Polbus-PKS

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-04-22, 11:40

Rzeczywiście ich sytuacja trochę się podniosła i zainwestowali w nowy(bardzo zrużnicowany) tabor. Ale w okolicy nadal widać dużo starych H9- wiątek.
Oto przykłady:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-144359.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-41465.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-41450.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-41452.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-45978.html
Niektóre autobusy niby są ale bardzo rzedko się je widuje.
Firma ma też miejskie jelcze. Z tego co czasami widze to są bezużyteczne :shocked: i stoją na dworcu pks w Oleśnicy.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-22, 15:30

Bardzo mi się podobają te SU12 III i z rzadko spotykanymi dwoma drzwiami! Niestety malowanie Polbusa pozostawia wiele do życzenia :confused:

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-04-24, 16:19

Właśnie przed chwilą otrzymałem informacje na temet tych manów.
Oto one:

Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-25, 20:43

Gadzie pisze:Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
A przebieg ?

PS. Dzięki za te dane ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-04-26, 14:09

MKM Shadow pisze:A przebieg ?
NIe wiem jaki. na razie mam tylko tyle informacji. Może na początku maja będe wiedział coś na temat przebiegu. Jak coś to ci napisze na PW.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4075
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2007-05-01, 18:22

Gadzie pisze:obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
Dodam tylko, że w Oleśnicy komunikację miejską obsługuje już nie POLBUS PKS, tylko D.L.A Wrocław.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-05-01, 21:19

Tak w oleśnicy KM ma DLA.
Komunikacji lokalnej w znaczeniu lini np. Oleśnica-Wrocław lub Oleśnica-Trzebnica.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-01, 23:10

Muszę powiedzieć, że malowanie Polbusa jest bardzo podobne do malowania w PKM Jaworzno ;)

[ Dodano: 01 Maj 2007 23:11 ]
BTW dlaczego Polbus te nowe SU12 III zamówiło 2 drzwiowe, a te starsze ma 3 drzwiowe ;) ?

A w tych SU12 III z 2 drzwiami silnik jest leżący czy wieżowy ?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-05-02, 09:44

Tak malowanie jest podobne.

Co do tych 2-drzwiowych to chyba dlatego, iż obsługują linie podmiejskie i strefowe, a jak wiadomo autobusy 2-wejściowe są przeznaczone do linii wyjeżdżających poza miasto czyli wyżej wymienionych. :D

Silnik jest w wieży.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-05-02, 11:44

No tak, ale dlaczego najpierw wzięli takie, a potem takie?
Może po jakimś czasie stwierdzili, że to jest bardziej praktyczne :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4075
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2007-05-02, 12:02

KKS pisze:No tak, ale dlaczego najpierw wzięli takie, a potem takie?
SU12 i K4016td, jakie Polbus kupował od ForBusu, były normalnymi autobusami miejskimi o 3 drzwiach.
Kupione nabytki zostały skierowane na obsługę linii komercyjnych i strefowych, które można traktować jako swego rodzaju linie typu pekaesowego.
Ostatnie drzwi w tych wozach nie były wykorzystywane na takiego typu liniach, więc aby nie marnować przestrzeni pasażerskiej, zamówiono egzemplarze 2 drzwiowe.

Co ciekawe, na linii miejskiej 419 (z Dworca PKS do dzielnicy ¯ar na obrzeżach Wrocławia), którą także obsługuje POLBUS, kursują Autosany H7 , H9 i H10.10 ...

marekJG

Post autor: marekJG » 2007-05-02, 21:27

Michał pisze:POLBUS ma fajną politykę dotyczącą autobusów: do Łodzi śmigają O407 (i to na kursie przyśpieszonym :D ).
A na pośpiechu do Lubawki H9, ktora sprawia wrażenie jakby nie widziała wody od co najmniej roku :D
A tak w ogole to skąd można zasiegnąc opinii o aktualnym spisie taboru. Ja probowałem dowiedziec się o taborze PKSu Jelenia Gora , wysłałem w tym celu e- maila do tej społki, lecz odmowiono mi informacji. ciekawe jak postąpiliby w polbusie :(

