[Dolny Śląsk] - infrastruktura

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2009-12-18, 20:39

PR pisze:Aktualizacja 14:00

Dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu zwrócił się z prośbą do Spółki IC o możliwość honorowania biletów w pociągu z Warszawy (dawny Sudety) do Jeleniej Góry. Niestety rozmowy zakończyły się fiaskiem więc podróżni posiadający bilet Przewozów Regionalnych nie mogą skorzystać z usług innego przewoźnika. Pasażerowie muszą zakupić oddzielny bilet Spółki IC. Niestety w obliczu tak wielkiego problemu jakim jest uszkodzenie wiaduktu przy ulicy Grabiszyńskiej, troska o dobro pasażerów schodzi na drugi plan...
Przewozy Regionalne w rewanżu za brak zrozumienia ze strony "konkurencji" informuję, iż w sytuacji gdy Spółka IC zwróci się z prośbą o honorowanie biletów zakupionych na pociągi InterCity, Dyrekcja Przewozów Regionalnych zapewnia, że nie będzie robić absolutnie żadnych problemów z ich honorowaniem.

Aktualizacja 17:20

Informujemy, iż jeden tor na odcinku Wrocław Główny - Wrocław Mikołajów zostanie dopuszczony około godziny 21:00. Więc jakikolwiek ruch zostanie wznowiony co jednak nie zmienia faktu, że pociągi będą opóźniane w zwiazku z dostępem do tylko jednego toru. Godzina dopuszczenia toru do jazdy może ulec zmianom.
Widać z Niemcami da się dogadać, z IC gorzej :D

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-12-19, 15:46

Czasem warto też przewertować brukowca. Oto zdjęcia z Faksu:
http://www.efakt.pl/Slup-zatrzymal-poci ... 026,1.html
Obrazek
Obrazek

Parędziesiąt minut temu doszły wieści, że jeden tor na estakadzie jest dopuszczony do ruchu, ale TLK i IC jeżdżą nadal objazdem przez Brochów i podg. Wrocław Stadion.

[ Dodano: 19 Gru 2009 14:45 ]
Dzisiaj o 1:50 przywrócono ruch pociągów po jednym torze w obu kierunkach na podg. Grabiszyn. Wieczorem ruch powinien się już odbywać po obu torach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28813
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-21, 10:13

A propo. A co obsługiwało "komunikację zastępczą" na odcinku pomiędzy Wrocławiem Głównym a Wrocławiem Nadodrze ? Autobusy ? ;)
Obrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-12-21, 11:13

Podobno ta estakada była po remoncie, choć pewnie ograniczono się do pomalowania starych słupów. Jak to tam teraz wygląda, wymieniono ten słup?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-12-21, 14:27

J-31 pisze:A propo. A co obsługiwało "komunikację zastępczą" na odcinku pomiędzy Wrocławiem Głównym a Wrocławiem Nadodrze ? Autobusy ? ;)
Autobusy MPK Wrocław z zajezdni VII Grabiszyńskiej.
siekierowy pisze:Podobno ta estakada była po remoncie, choć pewnie ograniczono się do pomalowania starych słupów. Jak to tam teraz wygląda, wymieniono ten słup?
Podparto chyba wszystkie wiadukty od Grabiszyńskiej do Zaporoskiej i odwołano niektóre pociągi osobowe. Więcej o pracach przy wiaduktach nie wiem, ale kol. bystrzak2000 na pewno coś więcej może przekazać ;)




http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html
We Wrocławiu popękały stalowe podpory pod ośmioma wiaduktami

Mrozu nie wytrzymały nie tylko dwa stalowe słupy podpierające wiadukt kolejowy nad ul. Zielińskiego. Okazało się, że podobny los spotkał także 6 kolejnych pod dwoma innymi wiaduktami: nad ul. Zaporoską i Stysia.

