Podwykonawca MPK

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29241
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: J-31 » 2014-12-16, 21:35

Nie Cieszcie się tak. Oczywiście ITS wprowadzi fabrycznie nowy tabor i na początku będzie "Och & Ach"... ale z roku na rok tabor będzie coraz bardziej zdewastowany. ITS-owi nie będzie zależało na dbaniu o tabor... tylko o zajeżdżeniu tego taboru ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Szymon » 2014-12-17, 18:16

J-31 pisze:Nie Cieszcie się tak. Oczywiście ITS wprowadzi fabrycznie nowy tabor i na początku będzie "Och & Ach"... ale z roku na rok tabor będzie coraz bardziej zdewastowany. ITS-owi nie będzie zależało na dbaniu o tabor... tylko o zajeżdżeniu tego taboru ;)
Warszawa owszem, ale jak jest w Radomiu? No a co do Lion'sów - polubicie te wozy! ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: TranslatorPS » 2014-12-17, 19:20

@J-31, nie strasz ludzi :D , Wrocławiem zajmie się ktoś z Radomia, a nie z Warszawy. Radomski tabor wbrew pozorom stworzonym przez warszawski oddział jest utrzymany ładnie pięknie, wszystko się zgadza i jest na miejscu. Jedyne co w radomskim oddziale ITSu to to, że kierowcom nie leży akurat na sercu problem punktualności, jeśli można stwierdzić, że kierowcy MPK syczeli nie raz nie dwa o dodatkowe przystanki w kursówkach, a ITS ma, z jednym wyjątkiem, same podstawowe minimum pt. punkty kontrolne systemu LASON.
No i w dodatku są pogłoski, jakoby ITS miał kupować MANy na CNG, co już wymaga kompletnej uwagi co do stanu taboru. W Radomiu mają 9 wozów na CNG: sztukę NL313 #82 z 2006r. po kompletnym remoncie (popożarówka) i osiem nówek SU12CNG #329...36 sprzed roku prawie że.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2015-01-19, 13:50

http://infobus.pl/text.php?id=68794
Wrocław: DLA i Trako na linii 150

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu informuje o rozstrzygnięciu przetargu na obsługę autobusowej komunikacji zbiorowej na linii 150 realizującej przewozy między stacją PKP Psie Pole a Osiedlem Psie Pole i Zakrzów. W przetargu złożono tylko 1 ofertę i tym samym kontrakt wygrało konsorcjum: Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.;Marek Wierzbicki „Trako' z ceną 1 459 857,60 PLN.Wcześniejsza szacunkowa wartość zamówienia wyniosła (bez VAT): 1 305 500 PLN.
Bez zaskoczenia. Autocuby City Line i Bogdan muszą na siebie zarobić ;)

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
MPK boi się, że zabraknie mu kierowców do obsługi linii 403 Leśnica – Kwiska. Dlaczego? Bo część kierowców odejdzie na emerytury, inni odejdą do konkurencji, a MPK nie chce powtórki sytuacji z zeszłego roku, kiedy w okresie urlopowym niektóre kursy nie wyjeżdżały z zajezdni. Dlatego autobusy 403 będą prowadzili kierowcy firmy, która wygra przetarg na wykonanie usługi przewozu. Na razie w MPK nie ma masowych odejść do konkurencji, ale co najmniej kilku kierowców już zdecydowało, że przeniesie się do firmy Adama Michalczewskiego, której autobusy będą jeździły po Wrocławiu. O tym, że usługę przewozu na linii 403 trzeba zlecić firmie zewnętrznej zadecydował zapewne fakt, że już od wielu miesięcy ledwie wystarcza kierowców MPK. Przypomnijmy, że mniej więcej w połowie 2015 roku, część zadań MPK ma przejąć firma ITS Michalczewski z Radomia. Zapewni swoją zajezdnię, kierowców, zaplecze oraz niskopodłogowe autobusy MAN Lion's City i Solaris Urbino Alpino w liczbie 69 sztuk. – Odwołania oferentów spowodowały przesunięcie terminu podpisania umowy z tym podwykonawcą, w związku czym musieliśmy uwzględnić wynikające z tego konsekwencje. Biorąc pod uwagę te okoliczności, przeanalizowaliśmy zapotrzebowanie, liczbę pracowników i ich plany urlopowe, a także potencjalną liczbę odejść pracowników na emerytury w 2015 r., i podjęliśmy decyzję o czasowym zleceniu obsługi jednej z linii, aby w ten sposób zapobiec ewentualnym brakom pracowników do obsady kursów – wyjaśnia Korzeniowska. Jak podkreśla MPK, na razie kierowców nie brakuje. MPK planuje zlecać przewozy na linii 403 przez rok. - To przedsięwzięcie o charakterze doraźnym – wyjaśnia Korzeniowska. Wykonawca będzie obsługiwał tę linię do 31 grudnia 2015 r. od momentu podpisania umowy, czyli najprawdopodobniej 19 stycznia. Autobusy na linii 403 nie muszą być fabrycznie nowe. Należy zapewnić sześć sztuk. Muszą jedynie być sprawne, mieć odpowiednie wyposażenie (biletomaty, kasowniki, komputery pokładowe itp.) oraz spełniać normy emisji spalin, które spełniają wozy wyprodukowane nawet kilkanaście lat temu. Podłoga musi być niska tylko przy pierwszych i drugich drzwiach wejściowych, może być wysoka przy trzecich. Jeśli firma z częściowo "wysokimi" autobusami wygra w przetargu, deklaracja że od połowy roku każdy wrocławski autobus będzie niskopodłogowy stanie się nieaktualna.
A ja tylko przypomnę, że przetarg na podwykonawstwo na linii 403 wygrało... też konsorcjum Trako i DLA ;)