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-05-02, 21:36

marekJG pisze:ciekawe jak postąpiliby w polbusie
Ja wysłałem e-maila tydzień temu właśnie w tej sprawie, ale milczą do tej pory... :roll:

marekJG

Post autor: marekJG » 2007-05-02, 22:02

Gadzie pisze:Ja wysłałem e-maila tydzień temu właśnie w tej sprawie, ale milczą do tej pory...
To przynajmniej jest nadzieja, że odpiszą. Mam nadzieję że jak tylko uzyskasz dokładne info to zamieścisz je na forum. Niestety informacji o taborze PKSów ciężko się dowiedziec :cry:

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2007-05-02, 22:11

marekJG pisze:Mam nadzieję że jak tylko uzyskasz dokładne info to zamieścisz je na forum.
Oczywiście, że zamieszczę(w tym temacie). Już r5az pisałem do nich w sprawie tych manów i odpisali więc może tym razem też. Ta pani, która mi odpisywała napisała, iż jest teraz zajęta zbieraniem i przygotowywaniem zdjęć na stronę bo stare przepadły. Prosiła abym przypomniał się w maju więc jest nadzieja. :D

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-10-17, 13:02

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4584620.html
[fquote="Gazeta Wyborcza Wrocław"]Wojna o wrocławski dworzec autobusowy

Tomasz Wysocki
2007-10-17, ostatnia aktualizacja 2007-10-17 10:07

Trwa walka o kontrolę nad firmą Polbus-PKS Wrocław, największym przewoźnikiem w regionie. Stawką jest m.in. warta miliony działka, na której działa dworzec autobusowy. Walczą: nowy prezes firmy i byli pracownicy, których wyrzucił z pracy

W grę wchodzą wielkie pieniądze. Na pięciohektarowej działce, na której stoi dworzec, zgodnie z miejscowym planem można wybudować hotel i pasaż handlowy. Polbus-PKS Wrocław ma także 150 autobusów i warsztaty samochodowe przy ul. Kościerzyńskiej.

Prywatyzacja firmy trwa od początku lat 90. Dzisiaj 65 proc. udziałów i trzech przedstawicieli w radzie nadzorczej ma Skarb Państwa. Pozostałych 35 proc. należy do pracowników. Jednak Skarb Państwa do końca roku musi pozbyć się większościowych udziałów w Polbusie. Prawo pierwokupu mają pracownicy. Jeśli nie wyłożą pieniędzy, część udziałów trafi na wolny rynek.

Pierwszy runda walki o firmę rozegrała się wczesnym latem, gdy ogłoszono konkurs na jej prezesa. Zgłosił się do niego jedynie dotychczasowy szef firmy Stanisław Nadkierniczy. Rada nadzorcza uznała, że kandydatów jest zbyt mało, konkurs unieważniła i ogłosiła następny. W międzyczasie dokonano drobnej zmiany w konkursowych warunkach. Wykreślono z nich punkt mówiący, że kandydat musi posiadać niezbędny do zarządzania firmą transportową tzw. certyfikat kompetencji zawodowych.

W lipcu w drugim starciu kandydatów było już dwóch - oprócz Nadkierniczego, który certyfikat posiadał, wystartował też Andrzej Pułka, który go nie miał. Pięcioosobowa rada nadzorcza wybrała jednak Pułkę (bo wystarczy, że certyfikat ma jeden z kierowników odpowiedzialnych za transport w firmie).

Nowy szef wcześniej pracował w ZEC-Transie, spółce-córce wrocławskiej Kogeneracji, ale gdy firmę przejęli Amerykanie, rozwiązano z nim umowę. Potem bez powodzenia startował w konkursie na prezesa PKS-u Wałbrzych. Pracował też w SKOK-u.

Po objęciu władzy w ciągu dwóch miesięcy zwolnił prawie całe dawne kierownictwo Polbusu. Twierdzi, że uratował w ten sposób firmę przed grabieżą. - Grupa pracowników szykowała się do przejęcia spółki - tłumaczy.

