Podsumowanie roku 2018 w KM
Podsumowanie roku 2018 w KM
Czas na podsumowanie roku 2018 we wrocławskiej komunikacji.
Ten rok przejdzie do historii, jako rok przedłużania tras linii komunikacji miejskiej.
Trasy wydłużyło 6 linii autobusowych, 1 tramwajowa. Uruchomiono 2 nowe linie autobusowe miejskie i 1 międzygminną.
Co się wydarzyło przez ostatni rok:
Wrocław
Zapraszamy do głosowania!
Ten rok przejdzie do historii, jako rok przedłużania tras linii komunikacji miejskiej.
Trasy wydłużyło 6 linii autobusowych, 1 tramwajowa. Uruchomiono 2 nowe linie autobusowe miejskie i 1 międzygminną.
Co się wydarzyło przez ostatni rok:
Wrocław
- Uruchomienie nowego systemu biletowego Urbancard przez Mennicę Polską
- Przedłużająca się budowa torowiska na ul. Hubskiej przez Balzolę i wypowiedzenie umowy przez miasto
- Strajk kierowców Warbusa na liniach strefowych gminy Miękinia i liniach dowozowych wokół Leśnicy, Kłosok i Michalczewski jako zastępstwo i ostatecznie przejęcie obsługi przez DLA
- Przedłużenie linii tramwajowej 7 na Klecinę i perypetie związane z brakiem przepustowości jednotorowego odcinka Klecina-Przyjaźni/Karkonoska
- Uruchomienie linii 111 plac Grunwaldzki - Promenady Wrocławskie - Osiedle Cynamonowe po kilkukrotnym przekładaniu terminu
- Zakończenie remontu zabytkowego tramwaju Konstal 102Na (#2069)
- Uruchomienie linii 121 plac Grunwaldzki - Kiełczowska (cmentarz)
- Uszkodzenie konstrukcji Mostu Sikorskiego, co skutkuje wstrzymaniem ruchu tramwajowego
- Fiasko przetargów na budowę linii tramwajowej na Nowy Dwór i Popowice
- Darmowe przejazdy komunikacją miejską we Wrocławiu dla uczniów szkół
- Remont skrzyżowania Gliniana/Hubska, i tymczasowe skróconenie 8, 31 i 32 do Gajowej, obsługa linii 8 przez Skody 19T
- Przedłużenie linii 132 do Poczty Polskiej
- Uruchomienie linii 124 Nowy Dwór - Tarnogaj - Księże Wielkie z wariantowych kursów 134
- Zwiększenie częstotliwości kursowania 106 do co 15 minut
- Przedłużenie linii 319 do pętli Kamieńskiego
- Zmiana trasy linii 123, skierowanie na trasę Leśnica - Marszowice - Kozia
- Wydłużenie wszystkich kursów linii 128 na Zakrzów
- Linie 110 i 128 ponownie w obsłudze MPK
- Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 110 w szczycie
- Przedłużenie linii 129 do lotniska przez obwodnicę Leśnicy
- Nowe Mercedesy Citaro C2 w MPK
- Nowe tramwaje Moderus Beta w MPK Wrocław
- KSTM i TMW - wspólnie na liniach zabytkowych
- MPK wyremontowało swój tramwaj turystyczny Konstal N "Gustaw"
- Linia 245 przestaje jeździć przez Brodzką
- Koleje Dolnośląskie na trasie Wrocław-Oleśnica
- Zawieszenie kursowania pociągów Wrocław Główny-Wrocław Wojnów
- Uruchomienie bezpłatnych linii dowozowych do stacji kolejowej w Czernicy
- Problemy Warbusa na liniach strefowych gminy Miękinia i liniach dowozowych wokół Leśnicy i ostatecznie przejęcie obsługi przez DLA
- Zmiana przewoźnika w gminie Kobierzyce - Sevibus i BUS Marco Polo Wratislavia 1992 zamiast PKS Oława
- Zmiana przewoźnika w gminie Długołęka - Kłosok i A21 zamiast konsorcjum Sevibus/DLA
- Linia 862R na trasie Wrocław Sucha - Ślęza - Kobierzyce Witosa z doczepą rowerową
- Likwidacja linii 505 i uruchomienie nowej linii 865 Chrząstawa Wielka - 3M - Kromera
- Głosowe zapowiedzi przystanków i zmiana schematu malowania autobusów na Długołęce
- Nowa linia 924 na trasie Galeria Dominikańska - Długołęka (- Kamień Diamentowa) (- Kamień - Piecowice - Raków - Borowa - Stępin Kościół) (- Byków - Borowa - Stępin Kościół) i zmniejszenie ilości kursów na pełnych trasach
- Wydłużenie części kursów linii 914 do Pruszowic przez Długołękę, Domaszczyn
- Wydłużenie części kursów linii 938 do Łowęcic (gm. Miękinia)
Zapraszamy do głosowania!
Re: Podsumowanie roku 2018 w KM
W 2018 roku średnia prędkość autobusów wynosiła:
- eksploatacyjna: 16,5 km/h
- handlowa (komunikacyjna): 22,8 km/h
- eksploatacyjna: 12,9 km/h
- handlowa (komunikacyjna): 17,7 km/h