- Rzeczywiście, wszystkich pękło osiem - przyznaje Marcin Gesing, rzecznik firmy Skanska, która wykonywała ich remonty. - Wszystkie zostały już zabezpieczone.
Pierwszy sygnał o rysach na podporach pojawił się w czwartek ok. godz. 18. Zauważyli je pracownicy Skanski. W piątek specjalna komisja uznała, że istnieje zbyt wielkie ryzyko zawalenia się wiaduktu, i dlatego zamknięto przejazd na wszystkich trzech torach. Jako przyczynę wskazano bardzo niską temperaturę, która utrzymywała się przez ostatnich kilka dni. Kolejne oględziny innych wiaduktów pokazały, że i tam pojawiły się podobne uszkodzenia.

Jak to się stało, że zakończony w ubiegłym tygodniu za 25 mln złotych remont skończył się taką porażką? To ma ustalić specjalne dochodzenie PKP Polskich Linii Kolejowych, a także specjalnie powołanych ekspertów.

Wrocławskie wiadukty doczekały się tego kompleksowego remontu po 50 latach. Miały po nich jeździć cięższe niż dotąd pociągi. To się jednak nie udało. Pasażerowie, którzy w weekend przeżyli koszmar, będą mogli wreszcie odetchnąć.

W poniedziałek pociągi mają kursować już trzema torami. Pierwszy udało się uruchomić w sobotę, drugi w niedzielę około godz. 18. Problemy z dojazdem i wyjazdem ze stacji Wrocław Główny mieli podróżni kierujący się w stronę Legnicy, Poznania, Oleśnicy, Kluczborka, Wałbrzycha i Głogowa. Ludzie wsiadali i wysiadali na stacjach Mikołajów, Brochów, Muchobór, Wrocław Zachodni. Pasażerowie byli zdezorientowani, wściekli na brak informacji i na to, że opóźnienia niektórych pociągów sięgały nawet trzech godzin.

W niedzielę Przewozy Regionalne odwoływały część pociągów z Kłodzka, Oleśnicy, Wałbrzycha do Wrocławia Głównego. Tłumaczą to ograniczoną przepustowością na wiadukcie i brakiem taboru.
i jeszcze reakcja PR:
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualno ... ,id,t.html
Wrocław: Zmiany w kursowaniu pociągów (21 i 22 grudnia)

Jak poinformowały PKP Przewozy Regionalne, z powodu ograniczeń w przepustowości na estakadzie Grabiszyńskiej oraz bardzo dużej liczby awarii, zostanie odwołanych kilkanaście pociągów.
Pociągi odwołane 21 i 22 grudnia:

* kierunek Rawicz:
66627 Wrocław Gł. (15:20) - Oborniki Śl. (15:52)
66628 Oborniki Śl. (07:50) - Wrocław Gł. (08:22)
66634 Oborniki Śl. (16:00) - Wrocław Gł. (16:33)

* kierunek Oleśnica:
69641/0 Wrocław Gł. (14:00) - Oleśnica (14:48)
60647/6 Oleśnica (13:50) - Wrocław Gł. (14:38)

* kierunek Jelcz Laskowice:
66726 Wrocław Gł. (11:50) - Jelcz Laskowice (12:40)
66737 Jelcz Laskowice (14:20) - Wrocław Gł. (15:06)

* kierunek Wałbrzych:
66227 Wrocław Gł. (13:57) - Wałbrzych Gł. (15:52): odwołany tylko 21.XII
66230 Wałbrzych Gł. (13:17) - Wrocław Gł. (15:26): odwołany tylko 21.XII

* kierunek Głogów:
60441 Wrocław Gł. (13:52) - Wrocław Pracze (14:08)
66427 Wrocław Gł. (15:09) - Wołów (16:01)
60447 Wrocław Gł. (15:20) - Wrocław Pracze (15:37)

66424 Wołów (07:13) - Wrocław Gł. (08:03)
60442 Wrocław Pracze (08:28) - Wrocław Gł. (08:46)
66430 Wołów (14:37) - Wrocław Gł. (15:29)
66432 Wołów (16:33) - Wrocław Gł. (17:25)

66023 Opole Gł. - Wrocław Gł. (07:15/18) - Wrocław Pracze (07:35): pociąg skrócony do Wrocławia Gł.
66030 Wrocław Pracze (14:19) - Wrocław Gł. (14:37/44) - Opole Gł.: pociąg rozpoczyna jazdę od Wrocławia Gł. (odwołany na odc. Wrocław Pracze - Wrocław Gł.)
69032 Wrocław Pracze (16:11) - Wrocław Gł. (16:29/44) - Opole Gł.: pociąg rozpoczyna jazdę od Wrocławia Gł. (odwołany na odc. Wrocław Pracze - Wrocław Gł.)

