Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 3690
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Post autor: Przemek » 2008-01-26, 22:01

Obrazek
Po torach do Pragi
dziś

Mieszkańcy regionu, którzy nie mają samochodu, będą mogli bez problemów dojechać pociągiem do Pragi. Wycieczki do stolicy sąsiadów zza granicy na pewno cieszyłyby się ogromną popularnością. Turyści zwiedziliby Stare Miasto, pospacerowali jego uliczkami, a wieczorem wrócili do domów.
Samorządowcy z Polski i Czech podpisali porozumienie o utworzeniu nowego transgranicznego połączenia kolejowego. Chodzi o trasę z Trutnova przez Lubawkę, Kamienną Górę, Marciszów, Jelenią Górę i Lwówek Śląski. Prawdopodobnie pociąg pojedzie dalej, aż do niemieckiej granicy.
Inwestycją jest gotów zająć się czeski przewoźnik, który ma współpracować z dolnośląskimi Przewozami Regionalnymi PKP. Firma Viamont jest zainteresowana wejściem na polski rynek ze swoją ofertą. - Możliwe, że będziemy jeździć nie tylko tą trasą. Ale na szczegóły jeszcze za wcześnie - zapowiada Jan Ivanko z firmy Viamont.
Pieniądze na to przedsię-wzięcie pomysłodawcy chcą zdobyć m.in. z funduszy unijnych. Mają pomysł, by wniosek poprzeć promowaniem pięknych tras kolejowych i organizowaniem wycieczek rowerowych.
Uruchomieniem linii kolejowej ma się zająć powołana grupa urzędników. Spotkanie ma się odbyć w najbliższą środę we Wrocławiu. - Chcemy utworzyć połączenie z Czechami. Jeszcze jednak sporo pracy przed nami - zaznacza Andrzej Piech, zastępca dyrektora ds. handlowych Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. Trzeba między innymi uzgodnić zasady dofinansowania lokalnych kursów przez polskie i czeskie samorządy oraz zdobyć zgody na wjazd taboru z Czech do naszego kraju i odwrotnie. Wtedy dopiero będą ustalane ceny biletów.
- Jesteśmy zainteresowani uruchomieniem połączenia z Trutnovem i jego dofinansowaniem - zapewnia Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu urzędu marszałkowskiego we Wrocławiu. Gdyby się powiodło, Dolny Śląsk zyskałby transgraniczne połączenie z Czechami, którego w tej chwili nie ma wcale. Zdaniem Andrzeja Piecha załatwienie i dopracowanie szczegółów projektu potrwa przynajmniej kilka miesięcy. - Myślę, że w grudniu przy opracowywaniu nowego rozkładu jazdy będziemy mogli wpisać nowe kursy - zapewnia.
Katarzyna Wilk - POLSKA Gazeta Wrocławska
¬ródło
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-01-26, 22:57

Fajny pomysł :) :)
T'estimo Barça!

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-01-26, 23:22

M_Szymkowiak pisze:Fajny pomysł :) :)
Nieźle. Oprócz linii Szklarska Poręba - Jakuszyce - Harrachov ma być uruchomione jeszcze to. Oby się udało :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28532
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-28, 12:24

I ja również uważam, że to jest świetny pomysł. I trzymam kciuki za jego realizację. Oby tylko znaleźli się chętni do przejazdu ;)
Obrazek

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-01-28, 16:33

J-31 pisze:Oby tylko znaleźli się chętni do przejazdu
Oo, z pewnością - np. do Harrachova - na narty, lub chociażby na zakupy, a kiedy będą skoki narciarskie na skoczni w tym mieście, linia może okazać się bardzo przydatna... Do transportu kibiców ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-01-28, 17:41

Tylko jakie lokomotywy puszczą na tą trasę? Jakieś nowe? Czeskie 163?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2008-01-28, 21:53

ep40 pisze:Tylko jakie lokomotywy puszczą na tą trasę? Jakieś nowe? Czeskie 163?
To chyba będą szynobusy ;)
Już jest nawet projekt jednego - co prawda nie na linię do Czech, a na linię Wrocław-Trzebnica, ale zawsze:
http://www.km.wroclaw.pl/viewtopic.php?t=344&start=90 ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 3690
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Post autor: Przemek » 2017-12-26, 11:11

Gwoli przypomnienia - od grudnia nie ma już możliwości przejechania się klasycznym EN57 do Czech 😉 Wszystkie pociągi do Lichkova obsługiwane są przez 45WE.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28532
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Post autor: J-31 » 2017-12-26, 12:03

No i chyba dobrze, bo zdaje się, że tam niektóre "kible" wyglądały .... hmmm, jakby to określić... niezbyt przyjemnie, szczególnie te pomalowane przez graficiarzy. No, ale najważniejsze, że do Czech pojadą nowoczesne bardzo wygodne "jaszczury". O wiele lepsze na tą podróż niż EN57 ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 3690
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Post autor: Przemek » 2018-01-11, 23:31

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0
PKP PLK ogłosiło przetarg na przebudowę przystanku osobowego Kłodzko Miasto na stację kolejową.
Roboty na przebudowę układu torowego st. Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów” w ramach projektu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1427
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Międzylesie (- Lichkov)

Post autor: Auper » 2018-01-13, 15:05

Ciekawe, wychodzi że parking przy stacji będzie musiał się nieco skurczyć, bo budowanie torów dodatkowych po jednej stronie nie jest najlepszym pomysłem, mimo że po drugiej stronie miejsca jest masa... No ale pożyjemy zobaczymy, cieszy że coś się rusza ;)

ODPOWIEDZ