Nowy tabor kolejowy

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-09-22, 19:55

36WEa? Skądże, jeszcze nie miała miejsca nawet ich (egzemplarzy dla KD) prezentacja dla podróżnych ;)

Jeśli zaś chodzi o 31WE to wiele razy nimi jeździłem i mogę coś nieco o nich powiedzieć ;) Na bezstykowych torach jedzie się gładko (i nie wężykuje na nich jak stare EN57), na starszych nieznacznie podskakują, ale komfort podróżowania jest o wiele wyższy niż w "spotach", EN57AL, czy AKD, o zwykłych nie wspominając ;) Siedzenia jak dla mnie trochę zbyt twarde, na trasie Wrocław - Szklarska Poręba trochę mnie tyłek zaczął boleć ;) WiFi miejscami trochę rwie, ale to zapewne z uwagi na dziury w zasięgu sieci komórkowej. Jak dla mnie wadą jest dość spora głośność nawiewów, wydajnej jednak klimatyzacji. Na stacjach maszynista ma możliwość wysunięcia dodatkowych schodków, co pomaga przy wsiadaniu na stacjach pokroju Wrocławia Muchobór, Kuźnik, czy Sołtysowic ;)
Z zewnątrz pojazdy może nie są jakoś wybitne stylistycznie, ale wyglądają korzystnie, zwłaszcza przy wygaszonych światłach - jak kotek, lub jak przyjęło się mówić żargonowo - jaszczur ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-09, 13:10

Wczoraj na "węglińcach" na jednym obiegu jeździł skład 36WEa-012+013. Zaś 011 wejdzie niedługo w obieg za zwróconego do PR Wrocław EN57-815.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-21, 14:24

W niedzielę miała miejsce oficjalna prezentacja nowych nabytków KD - a więc jednostek 36WEa o nr 011-013.
O godzinie 10:02 z Dworca Głównego we Wrocławiu do Legnicy wyruszył pociąg specjalny złożony z jednostek 012 i 011. Pociąg nie zatrzymywał się na stacjach pośrednich a przejazd nim, jak i dwoma powrotnymi kursami z Legnicy były bezpłatne.
Na pokładzie byli obecni m.in. też - prezes KD - Piotr Rachwalski, jak i nowy dyrektor ds. handlowych.... Bogusław Molecki. Mimo opóźnienia odjazdu, udało się przejechać odcinek Wrocław Główny - Legnica w czasie 34 minuty 16 sekund (Rozkład przewidywał 37 minut) zbliżając się do czasów przejazdu pociągów pospiesznych na tej trasie w latach.... '40 XX wieku.

Na dworcu w Legnicy można było obejrzeć owe jednostki, ale i także obejrzeć małą wystawę taboru LOTOS Kolej czy PKP intercity. Można było też przejechać się drezyną. Wystawa związana była z obchodami 170 rocznicy Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej.

Ok. 11:40 skład 012+011 został rozłączony (swoją drogą odłączanie tych jednostek jest banalnie proste :D) i z pasażerami na pokładzie odbyły się manewry na sąsiedni peron obok odstawionej na boczny tor jednostki 013. O godzinie 12:00 z pasażerami w stronę Wrocławia wyjechał egzemplarz nr 012. W trakcie jazdy dyrektor ds. handlowych wygłosił wykład dla podróżnych dotyczący historii linii kolejowej D29-275 (a więc linii Wrocław - Legnica). Tutaj już nie udało się zmieścić w planowym czasie rozkładowym 36 minut z powodu zwolnienia do 100 km/h w Malczycach, zjazdu na tor lewy w Miękini i w Żernikach, oraz niezmodernizowanego odcinka LCS Muchobór - podg. Grabiszyn.

O 14:30 z Legnicy ruszył zaś 011 i na tym kursie udało się zejść z czasem przejazdu nawet do 32 minut co dało średnią prędkość przejazdu ok. 114 km/h, a jest to przecież pociąg podmiejski.

Jednostki 36WEa różnią się garścią drobiazgów względem nieco starszych jednostek 31WE w Kolejach Dolnośląskich.
Zdjęcia zamieściłem tutaj: http://fotogaleria.transportnews.eu/sea ... ords=36WEa

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: J-31 » 2014-10-22, 10:55

A propo, bo zapomniałem zapytać, Jechałeś może którymś z tych "Imulsów" ? Masz jakieś wrażenia ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-22, 13:21

Oczywiście, inaczej nie zrobiłbym im zdjęć we Wrocławiu i w Legnicy i to w przeciągu niespełna 35 minut i nie zdałbym relacji z uroczystości ;)

