2011-04-27, 09:15

Janusz_K pisze:Tak na dobrą sprawę NB12 mają 4 drzwi a na życzenie jak zrobią 3-drzwiowe to znowu będzie z "pół kilometra" od pierwszych do środkowych i tylko pół skoku do tylnych.
Właśnie o tym pisałem z "uśmieszkiem". NB12 ma czworo drzwi... z czego 3 sztuki o szerokości 1200mm.
A SIWZ wyraźnie mówił o 3 drzwiach o szerokości min 1200mm. I teraz zależy jak zinterpretujesz zapis SIWZ - no bo przecież nie było nic o czwartych drzwiach :diabeł:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-04-27, 11:34

No właśnie. Wystarczy sobie poczytać dokładnie SIWZ. Jest napisane MINIMUM trzy pary drzwi o szerokości efektywnej minimum 1200mm. SOR ten zapis spełnia. Nie jest sprecyzowana maksymalna ilość drzwi.

Ale gdybyście jeszcze dokładniej sobie poczytali SIWZ ( a jest to napisane na samym początku) to byście zauważyli, że jest określona maksymalna długość autobusu - 12000mm. SOR jest za długi o 180mm.

Ale jakby na to nie patrzeć tam nie ma żadnych punktów za ocenę techniczną. Trzeba wpisywać tylko czy autobus spełnia wymagania czy też nie. Pamiętajmy, że to prywatna firma i to do nich należy ostateczny wybór. Tak więc SORa nie należy w żadnym przypadku przekreślać.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4021
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2011-04-27, 17:53

Po DLA Wrocław można się spodziewać nawet MAZów 203. Skoro nawet byli zdolni do zakupu busików Bogdana z Ukrainy.

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 165
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 » 2011-04-28, 15:46

Ciekawe jak duże oczy zrobiliby prześmiewcy na widok nowego MB Conecto lub Citaro. Wystarczy wziąć pod uwagę pozytywne doświadczenia firmy DLA z produktami MB...

lukmek

Post autor: lukmek » 2011-04-28, 18:19

Z serią O405N tak, ale czy z Citaro dyskutowałbym ;)
Z przetargu teoretycznie odpadają SOR (zbyt długi, za mały i za słaby silnik) i Solbus (za słaby silnik), jednak jak napisał Amalio to firma prywatna i do nich należy ostateczna decyzja. Moim kandydatem jest Autosan SanCity 12 LF m.in. ze względu na obecną/przyszłą współpracę DLA i ZASADA Group.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-28, 22:13

Być może będzie to też MAN Lion's City, w końcu budują swój serwis w Rybniku, a że DLA nie koniecznie będzie miało możliwość serwisowania czegokolwiek poza tym serwisem (nie sądzę, żeby chciało im się targać do Sosnowca czy do Dobczyc).. no ale wszystkiego się raczej dowiemy po 18 maja ;)

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz » 2011-04-28, 22:25

lukmek pisze:Moim kandydatem jest Autosan SanCity 12 LF m.in. ze względu na obecną/przyszłą współpracę DLA i ZASADA Group.
A DLA na to:
I. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTęPOWANIU

4. Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem złożenia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, następujące dostawy:
- co najmniej 2 (dwie) dostawy w ilości co najmniej 3 (trzech) sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich jednoczłonowych oferowanego modelu i wersji w każdej z tych dostaw,

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-04-28, 23:24

alojz pisze:4. Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem złożenia ofert,
Aj, aj... Dwa lata więcej i Autosan (z Zasadą) by się kwalifikowali.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-28, 23:52

Za 3 lata (<b>conajmniej</b>) kolejny przetarg w Rybniku, także a nóż i wtedy DLA wygra :diabeł:

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 165
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 » 2011-04-29, 15:59

Amalio pisze:Ale gdybyście jeszcze dokładniej sobie poczytali SIWZ ( a jest to napisane na samym początku) to byście zauważyli, że jest określona maksymalna długość autobusu - 12000mm. SOR jest za długi o 180mm.

Przeglądałem SIWZ... gdzie niby znajduję się taki warunek?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-04-29, 17:04

mars84 pisze:
Przeglądałem SIWZ... gdzie niby znajduję się taki warunek?
Napisałem - na samym początku. Jest to pierwszy warunek załącznika nr1 - punkt A tu cytat "Długość - do 12000mm".

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-04-29, 17:04

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów do obsługi komunikacji miejskiej w mieście Rybnik:

3 (trzy) sztuki autobusów niskopodłogowych wyposażonych w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej o długości do 12 m.
A no tu ;)

I w załączniku nr 1, punkt I:
A. Długość - do 12000 mm

ODPOWIEDZ