Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Dziwię się, że jeszcze takiego tematu tutaj nie było. Ostatnimi czasy w wielu miastach Polski zostały zorganizowane konkursy typu budżet obywatelski, gdzie jakąś część budżetu przeznacza się na sprawy, które zgłaszają sami mieszkańcy. Różnie wyglądają ich nazwy w każdym mieście, gdzie są one organizowane, ale zasada jest taka sama: przez pewien okres mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje, następnie są one sprawdzane pod kątem kompletności i merytoryczności, odrzucone propozycje mają jeszcze pewien czas na poprawki, jeśli zostaną one uwzględnione, propozycja przejdzie do następnego etapu, którym jest publiczne głosowanie.
Głosować można drogą tradycyjną (pocztą), w punktach głosowania wybranych przez Organizatora, oraz przez jego stronę internetową.
We Wrocławiu odbyły się już jedna edycja Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Niejednokrotnie pojawiały się tam projekty dotyczące komunikacji miejskiej. W tym roku znalazły się tam następujące projekty: http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... e-projekty
Poniższe projekty związane z komunikacją miejską zakwalifikowały się do głosowania
Od 15 do 29 września można będzie głosować na ww. projekty. Szczegóły na stronie http://www.wroclaw.pl/wbo/
Głosować można drogą tradycyjną (pocztą), w punktach głosowania wybranych przez Organizatora, oraz przez jego stronę internetową.
We Wrocławiu odbyły się już jedna edycja Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Niejednokrotnie pojawiały się tam projekty dotyczące komunikacji miejskiej. W tym roku znalazły się tam następujące projekty: http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... e-projekty
Poniższe projekty związane z komunikacją miejską zakwalifikowały się do głosowania
- 199 Restauracja zabytkowego składu tramwajowego typu Konstal N i zabytkowego autobusu Jelcz „Fredruś” (4N1 #1332, Jelcz "Fredruś" i doczepa N #3560)
- 329 Podwyższenie peronów przystanków tramwajowych w ciągu ul. Szewskiej w celu ułatwienia korzystania z komunikacji zbiorowej, szczególnie osobom starszym i niepełnosprawnym
- 387 Wykonanie chodnika przy przystanku autobusowym na Osiedlu Sobieskiego (pętla)_ Słupek 29532
- 411 Przystanki wiedeńskie na ul. Kleczkowskiej - przy skrzyż. Kleczkowska/Reymonta
- 426 Podwyższenie peronów przystanków pl. Nowy Targ
Od 15 do 29 września można będzie głosować na ww. projekty. Szczegóły na stronie http://www.wroclaw.pl/wbo/
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
W Warszawie też było coś takiego, ale zgłaszane projekty raczej nie miały zbyt wiele wspólnego z komunikacją miejską. W Warszawie ludzi znacznie bardziej interesuje to co widzą u siebie na podwórku lub w pobliskim parku. Natomiast remontem zabytkowych wagonów tramwajowych czy autobusów nikt się specjalnie nie interesuje.
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
W tegorocznym WBO było aż 12 projektów komunikacyjnych zakwalifikowanych do głosowania. Niestety żadnego z nich nie wybrano Tak mieszali z podziałem środków, że takie projekty nie miały żadnych szans.
http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... omunikacje
http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... omunikacje
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Muszę przyznać, że i tak jestem zaskoczony tym co przeczytałem w Budżecie Obywatelskim, bo w Warszawie takie inwestycje jak szlifowanie szyn, przebudowa przystanków, montaż tablic elektronicznych - to są inwestycje realizowane przez miasto albo z własnych funduszy, albo z pozyskanych funduszy europejskich.
A remont jakiegoś pojazdu - to u nas jest zwykle problem właściciela
Natomiast Budżet Obywatelski w Warszawie jest typowo obywatelski i co najwyżej obywatele mogą prosić o przebudowę swojej ulicy (celem uspokojenia ruchu, więc zwykle zwężenie, progi zwalniające, miejsca parkingowe wzdłuż ulicy, zieleń po środku, najlepiej z ładnymi kwiatkami, kwitnącymi cały rok oraz - najważniejsze - ścieżki rowerowe).
Obywatele mogą też prosić o doświetlenie, albo montaż sygnalizacji świetlnej czy też postawienie latarni. No, ale wybiegając już w stronę komunikacji miejskiej zdarza się, że obywatele zgłaszają potrzebę postawienia wiaty przystankowej... i tyle
Zatem jestem zaskoczony tym budżetem we Wrocławiu - szczególnie remont "Fredrusia" mnie zaskoczył, a już w ogóle jestem zaskoczony projektem nr. 704. Czyżby MPK nie miało funduszy na szlifowanie szyn ?
A remont jakiegoś pojazdu - to u nas jest zwykle problem właściciela
Natomiast Budżet Obywatelski w Warszawie jest typowo obywatelski i co najwyżej obywatele mogą prosić o przebudowę swojej ulicy (celem uspokojenia ruchu, więc zwykle zwężenie, progi zwalniające, miejsca parkingowe wzdłuż ulicy, zieleń po środku, najlepiej z ładnymi kwiatkami, kwitnącymi cały rok oraz - najważniejsze - ścieżki rowerowe).