Większych różnic w jeździe tym 36WEa (jechałem tylko 012) nie stwierdziłem względem 31WE. Podwójne usprężynowanie wózków daje radę i po bezstykowych torach jedzie się płynnie, nie czuć miejscami, że jedzie się pociągiem i to 160 na godzinę. Ale podkreślam - 31WE też takie sprawia wrażenie. Względem niego 36WEa w środku ma tylko jedną toaletę, za to z otwieranym oknem w środku (W 31WE jeśli dobrze pamiętam, nie ma okna w tym miejscu), ponadto zostały dopasowane do nowych norm, także drzwi musiały być kontrastowe, większość gniazdek 230V pod siedzeniami jest podświetlanych, zapowiedzi stacji są wygłaszane w języku polskim i angielskim, zlikwidowano dużo ostrych krawędzi w wyposażeniu wnętrza, podjazd dla wózków jest tylko jeden. Nie wiedzieć czemu w środku poręcze nie są żółte jak w 31WE, tylko białe - pogorszyło to ich widoczność. I albo mi się wydaje, albo zmieniono lampy czołowe na ledy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-02-24, 20:59

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/ak ... ląska.html
Już wkrótce kolejne pociągi dla Dolnego Śląska

23 lutego 2015 roku przedstawiciele Kolei Dolnośląskich i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali w Warszawie umowę na dofinansowanie zakupu 5 nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Koszt zakupu jednego pojazdu to ponad 19 mln zł brutto. Projekt zakupu nowych pociągów jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Nowoczesne Impulsy są już dobrze znane Dolnoślązakom. Blisko dwa lata temu z prędkością 160 km./h wyjechały na tory Dolnego Śląska. Nowe pojazdy, z których pierwsze zostaną dostarczone do Kolei Dolnośląskich w drugiej połowie tego roku, zachowają wysokie standardy wykończenia wnętrz. Nie będą jednak identyczne z tymi, do których mieszkańcy Dolnego Śląska już zdążyli się przyzwyczaić. Wspólnie z producentem, mając już doświadczenia w eksploatacji Impulsów, będziemy starali się wyjść naprzeciw oczekiwaniom podróżnych i naszych pracowników, dostosowując estetykę i funkcjonalność wnętrz pojazdów.

Pociągi standardowo już będą rozwijać prędkość do 160 km/h i przewidziane są do obsługi połączeń na trasie Wrocław – Rawicz.

Zakup 5 nowych czteroczłonowych eztów jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 96 114 660,00 zł, z czego dofinansowanie wynosi 43 740 535,00 zł. Spółka prowadzi obecnie działania mające na celu zwiększenie poziomu dofinansowania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2015-02-24, 23:27

Ciekawy jestem co tym razem wybiorą. Z całą pewnością PESA i Newag już się szykują do przetargu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-03-14, 16:45

Żadnego przetargu nie będzie. To nic innego jak II części zamówienia z przetargu na łącznie 11 jednostek trakcyjnych, o czym już wspominałem kilka postów temu: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... 75#p262934 ;) A więc 5 jednostek 31WEa.


Dodano: 14 mar 2015 15:45

I dla formalności i z kronikarskiego obowiązku: umowa na nowe Impulsy została podpisana.
http://www.newag.pl/koleje-dolnoslaskie ... -impulsow/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-10-28, 14:03

Ale tu kurzu...

Jakiś tydzień temu do obiegów KD na E30 włączono dwa kolejne "jaszczury" - 31WE-020 i 31WE-021. Wyróżniają się w środku zupełnie inną kolorystyką, niż dotychczasowe 31WE a nawet 36WEa.
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16579
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16575
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16578
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16577

W Legnicy są już dwa Linki: http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 4331375173

Po naprawie rewizyjnej jest już SA132-002: http://rail.phototrans.eu/14,102144,0,Z ... 14Mb_.html
A po modernizacji, EN57AL-1542 http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 6501485956

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2015-10-28, 22:50

Bardzo ładna tapicerka jest zarówno w "jaszczurach" jak i w linkach. Nie będzie problemu z utrzymaniem jej w czystości. A tak po za tym, naprawdę bardzo fajne zmiany taborowe. Jest kilka nowych jednostek i ciekawa modernizacja. Brawo dla Kolei Dolnośląskich :)

Wielu przewoźników w Polsce może tylko pomarzyć o tych Impulsach ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1484
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Auper » 2015-10-28, 23:11

Oby te wasze linki jeździły a nie jak pozostałe...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re : [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy - KM-Forum

Post autor: Przemek » 2017-09-18, 15:18

W Legnicy są już pierwsze 2 "jaszczury" pięcioczłonowe Kolei Dolnośląskich.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/now ... 83465.html
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 7113811234

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2017-10-02, 18:04

http://wp.me/p8OyOU-2Mx
Od jutra 2 długie "jaszczury" będą jeździć na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry (jeden dalej do Szklarskiej Poręby).

