Podwykonawca MPK

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 150
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris » 2019-03-23, 20:17

TranslatorPS pisze:
2019-03-23, 15:33
ale w obecnej formie można spokojnie postawić tezę, że MPK wybrało te linie, przynajmniej pod względem obecnej sytuacji rozkładowej, poniekąd "ot tak, hokus pokus, hyc byleby było cokolwiek".
Zwłaszcza, że 119 i 132 prowadzą całkiem blisko zajezdni MPK, więc oddawanie tych linii zostawiając takie, do których trzeba daleko dojeżdżać, jest nieco dziwne. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4876
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-03-24, 00:44

I to już drugie przekazanie do obsługi przez podwykonawcę. Na obu liniach przez jakiś czas jeździł Michalczewski 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4876
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-04-03, 23:28

Dość spodziewany zwrot akcji 😉 Złożono 2 odwołania - jedno Pixel i drugie Arriva.
http://infobus.pl/arriva-i-pixel-skarza ... 13621.html
Pixel: MPK chce jednego dostawcy SIP
Pixel ma wobec wrocławskiego przewoźnika dwa zarzuty. Dotyczą one opisania przedmiotu zamówienia w sposób niezrozumiały i nie wyczerpujący, a także mającego utrudniać uczciwą konkurencję. Bydgoska firma w swojej skardze wskazuje, że MPK dokonując opisu wymagań wobec SIP używało oznaczeń wskazujących na konieczność zamontowania w autobusach urządzeń konkretnego producenta. Chodzi o Simsa, z którego systemów korzystają w tym momencie niemalże wszystkie pojazdy obsługujące wrocławską komunikację. Pixel wskazuje, że z uwagi na funkcjonowanie w stolicy Dolnego Śląska ITS wykonanego przez firmę Wasko oraz brak danych integracyjnych do niego zwycięski przewoźnik zostanie zmuszony do skorzystania z oferty jego bliskiego konkurenta. Sims bowiem był podwykonawcą Wasko w trakcie realizacji projektu. W związku z tym Pixel domaga się od MPK udostępnienia danych do integracji lub wykreślenia z SIWZ wymogu pełnej współpracy z wrocławskim ITS.
To chyba logiczne, że tam, gdzie używa się pełnego SIP-u od jednej firmy, to będzie dążyć się do tego, żeby był on taki również w nowych pojazdach.

Rozumiem, że utrata systemu we Wrocławiu jest kością w gardle dla Pixela, ale do tej pory zakupy autobusów i tramwajów z systemem SiMS jakoś nie były zaskarżane przez tą pierwszą firmę.

Drugie odwołanie - od Arrivy, już jest bardziej zrozumiałe. Termin jest zbyt napięty na skompletowanie potrzebnych używanych pojazdów i ich dostosowania do malowania miejskiego, systemu lokalizacji i systemu informacji pasażerskiej. Trzeba też skompletować kadry, zorganizować bazę, co do września br. może być trudne do spełnienia. W dodatku kary za choćby nie udostępnienie w terminie na życzenie MPK, zapisu monitoringu - 10tys. zł i za nie wyjechanie nowego pojazdu w terminie - 10tys. zł dziennie/autobus, to lekka przesada.

Takie ryzyko oznacza jedno - wysokie stawki wzkm w ofertach 😉

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 150
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris » 2019-04-04, 19:51

Jeśli chodzi o Arrivę to dla mnie to kolejny dowód na to, że MPK nie potrafi organizować przetargów i chcą wszystko załawic nie znając realiów rynku i na zasadzie "jakoś to będzie".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4876
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek » 2019-04-09, 14:39

Arriva szykuje się merytorycznie do przetargu, składa zapytanie ofertowe na 40 autobusów.
A pojutrze, 11 kwietnia odbędzie się rozprawa KIO ws. odwołań Pixela i Arrivy.
http://infobus.pl/arriva-szuka-40-nowyc ... 13779.html

KineticTS1
Posty: 30
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 » 2019-04-10, 23:17

Ze względu na napięty i mało realny termin wyznaczony przez MPK chcą rozeznać rynek. Czasu na dostawę nowych autobusów by wystarczyło. Nawet po ewentualnej wygranej byłby ponad rok czasu.
Sprawa się komplikuje z terminem pierwszego wyjazdu na linie, 1 września? Zgłaszali już, że przygotowanie wszystkiego potrwa przynajmniej 2 miesiące więcej. Może jednak przesadzali? Tu zastanawia mnie też jak by rozwiązali kwestie autobusów zastępczych. Żaden przewoźnik nie dysponuje 40 wolnymi autobusami, które sobie stoją na placu i czekają na ewentualny wyjazd.

ODPOWIEDZ