Honorowanie biletów KM w pociągach

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Honorowanie biletów KM w pociągach

Post autor: Przemek »

Dziwne, że nikt jeszcze nie pisał, że we Wrocławiu od 1 czerwca można w granicach miasta jedzić pociągami osobowymi KD, oraz Regio (nie dotyczy interREGIO oraz REGIOekspres) Przewozów Regionalnych na bilecie imiennym 7, 30-dniowym, oraz na skasowanych wcześniej biletach czasowych ;)

Nie dotyczy biletów jednorazowych (bo i nie ma gdzie ich skasować) a także biletów na bagaż (przewóz rowerów na zasadach przewoźników kolejowych). Co ciekawe, pracownicy MPK, którzy otrzymali karty miejskie UrbanCard do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską, w ogóle nie są brani pod uwagę i mogą dostać mandat za przejazd bez ważnego biletu. (No chyba, że mają przy okazji też swoją kartę z zakodowanym odpowiednim biletem)

Miasto za każdego pasażera wsiadającego i wysiadającego we Wrocławiu płaci 2 zł 50 gr. ¯eby wiedzieć ile ludzi wybiera ofertę kolejową, to miasto zleciło firmie zewnętrznej sprawdzenie tego poprzez pomiarowców na stacjach kolejowych. Pierwsze pomiary były pod koniec czerwca, teraz będziemy robić jeszcze badania w lipcu, we wrześniu i w październiku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Kędzior za info. To w sumie fajna i ważna informacja. Pytanie tylko czy częstotliwość kursów i ilość tych linii Regio jest na tyle zadowalająca, że warto przesiąść się z np. autobusu do pociągu i przejechać do innej części Wrocławia ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

No z moich obserwacji wynika, że niektóre kursy popołudniowe na niektórych odcinkach zbierają po 25 osób jadących do dworca głównego ;) W pozostałym przedziale godzinowym jest trochę gorzej, ale potrzeba trochę czasu, żeby ludzie się przyzwyczaili.

Wiadome jest, że pociąg nie stanie się z miejsca głównym środkiem transportu po Wrocławiu, bo zwyczajnie nie jest w tej chwili on na tyle atrakcyjny, żeby przejąć lwią część pasażerów z konkretnych połączeń. Do tego potrzebna byłaby gęściejsza sieć kolejowa, zdecydowanie więcej przystanków osobowych, przynajmniej dwa razy większa częstotliwość kursów pociągów. A na to się na razie nie zapowiada, bo miasto nie sypnie groszem na uruchomienie dodatkowych kursów wewnątrzmiejskich, zaś marszałek województwa takich połączeń nie może uruchomić, no chyba, że będą łączyć dwa powiaty, ale tu też ręce może mu związać PKP PLK, która może powiedzieć - hola, hola - więcej nie dostaniecie, bo zablokujecie całkowicie ruch towarowy.

W wielu miejscach problemem jest oddalenie dworców od punktów generujących popyt, niemal całkowity brak dojazdu autobusem na stację, oraz mierna oferta przewozowa (np. Wrocław Zachodni - który spełnia wszystkie te warunki)

Całkiem korzystnie wygląda sytacja na Muchoborze, bowiem tam częstotliwość odjazdów na odcinku Wrocław Główny-Muchobór trochę bardziej przypomina kolej miejską niż na pozostałych odcinkach. Wiele daje też jej położenie w okolicy wielu fabryk i biurowców, ale po godzinie 20:00 ruch pasażerski na odcinku we Wrocławiu niemalże zanika a między kursami pociągów robi się takt 58/2/55/5 (kierunek Legnica i Wołów)

[ Dodano: 28 Cze 2013 14:48 ]
Przyjazdy z Wrocławia Głównego na Muchoborze:
Obrazek

Odjazdy z Muchoboru w kierunku dworca Głównego:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak a propo, te linie kolejowe mają jakieś oznaczenia typu S1 lub U10 ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Wg Urzędu Marszałkowskiego, połączenia na Legnicę są grupowane jako linia D2, zaś na Wołów - D4, ale żaden przewoźnik się do tego nie stosuje. http://www.koleje.dolnyslask.pl/rozklad-jazdy/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wydaje mi się, że na razie nikt o to krzyczeć nie będzie - za wcześnie na to.

Tak samo jak to było w Warszawie gdzie Koleje Mazowieckie (a wcześniej Przewozy Regionalne) nigdy nie numerowały linii. Tylko jechał pociąg np. do "Tłuszcza" lub np. do "Radomia". W zasadzie zawsze tak było (jak wszędzie w Polsce)... aż do niedawna. Gdy powstała SKM W-wa i pojawiły się na torach pociągi z numerem linii np. "S1". A dodatkowo przywrócono integrację taryfową z KM. Wtedy ludzie, a za nimi Gazeta Wyborcza i pewnie też inne lokalne media, zaczęły namawiać do znakowania linii. No i stało się - teraz jest np. linia KM101 (przy jednoczesnym pozostawieniu nazwy stacji docelowej).

Wydaje mi się, że za jakiś czas (gdy coraz więcej ludzi będzie chciało korzystać z pociągów) taka idea pojawi się również we Wrocławiu i wtedy przewoźnicy kolejowi również będą oficjalnie znakować poszczególne linie i pewnie wykorzystają D2, D4, etc. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ta numeracja KM chyba nie działa najlepiej.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Honorowanie biletów KM w pociągach

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... -SyYY.link
Bilety na karcie UrbanCard i zakupione kartą płatniczą w autobusie i w tramwaju, są już honorowane w KD.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Honorowanie biletów KM w pociągach

Post autor: Przemek »

Związek Zawodowy Pracowników Komunikacji Miejskiej w RP MOZ Wrocław złożył pismo do prezesa MPK z wnioskiem o honorowanie biletów pracowniczych motorniczych i tramwajów (To zwykła karta UrbanCard z logiem MPK, bez danych osobowych) w pociągach. Do tej pory to jedyna grupa podróżnych która jest pozbawiona możliwości dojeżdżania pociągiem na podstawie takich kart miejskich.

Mogą jedynie jeździć autobusami i tramwajami, a przecież jest na nich ważny roczny bilet, na którego pobierana jest z wypłaty, określona część pieniędzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”