Obywatele mogą też prosić o doświetlenie, albo montaż sygnalizacji świetlnej czy też postawienie latarni. No, ale wybiegając już w stronę komunikacji miejskiej zdarza się, że obywatele zgłaszają potrzebę postawienia wiaty przystankowej... i tyle
Zatem jestem zaskoczony tym budżetem we Wrocławiu - szczególnie remont "Fredrusia" mnie zaskoczył, a już w ogóle jestem zaskoczony projektem nr. 704. Czyżby MPK nie miało funduszy na szlifowanie szyn ?
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Szlifowanie szyn odbywa się raz na jakiś czas. Wrocław nawet nie ma odpowiedniego sprzętu do szlifowania szyn, np. jeżdżącego w nocy.
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
O raju, to jak oni zamierzają to wykonać ?
Czyżby MPK (tudzież miasto... nie, no chyba jednak prędzej MPK) wynajmuje jakąś firmę do szlifowania ?
Czyżby MPK (tudzież miasto... nie, no chyba jednak prędzej MPK) wynajmuje jakąś firmę do szlifowania ?
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Zupełnie bez sensu Kraków w ogóle nie ma takich problemów. Generalnie komunikacja działa tam sprawnie i jakoś są na nią środki. Wrocław powinien się uczyć.
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
No właśnie nie
Kiedy radni z wielką łaską nie przegłosują większego budżetu raz od wielkiego dzwonu, to ich ZIKiT wydłużając jedną linię potrafi zmniejszyć częstotliwość czy uciąć kursy. Jeden kurs w rozkładzie jest ogłaszany jako wielki sukces, przystanki wyglądają jak wyglądają, torowiska w Nowej Hucie (czyli bardzo wielkie połacie miasta) to jak połączenie samych defektów naszych torowisk na Ślężnej i Pomorskiej, wybrzuszające się szyny, płonące szyny, wywalające podstacje, linie autobusowe w jakichś egzotycznych, często wręcz "wiejskich" taktach, na mniej popularnych liniach pasażerowie tłuką się w autobusach podobnych do tych co jeżdżą po gminie Kobierzyce, SIP z Novamedia ma ciągle jakieś awarie, podobnie jak krakowiaki i wiedeńce oraz do niedawna 105-tki, które jeździły w 3-składach.
No za...ta komunikacja.
A do tematu: o ile WBO na remont pojazdów zabytkowych ma sens, o tyle na chodniki, torowiska itd. to jest tylko przykład tego, jak bardzo UM sobie żarty z nas robi. Ja to odbieram jako szyderczy śmiech prosto w twarz typu "nie chcemy dbać o infrastrukturę, bo wolimy jakieś przewały, to rzucimy wam jakieś ochłapy i bijcie się o nie; Ruchy miejskie będą się jeszcze spuszczać nad 'aktywizacją mieszkańców' a rady osiedli będą nam jeść z ręki".
Kiedy radni z wielką łaską nie przegłosują większego budżetu raz od wielkiego dzwonu, to ich ZIKiT wydłużając jedną linię potrafi zmniejszyć częstotliwość czy uciąć kursy. Jeden kurs w rozkładzie jest ogłaszany jako wielki sukces, przystanki wyglądają jak wyglądają, torowiska w Nowej Hucie (czyli bardzo wielkie połacie miasta) to jak połączenie samych defektów naszych torowisk na Ślężnej i Pomorskiej, wybrzuszające się szyny, płonące szyny, wywalające podstacje, linie autobusowe w jakichś egzotycznych, często wręcz "wiejskich" taktach, na mniej popularnych liniach pasażerowie tłuką się w autobusach podobnych do tych co jeżdżą po gminie Kobierzyce, SIP z Novamedia ma ciągle jakieś awarie, podobnie jak krakowiaki i wiedeńce oraz do niedawna 105-tki, które jeździły w 3-składach.
No za...ta komunikacja.
A do tematu: o ile WBO na remont pojazdów zabytkowych ma sens, o tyle na chodniki, torowiska itd. to jest tylko przykład tego, jak bardzo UM sobie żarty z nas robi. Ja to odbieram jako szyderczy śmiech prosto w twarz typu "nie chcemy dbać o infrastrukturę, bo wolimy jakieś przewały, to rzucimy wam jakieś ochłapy i bijcie się o nie; Ruchy miejskie będą się jeszcze spuszczać nad 'aktywizacją mieszkańców' a rady osiedli będą nam jeść z ręki".
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Szyny szlifuje (tzn. powinno szlifować) miasto, nie MPK.
Od tego roku nie można już zgłaszać projektów dot. remontów ulic czy innych chodników. Wypaczyła się ida WBO...
Od tego roku nie można już zgłaszać projektów dot. remontów ulic czy innych chodników. Wypaczyła się ida WBO...
Re: Budżet obywatelski a komunikacja miejska
Dobra, dobra - ładnie tak zakazać, ale czy budżet na ten rok jest trochę zmieniony i czy będzie więcej na infrastrukturę?
Przepraszam za ostre słowo, ale czy naprawdę w naszym UM są tacy idioci, którzy się ZDZIWILI faktem, że ludzie chcą podstawowej infrastruktury? I ci sami ludzie potem chodzili głosować na danych radnych oraz na prezydenta.
Przepraszam za ostre słowo, ale czy naprawdę w naszym UM są tacy idioci, którzy się ZDZIWILI faktem, że ludzie chcą podstawowej infrastruktury? I ci sami ludzie potem chodzili głosować na danych radnych oraz na prezydenta.