Tomasz Tuczapski, przedstawiciel prawny Pułki, sugeruje wręcz mafijne powiązania "ekipy Nadkierniczego" - jak ją nazywa: - Chciała skupić jak najwięcej udziałów w Polbusie za pieniądze tajemniczych "ludzi z miasta".

- Kim są ci ludzie?

- Nie możemy powiedzieć nic więcej na ten temat, bo to tylko nasze podejrzenia - ucina Tuczapski.

Pułka doniósł na Nadkierniczego i byłego księgowego Marcina Marcinkowskiego do prokuratury. Zarzuca im działanie na szkodę spółki i dopuszczenie do nieprawidłowości przy prywatyzacji. Twierdzi, że budżet firmy jest w fatalnym stanie, a zaległości tylko wobec ZUS-u sięgają 1,5 mln zł. Zamówił kontrolę firmy audytorskiej. Oskarża poprzedników też o to, że sprzedali bazy Polbusu przy ul. Kościuszki, żeby załatać dziury w kasie.

Nadkierniczy i jego ekipa nie pozostają dłużni. Twierdzą, że intencje Pułki są jasne: to on chce przejąć kontrolę nad spółką i jej majątkiem.

Marcinkowski: - Pułka i jego współpracownicy chodzą po firmie i nakłaniają pracowników, żeby to im właśnie odsprzedawali udziały.

Były księgowy twierdzi, że w ub. roku Polbus prześwietlały i Urząd Kontroli Skarbowej, i prokuratura. Skarbówka poleciła skorygować wzory niektórych umów, a prokuratura umorzyła śledztwo. Przekonuje też, że na koniec 2006 r. bilans firmy był dodatni. O rujnowanie budżetu oskarża Pułkę: - Brakuje pieniędzy na ZUS, bo choć w firmie jest radca prawny, to wynajęto kancelarię adwokacką, która co kilka tygodni wystawia rachunki na dziesiątki tysięcy złotych.

Zwolnieni byli szefowie spółki złożyli na nowego prezesa skargi w Państwowej Inspekcji Pracy. Jego działania opisali też w liście do wiceministra skarbu Dawida Jackiewicza.

- Jeszcze zanim zostałem ministrem, dochodziły do mnie informacje o nieprawidłowościach pod rządami prezesa Nadkierniczego. Miałem informacje, że zmusza pracowników do sprzedawania udziałów. Ale jeśli zwolnieni pracownicy oskarżają o to samo nowego prezesa, sprawa nadaje się do sprawdzenia przez Centralne Biuro Antykorupcyjne - mówi Jackiewicz.

Na czwartek zaplanowano walne zgromadzenie udziałowców Polbusu. Wiceminister zapowiedział w nim swój udział.[/fquote]¬ródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

Kwestię wykorzystywania różnych tekstów już na forum "wałkowaliśmy". A zatem, zawsze cytujemy. Takie są zasady. Post edytowany. Mod. J-31 ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Polbus ma kłopoty!

Post autor: Gadzie » 2008-05-15, 16:54

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/851943.html

Hmm... Co o tym sądzicie? :mruga: Jak zwykle zawala poprzeni zarząd. A najfajniejsze jest to, ze prezesi nawzajem się podają do prokuratury :diabeł: OT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28812
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-16, 09:06

Przeczytałem ten artykuł i pojawia się tam sporo nie jasności. Przede wszystkim dlaczego przezes Pulka podpisał, tak bardzo nie korzystną dla swojej firmy, umowę z jakąś kancelarią prawniczą ? Czyżby kolega prowadził tą kancelarię ? :chytry:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Przetargi Polbus - PKS Wrocław

