Synchronizacja kursów

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Synchronizacja kursów

Post autor: Przemek »

Zdecydowanie największy problem w komunikacji tramwajowej stanowią rozkłady, brak priorytetów na najważniejszych skrzyżowaniach oraz brak dodatkowych łuków.

Częstotliwości poszczególnych linii ustala Wydział Transportu, natomiast rozkłady jazdy ustala MPK. Niestety dla tego ostatniego nie ma już większego znaczenia jak je ułoży, co najbardziej się rzuca w oczy w dni wolne. Np. brak synchronizacji 4, 5 i 11 przez co z rana na pl. Legionów tworzy się stado trzech tramwajów w ciągu mniej niż 6 minut i później po 14 minutach to samo.
Nie lepiej jest w drugą stronę, jednak wtedy 4 spotyka się z 33PLUS i jadą w krótkich odstępach pd siebie.
Na RR z kolei mimo 3 autobusów jadących na Psie Pole, odstępy między ich kursami wynoszą 15/0 minut, choć mogłoby to wyglądać następująco:

00i 07n 15d 30i 38n 45d

a nie jak jest obecnie, czyli:

00i 15d 15n 30i 45n 45d

z czego literki oznaczają linie:
i = 141 (autobusy SOLO)
n = 131 (autobusy przegubowe w soboty, autobusy SOLO w niedzielę)
d = D (autobusy SOLO)

Warto tu też dodać, że wszystkie linie kursują co 30 minut, ale dwie z nich jadą w to samo miejsce (a są nimi D i 141) w odstępach 15minutowych od siebie, taka zmiana umożliwiła by lepsze wykorzystanie autobusów i rozładowanie tłoków, które tworzą się dość nieregularnie, zwłaszcza w godzinach, kiedy z okolicznych szkół w dni wolne zbierają się studenci i uczniowie szkół zaocznych, czyli w godzinach 13:00-19:00.

Wracając do obecnej sytuacji:

Skoro jesteśmy tutaj, to wybierzmy się na Psiaka i co przyjeżdża? D, zaraz potem tarabani się na główny przystanek 931 do Kiełczowa (jedzie trasą kursów 131 do Kiełczowskiej cmentarz i dalej do pobliskiej miejscowości) a tu zaraz za nim jedzie 131 a dokąd? Tak, na Kiełczowską cmentarz! A najlepsze jest to, że gdy 131 po postoju na tej pętli, będzie odjeżdżać, to w tym czasie dogoni go 931 i będzie się kierować na Psie Pole. To się dopiero nazywa marnowanie wzkm.

Puszczanie 131 na cmentarz w soboty co jeden kurs miało jakiś sens jeszcze, gdy komunikacja strefowa w gminie Długołęka była ograniczona do kilku linii i omijała rejon Kiełczowa od strony ul. Kiełczowskiej we Wrocławiu. Ale teraz, gdy gmina dopłaca do kursów strefówki 931 obsługiwanej autobusem MIDI 8 metrowym, to dalsze utrzymywanie kursów wariantowych 131 na Kiełczowską cmentarz jest bezcelowe - godziny odjazdów się dublują w obie strony na odcinku Psie Pole<->Kiełczowska cmentarz.

Najbardziej cierpi na tym spore osiedle od ¯mudzkiej, Litewskiej do Szewczenki, bo między 9:00-17:00 131 wykonuje raz kurs na Litewską, a raz na cmentarz. Pamiętajmy, że częstotliwość podstawowa to co 30 minut, a gdy zestawimy kursy razem z N, to wyjdzie nam częstotliwość tzw. "wrocławska zwana pop.......ną" (cytując ojca twb) czyli 15/30/15, zamiast 15/15/15/15, co z pewnością przyczyniłoby się do małej, ale jednak, poprawy stanu komunikacyjnego w tym rejonie.

Problemem pozostałaby jeszcze tylko niedziela, ale co za problem dla gminy uruchomić 931 także w niedziele o trasie tylko do Kiełczowa? Wówczas wilk byłby syty i owca cała - bo dojazd na cmentarz byłby zapewniony, a z Litewskiej autobusy wyjeżdżałyby tak jak należy bez łamanego taktu.
Ostatnio zmieniony 2012-02-18, 01:45 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”