Przewoźnicy obsługujący KM na zlecenie UM i Gminy Wrocław
Przewoźnicy obsługujący KM na zlecenie UM i Gminy Wrocław
Jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jakie firmy (po za tymi, które znam) wykonują obsługę komunikacji miejskiej/gminnej na zlecenie UM i G Wrocław:
MPK Wrocław
DLA
PWHD
Ariwa
Sevibus & Marcopolo
Polbus PKS
... lub, które w przeszłości wykonywały KM na zlecenie Um i G Wrocław.
Dzięki.
MPK Wrocław
DLA
PWHD
Ariwa
Sevibus & Marcopolo
Polbus PKS
... lub, które w przeszłości wykonywały KM na zlecenie Um i G Wrocław.
Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2009-11-09, 19:33 przez wnyku, łącznie zmieniany 3 razy.
Być może się mylę, ale wydaje mi się, że nazwa tematu jest trochę dziwna. ZDiUM - o ile nazwa jest poprawa - jest organizatorem transportu i komunikacji we Wrocławiu. I w związku z tym współpracuje on z przewoźnikami, którzy wykonują na jego rzecz usługi transportowe - czyli w skrócie wożą mieszkańców.
Natomiast nie wydaje mi się, aby jakikolwiek organizator komunikacji miejskiej we Wrocławiu miał by współpracować z ZDiUM... no bo ZDiUM jest organizatorem.
Czy mógłbym prosić, któregokolwiek z kolegów z Wrocławia o pomoc w tej sprawie ?
Natomiast nie wydaje mi się, aby jakikolwiek organizator komunikacji miejskiej we Wrocławiu miał by współpracować z ZDiUM... no bo ZDiUM jest organizatorem.
Czy mógłbym prosić, któregokolwiek z kolegów z Wrocławia o pomoc w tej sprawie ?
Dla jasności, bo żaden z kolegów nie wyjaśnił tego.
Kiedyś organizatorem KM we Wrocławiu był Zarząd Dróg i Komunikacji (ZDiK). Obecnie przekształcono go w Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM), a rolę organizatora przejął Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Miasta Wrocławia
Co do przewoźników.
Na zlecenie Wydziału Transportu jeżdżą obecnie:
MPK Wrocław, DLA, PWHD, Polbus PKS.
Sevibus, Marco Polo - obsługują linie na zlecenie różnych gmin sąsiadujących. Nie są one zarządzane przez miasto.
Nie wiem natomiast, jak dokłądnie jest ze strefowymi. Nie jestem pewien, czy wszystkie podlegają wyłącznie gminom. Jeżeli tak, to do tego grona dołączą także DLA, PWHD i POLBUS PKS.
Ariwa natomiast - tak, jak pisał wcześniej kolega - obsługuje jedynie własne linie komercyjne.
Kiedyś organizatorem KM we Wrocławiu był Zarząd Dróg i Komunikacji (ZDiK). Obecnie przekształcono go w Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM), a rolę organizatora przejął Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Miasta Wrocławia
Co do przewoźników.
Na zlecenie Wydziału Transportu jeżdżą obecnie:
MPK Wrocław, DLA, PWHD, Polbus PKS.
Sevibus, Marco Polo - obsługują linie na zlecenie różnych gmin sąsiadujących. Nie są one zarządzane przez miasto.
Nie wiem natomiast, jak dokłądnie jest ze strefowymi. Nie jestem pewien, czy wszystkie podlegają wyłącznie gminom. Jeżeli tak, to do tego grona dołączą także DLA, PWHD i POLBUS PKS.
Ariwa natomiast - tak, jak pisał wcześniej kolega - obsługuje jedynie własne linie komercyjne.
9xx zleca miasto + gmina ościenna, czy jakoś takGadzie pisze:Sevibus, Marco Polo - obsługują linie na zlecenie różnych gmin sąsiadujących. Nie są one zarządzane przez miasto.
Więc powinna wylecieć ze spisu...Gadzie pisze:Ariwa natomiast - tak, jak pisał wcześniej kolega - obsługuje jedynie własne linie komercyjne.
To ja mam trochę inne pytanie - ściśle związane z Wydziałem Transportu UM Wrocławia - jak popatrzeć na plan miasta, Wrocław ma dosyć ładny system linii kolejowych. Sporo przystanków kolejowych na terenie Wrocławia. Można m.in. dojechać pociągiem na Psie Pole, czy nawet do Leśnicy.
Czy będzie integracja taryfowa z lokalnym przewoźnikiem kolejowym ?
Czy będzie integracja taryfowa z lokalnym przewoźnikiem kolejowym ?
Na kolej miejską czekamy od ładnych paru(nastu) lat, podobnie jak na tramwaj na Nowy Dwór, Kozanów i Psie Pole. Myślę, że to wszystko jest możliwe, ale na pewno nie za tego Prezydenta.
Co do biletu PTA, to sam z ciekawości ostatnio taki zakupiłem i testuję go. Za 16 zł (dopłata do biletu 30-dniowego, dla dłuższych trzeba dokupić odpowiednią liczbę takich dopłat) kupuje się znaczek, naklejany na bilet KM. Z takim znaczkiem można podróżować pociągami osobowymi PKP PR w granicach miasta (na trasach ograniczonych stacjami Pracze Odrzańskie, Leśnica, Wrocław Zachodni, Brochów, Psie Pole, Świniary).
Co do biletu PTA, to sam z ciekawości ostatnio taki zakupiłem i testuję go. Za 16 zł (dopłata do biletu 30-dniowego, dla dłuższych trzeba dokupić odpowiednią liczbę takich dopłat) kupuje się znaczek, naklejany na bilet KM. Z takim znaczkiem można podróżować pociągami osobowymi PKP PR w granicach miasta (na trasach ograniczonych stacjami Pracze Odrzańskie, Leśnica, Wrocław Zachodni, Brochów, Psie Pole, Świniary).