Post autor: Marcin_558 » 2010-06-14, 20:55

Polbus-PKS sp. z o.o.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych (typu A1, B1, C1) w ilości 9 sztuk (typ C1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości minimum 11,5 m; 2 sztuk typ B1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości od 8 m do 9 m; 3 sztuk typ A1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości do 8 m; wszystkie autobusy winny być wyposażone w silnik wysokoprężny spełniający normę emisji zanieczyszczeń EURO 5/EEV; ilość miejsc pasażerskich: dla autobusu typu C1minimum 86 miejsc ogółem, w tym 33 miejsc siedzących; dla autobusu typu B1minimum 56 miejsc ogółem, w tym minimum 23 miejsc siedzących; dla autobusów typu A1 – minimum 41 miejsc ogółem, w tym minimum 16 miejsc siedzących;
Liczba drzwi pasażerskich: dla autobusów typu C 1i B 1: drzwi pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone przed pierwszą osią o szerokości efektywnej min. 600 mm. Drzwi drugie dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone pomiędzy osiami o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Dla autobusów typu A 1 co najmniej 2 pary drzwi sterowanych przez kierowcę, w tym minimum jedna para drzwi dwuskrzydłowych o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Niska podłoga: dla autobusów typu C 1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm;
Poziom podłogi w drzwiach trzecich (gdy są) maks. 940 mm; W drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej. Strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie w drzwiach trzecich (gdy występują). Autobus powinien być wyposażony w system ECAS, umożliwiający wykorzystanie tzw. „przyklęku”; dla autobusów typu B1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm; w drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi; dopuszczalne maksymalnie 2 stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami; dla autobusów typu A1 poziom podłogi maksymalnie 360 mm o powierzchni umożliwiającej bezpieczny przewóz co najmniej jednego wózka inwalidzkiego – co najmniej w obszarze jednej pary drzwi dwuskrzydłowych i strefy bezpośrednio z nimi sąsiadującej. W co najmniej jednej parze drzwi dwuskrzydłowych wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu, łączące strefy wysokiej i niskiej podłogi;
Tablice informacyjne zewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica przednia w górnej części ściany przedniej (lub w przypadku braku możliwości technicznych w dowolnym miejscu za przednią szybą w sposób nie ograniczający pola widzenia kierowcy) i tablica boczna pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami w górnej części - dwurzędowe, wyświetlające numer linii i kierunek jazdy (przystanek końcowy i dodatkowo charakterystyczny przystanek przelotowy – zamawiający poda przed rozpoczęciem świadczenia usług treść tablic informacyjnych, która będzie podlegać kontroli) oraz tablica tylna wyświetlająca numer linii w górnej części ściany tyl<font color=blue><b>niej</b></font>; tablice elektronicznie sterowane – umożliwiające wyświetlanie zmiennych informacji dotyczących wariantów kursowania odpowiednio do wykonywanego kursu lub komunikatów np. o awarii pojazdu; zmiany informacji dokonuje kierujący pojazdem za pośrednictwem elektronicznego sterownika, wymóg stosowania tablic elektronicznych nie dotyczy pojazdu dodatkowego;
Tablice informacyjne wewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica boczna z umieszczonym schematem linii zawierającym nazwy wszystkich przystanków; Tablica przednia, umieszczona za kabiną kierowcy, z numerem linii i kierunkiem jazdy (przystanek końcowy);
Oznaczenia na zewnątrz pojazdu: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: nad przednimi drzwiami pojazdu należy umieścić napis „WEJŚCIE”, a nad pozostałymi drzwiami napis „WYJŚCIE”, na prawej burcie pojazdu należy umieścić napis mówiący o możliwości wsiadania wyłącznie przednimi drzwiami;
Barwa: wymagana do kolorystki autobusu: żółta (RAL 1028) oraz niebieska (RAL5022); Urządzenia specjalne: wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą i służbami alarmowymi (zestaw głośnomówiący);
Wyposażenie wnętrza: Wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą Wykonawcy i służbami alarmowymi;
Pozostałe warunki, w tym szczegółowy sposób realizacji dostaw i wymagane dokumenty określono w załączniku nr 1 do SIWZ.

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
2 582 740,00 EUR brutto.
Bez VAT 465 740,00 EUR

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 90 (od udzielenia zamówienia)

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Czyżby następna szansa dla Autosana we Wrocławiu :)
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-06-14, 21:26

Bardzo prawdopodobne, że tak, bo nie dopuszczają składania ofert częściowych ;)

ODPOWIEDZ