9507
Posty: 2890
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: 9507 » 2015-01-25, 14:58

Mnie zastanawia kompletny brak zainteresowania ze strony np. Sevibusa czy PKSu. Wygląda to tak, jakby obowiązywały między wrocławskimi firmami jakieś "ciche umowy"...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Wrocław] Przetargi MPK

Post autor: Przemek » 2015-01-25, 18:13

Żaden przewoźnik nie będzie kupował specjalnie kilku autobusów tylko po to, by jeździć nimi przez kilka miesięcy. Sevibus nie ma aktualnie wystarczającej rezerwy taborowej na kolejne linie. A Polbus nie bez powodu wyszedł z Konsorcjum Trako i DLA w ramach obsługi linii dowozowych do stacji Wrocław Psie Pole (wtedy jeszcze 150L, 150P, 151 i 158).
BUS Marco Polo Wratislavia 1992 i PKS Oława widocznie nie odpowiadały warunki przetargu.

Z nieoficjalnych źródeł: Trako ma wystawić na 403 niskopodłogowe Setry a DLA - Solarisy i Conecta LF.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 150
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: MPK Wrocław

Post autor: michalsolaris » 2019-02-07, 14:19

Trwa konferencja dotycząca zmian w komunikacji miejskiej. O ile dobrze zrozumiałem, już w lutym ma być nowy przetarg na podwykonawstwo.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-02-07, 18:57

Ja tylko dodam informacyjnie, że nowy podwykonawca ma wyjechać na trasy we wrześniu.

SIWZ jeszcze nie ma, więc uprzedzając pytania, nie wiem jakich linii będzie dotyczył 😉

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29241
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: J-31 » 2019-02-07, 19:45

To ciekawe, że przewoźnik szuka sobie podwykonawcy, bo np. w innych miastach, to organizator komunikacji miejskiej organizuje przetarg dla ajentów. Natomiast miejski przewoźnik jest tylko jednym z kilku przewoźników prócz prywaciarzy ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-02-07, 19:55

Widocznie MPK i miasto jest zadowolone ze współpracy z Michalczewskim. Plus z podwykonawstwa jest taki, że system informacji pasażerskiej i dystrybucji biletów jest taki sam wszędzie, pojazdy są widoczne w iMPK i na tablicach na przystankach; różnicą jest tylko tabor i oznaczenia.

Nie ma tego zapewnionego na liniach miejskich, które są wpięte do pakietu przetargowego gminy: 117, 123, 137, 138 - nie znajdziesz tam choćby kasowników UrbanCard, a przecież czym one się różnią od takiego 140, 147 i 150? To już wina organizatora transportu.

Z drugiej strony zaś na liniach z pakietów gminnych bardzo rygorystycznie podchodzi się do opóźnień i nierealizowanych kursów i wymaga podmian do 15 minut od wystąpienia awarii. Tego z kolei już na podwykonawstwie nie ma.