Jednocześnie KD wypożyczyły 2 Linki z Pesy na czas napraw powypadkowych SA134 i SA135 a także przeglądów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-02-07, 23:57

http://inforail.pl/tabor-kolei-dolnosla ... 02521.html
Koleje Dolnośląskie otrzymały dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości ponad 85 mln zł. Dzięki temu w najbliższym czasie na dolnośląskie tory wyjedzie 11 nowych pociągów.
W ramach programu tabor spółki powiększy się o 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Łącznie nowe pojazdy pomieszczą ponad 4 tysiące pasażerów. Składy spalinowe będą osiągać prędkość maksymalną nie niższą niż 130 km/h, natomiast elektryczne rozpędzą się nawet do 160 km/h.
Tabor kupiony dzięki unijnemu dofinansowaniu będzie wyposażony między innymi w klimatyzację, urządzenia zapewniające bezpieczeństwo podróżnych – takie jak: monitoring, przyciski alarmowe, system audiowizualny czy automatyczne defibrylatory AED. Pod ergonomicznymi fotelami znajdą się gniazdka elektryczne i porty USB, a pasażerowie będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi, miejsc przewozu rowerów, biletomatów czy zamkniętego obiegu sanitarnego.
Pociągi te mają być wykorzystywane na połączeniach Trzebnica-Wrocław-Sobótka-Świdnica, oraz Wrocław Główny-Wrocław Wojnów-Jelcz Laskowice.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-03-20, 14:24

Właśnie jadę 36WEa i wciąż jeszcze nie wgrano zapowiedzi przystanków na odcinku Wrocław Kowale - Wrocław Wojnów 😉

No i też okazuje się, że sygnał TSI ostrzegający przy otwarciu drzwi, jest zbędny, bo drzwi i tak otwierają się w trakcie jego piszczenia, przez co zdąży wyjść kilkanaście-kikadziesiąt pasażerów 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-04-10, 00:09

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 86541.html
Wielkim wygranym w konkursowym naborze projektów na zakup taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko są Koleje Dolnośląskie. Dzięki pieniądzom, które przyznało jej Centrum Unijnych Projektów Transportowych, spółka wzbogaci się o 11 nowych składów. Właśnie podpisano w tej sprawie stosowne dokumenty.
Trasa z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy będzie modernizowana i tu nowe pociągi z pewnością pomogą przyciągnąć nowych pasażerów, na odcinku Wrocław – Trzebnica będą odpowiedzią na bardzo duże potoki podróżnych. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pociągiem. Całkowita wartość projektu to 209,3 mln zł, przy czym unijne dofinansowanie osiągnie 85,1 mln zł. Pociągi mają zostać dostarczone do 2021 roku, a przetarg na nie ruszy w połowie tego roku.

Michaelcoulp
Posty: 3
Rejestracja: 2018-06-18, 09:46
Lokalizacja: Virgin Islands
Kontakt:

Nowy tabor kolejowy

Post autor: Michaelcoulp » 2018-07-06, 11:17

A na jakie napiecie maja byc te EZT? Moze dwusystemowe?
Czy WKD caly czas planuje zmiane zasilania z tramwajowych 600V na polski standard kolejowy 3kV?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-07-06, 12:06

Będą dostosowane do napięcia standardowego na sieci PKP, czyli DC 3kV.

PS. Nie ma na Dolnym Śląsku WKD, jest ono w województwie mazowieckim, i piszemy o nim w innym dziale i temacie 😉
🚩 viewtopic.php?f=25&t=407

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4320
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-10-09, 23:44

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/be ... 88986.html
Koleje Dolnośląskie nie podpiszą z Newagiem umowy na dostawę pięciu czteroczłonowych elektrycznych i sześciu spalinowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zorganizuje dodatkowy przetarg.

Ofertę na dostawę pojazdów złożył wyłącznie Newag, o czym pisaliśmy 23 sierpnia. Gra idzie o sporą stawkę, bo poza zamówieniem podstawowym dolnośląski przewoźnik może je rozszerzyć o aż 20 kolejnych ezt.

Oferta Newagu dość znacznie przekroczyła jednak kosztorys. Newag chce dostarczyć 5 ezt za kwotę 112,2 mln zł brutto a KD chciały przeznaczyć na zakup maksymalnie 98,4 mln zł brutto. Z kolei 6 spalinowych zespołów trakcyjnych Newag wycenił na 134,3 mln zł brutto, a budżet przewoźnika opiewał na 110 mln zł brutto.
KD zastanawiało się nad rozstrzygnięciem przetargu, ale stwierdzili, że zmienią termin dostaw.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29030
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2018-10-10, 12:06

Obecnie KD są skazane wyłącznie na Newag, bo PESA nie daje rady i nie jest zainteresowana przetargami :]

ODPOWIEDZ