Poza tym, jak widać w pozostałych wątkach, szykują się spore zmiany w komunikacji miejskiej, dużo wydłużeń tras, i MPK nie zdoła samodzielnie obsłużyć tylu linii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29241
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: J-31 » 2019-02-07, 21:22

A jak wygląda kwestia rozliczeń pomiędzy wykonawcami ? Czy ja dobrze rozumuje, że za wykonany kurs organizator płaci MPK, a MPK płaci podwykonawcy ? ;)

Jeśli tak, to jaka jest umowa między MPK a podwykonawcą ? Czy np. podwykonawca płaci kary na rzecz MPK, za jakieś nieprawidłowości ? ;)

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 150
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris » 2019-02-07, 21:29

Według nieoficjalnych informacji, przetarg obejmowałby ok. 30-40 autobusów i umowę na 6 lat.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-02-07, 23:38

J-31 pisze:
2019-02-07, 21:22
A jak wygląda kwestia rozliczeń pomiędzy wykonawcami ? Czy ja dobrze rozumuje, że za wykonany kurs organizator płaci MPK, a MPK płaci podwykonawcy ? ;)
Dokładnie tak.

Stawki są płacone wg stawek rocznych wzkm, z wyszczególnieniem taboru solo, przegubowego MPK, oraz taboru MIDI, MAXI i przegubowego Michalczewskiego. Tak to wyglądało w ubiegłych latach: http://transportnews.eu/publicystyka/st ... -2015-2017

Właśnie piszę do WTr w/s danych za 2018 rok, wkrótce będzie zestawienie i za ubiegły rok.

KineticTS1
Posty: 30
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 » 2019-03-12, 22:30

Są jakieś nowe informacje? Trochę mało czasu na przygotowanie taboru będzie miał ten nowy podwykonawca skoro od września ma zacząć kursować.
W sumie jak nic się nie pojawi to nie wiem czy mpk będzie w stanie obsłużyć nową linie autobusową i dodatkowe brygady na liniach przedłużonych od września. Sytuacja taborowa przewoźnika nie jest aktualnie komfortowa o czym świadczy ponowne przywrócenie do ruchu wycofanych wcześniej Volvo.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-03-12, 23:32

Na razie brak konkretów. Jak tylko coś będzie wiadomo, to będzie podane tutaj.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-03-20, 13:28

No i jest przetarg na podwykonawcę na liniach 109, 119, 122, 132, 609
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapy ... 6ec7f.html
Świadczenie usług w zakresie przewozu osób i bagażu podręcznego w autobusowym transporcie zbiorowym, organizowanym przez Gminę Wrocław, na terenie Wrocławia. Numer referencyjny: NU.241/pn14_2019/AR
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/09/2019
Koniec: 28/02/2025
Otwarcie ofert:
Data: 07/05/2019 Czas lokalny: 13:00
Potrzebnych minimum 16 przegubów i 16 solówek 12m

Z nowości znalezionych na szybko:
- tablica kierunkowa przednia 200x24, w tym wydzielona część numerowa RGB 48x24,
- tablica boczna 160x24 + tablica numerowa RGB 48x24,
- tablica kierunkowa tylna 200x24 (dla pojazdów używanych 48x24),
- elektroniczne brygadówki 18x12,
- 1 tablica LCD 37" dla solówek i 2 dla przegubów (w końcu normalne trasówki :D),
a) Tablica powinna prezentować:
• oznaczenie linii w postaci numerycznej, alfanumerycznej,
• nazwę i logo oraz adres strony internetowej i numer infolinii MPK Wrocław,
• aktualny oraz następny przystanek; w przypadku długich nazw przystanków, wyświetlanie w sekwencji płynącej, przebieg trasy, tj. wykaz wszystkich przystanków na trasie na których się znajdują; w przypadku długich nazw przystanków powinna być zastosowana odpowiednio zagęszczona czcionka przy konieczności zachowania czytelności nazwy lub możliwe jest zastosowanie sekwencji płynącej, w skrajnych przypadkach możliwość zastosowania skróconych nazw,
• czas przejazdu trasy wyrażony w minutach — narastająco pomiędzy aktualnym lub następnym przystankiem a każdym kolejnym na trasie,
• informacje dodatkowe, np. informacje o zmianach dotyczących danej linii

Miejsce montażu zostanie ustalone w późniejszym etapie z Wykonawcą. Tablica wewnętrzna LCD musi umożliwiać wyróżnianie ,branych elementów przebiegu trasy (inwersja koloru) oraz wyświetlać dodatkowe komunikaty specjalne wysyłane z autokomputera pokładowego. Ponadto urządzenie musi posiadać funkcjonalność pozwalającą na wyświetlanie tekstowych lub graficznych komunikatów informacyjnych na ,dzielonej części wyświetlacza.

Tablica wewnętrzna LCD musi umożliwiać wyświetlanie komunikatu "STOP" w momencie naciśnięcia przez pasażera przycisku NŻ". Tablica wewnętrzna COL musi być wykonana w wandaloodpornej obudowie z dodatkowym zabezpieczeniem matrycy monitora w postaci antyrefleksyjnej osłony z poliwęglanu. Minimalne wymagania techniczne, które musi spełniać wewnętrzna tablica informacyjna:
a) jasność min. 700 cd/m2,
b) kontrast min. 1000:1,
c) przekątna wyświetlacza min. 37 cale,
d) rozdzielczość minimum 1920x640,
e) format ,wyświetlacza 16: 4,6 lub 1689,
f) kąty widzenia nie mniejsze niż 126 stopni w poziomie oraz 176 stopni w pionie,
g) podświetlenie matrycy w technologii LED,
h) jasność wyświetlacza regulowana w zależności od zewnętrznych warunków oświetleniowych,
i) wewnętrzna pamięć minimum 8 GB.
I standardowo: klimatyzacja, porty USB, poręcze ze szczotkowanej stali nierdzewnej

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 150
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris » 2019-03-20, 16:11

Obawiam się, że z tymi długimi trasówkami może nie być tak pięknie i Zamawiający tj. MPK jak zwykle coś spieprzy np. z miejscem montażu, tym bardziej, że według SIWZu ma na nich pokazywać się komunikat "STOP" po wciśnięciu przycisku NŻ, a nie przypominam sobie, żeby coś takiego było w innych miastach. :P

KineticTS1
Posty: 30
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 » 2019-03-20, 23:02

Z tego co wyczytałem to potrzeba minimum 40 pojazdów. (20 Mega + 2 rezerowe) + (20 Solo + 2 rezerowe). Czasu jest niewiele więc MPK nie wymaga od razu nowych pojazdów ale jest tabela i przelicznik punktów za czas wprowadzenia nowych autobusów.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca rozpoczął świadczenie usług przewozowych 40 autobusami podstawowymi w terminie
nie później niż od dnia 01.07.2020 r. Świadczenie usług przewozowych autobusami podstawowymi w terminie wcześniejszym
niż od 01.07.2020 r. będzie premiowane dodatkowymi punktami. W przypadku, gdy Wykonawca nie poda informacji dotyczącej
terminu wprowadzenia autobusów podstawowych oferta jego zostanie odrzucona jako niespełniająca wymagań
Zamawiającego.
Dodam jeszcze, że autobus tymczasowy nie może być wyprodukowany przed rokiem 2005 i musi spełniać normy Euro 3.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4883
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-03-21, 01:28

Pojazdy zastępcze mają być wprowadzone od razu w barwach miejskich, z wyświetlaczami 200x24 i zamontowanymi i skonfigurowanymi kasownikami. Może być ciężko w tak krótkim czasie załatwić tyle pojazdów, skonfigurować je i przygotować nawet w lepszym standardzie, niż Volva 7000A.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: TranslatorPS » 2019-03-23, 15:33

Przy okazji wychodzą ciekawe kwiatki w temacie rozkładów jazdy. Sprecyzowano np. jeden pojazd przegubowy na 122 - tymczasem ani UM, ani MPK nawet nie wie, który dokładnie obieg ma być na PNa (jeśli nie jest to błąd z przepisania przegubowego 243-23). W weekendy są łączenia poranno-wieczorne 107 i 109/609, choć tutaj przeklepanie tego na samodzielne obiegi nie stwarza problemów. Na 122 w weekendy są łączenia ze 124/134, ale ponownie usamodzielnienie tych linii również nie jest problemem. Gorzej jeśli chodzi o łączenia z 124/134 ma się temat wieczornego kółka na 119 na trasie Nowy Dwór - Muchobór Wielki - pl. Daniłowskiego - zajezdnia łączonego właśnie z 124-14 (Pow) lub 134-10 (Sob/Nie) - nie wygląda na to, aby się dało to normalnie wkomponować w cokolwiek. Jednakże, w obecnej formie przez łączenia 105+132 na weekendzie jest na tej drugiej wieczorem niezły bajzel wymagający piątego wozu "z powietrza" - co prawda piąty wóz jest zapisany w specyfikacji na weekend, ale w najbardziej efektywnej możliwej formie rozkładu linii 132 wyjazd czegoś w weekend po godz. 18 jest lekko mówiąc bez sensu. Oczywiście można się spodziewać przebudowy rozkładów tak, aby się rozsądnie poukładały obiegi, ale w obecnej formie można spokojnie postawić tezę, że MPK wybrało te linie, przynajmniej pod względem obecnej sytuacji rozkładowej, poniekąd "ot tak, hokus pokus, hyc byleby było cokolwiek".

ODPOWIEDZ