Sokista

Post autor: Sokista » 2010-01-04, 17:21

Na www.kolejtv.pl jest to widowisko w ostatnim odcinku :chytry: .

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

x

Post autor: irisbus » 2010-06-22, 22:19

J-31 pisze:co robi zarząd PKP PLK ?
Zarząd PLK zamknie w tym czasie kilka kolejnych linii... albo obniży prędkość szlakową... swoją drogą to przetargi na remont linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba i Kłodzko - Kudowa-Zdrówj zostały unieważnione, bo PLK przeliczyło się z kwotami na remont a wykonawcy zażyczyli sobie 2-3 razy więcej za owe remonty...

Butelka

Komunikacja aglomeracyjna we Wrocławiu

Post autor: Butelka » 2011-10-28, 22:58

www.Wroclaw.pl pisze:Duży krok na drodze do stworzenia efektywnego systemu komunikacyjnego na obszarze Wrocławia i przyległych powiatów. W środę, 26 października 2011, podpisano "Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji wrocławskiej".

Sygnatariuszami porozumienia są: miasto Wrocław, województwo dolnośląskie, powiaty – legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski, wołowski, wrocławski, miasta i gminy - Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środa Śląska, Wołów, ¯migród, Świdnica oraz gminy - Długołęka, Malczyce, Mietków, Miękinia, Oleśnica, Świdnica, i Wisznia Mała.

Obrazek

Wszystkie samorządy aglomeracji wrocławskiej podejmą współpracę nad koncepcją publicznego transportu zbiorowego i przekażą sobie pełną informację na temat dotychczasowych działań w tym zakresie. Dokonają analizy możliwości finansowych z uwzględnieniem wyników badań popytowych na publiczny transport zbiorowy, ograniczeń dostępności infrastruktury kolejowej i niezbędnych nakładów.

Jednym z głównych celów jest integracja transportu drogowego i szynowego, zwłaszcza poprzez dowóz pasażerów do miejsc przesiadkowych, takich jak pętle tramwajowe i stacje kolejowe. W tworzenie sieci aglomeracyjnej włączone będą przedsięwzięcia cząstkowe, o których pisaliśmy niedawno, jak budowa parkingu w okolicy dworca kolejowego Wrocław Psie Pole w systemie park & ride, z którego skorzystają kierowcy i rowerzyści wybierający się do centrum miasta pociągiem. Zostanie przy tym przebudowane połączenie drogowe z Zakrzowem, a na dworzec, z pobliskich osiedli, pasażerów dowiozą autobusy nowych linii.

Obrazek

W pierwszej kolejności będzie się pracować nad rozwiązaniami transportowymi na trasach Wrocław Główny – Wrocław Psie Pole – Oleśnica, Wrocław Główny – Jelcz Laskowice, Wrocław Główny – Wrocław Leśnica, Wrocław Główny – Wrocław Pracze. Następne zadanie to budowa połączenia Wrocław Główny – Wrocław Port Lotniczy.

Intencją samorządowców jest wprowadzenie jednolitych biletów na wszystkie środki komunikacji zbiorowej w aglomeracji wrocławskiej oraz odpowiednie poszerzenie zakresu stosowania "UrbanCard" (Wrocławskiej Karty Miejskiej).

Koordynatorami porozumienia będą: Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia i Jerzy Łużniak, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Dolnośląscy majstrzy próbują myśleć, tak jakby powracali do koncepcji ZSTS sprzed paru lat. Zobaczymy na ile im to wyjdzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28813
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-29, 16:38

Ja trzymam kciuki. Pomysł jest niezły. I mam nadzieję, że nie skończy się na obietnicach i propagandzie ;)
Obrazek

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-10-29, 19:24

Ja też mam taką nadzieję - i dołożę, że trzymam kciuki żeby nie odwalili fuszerki jak z Tramwajem MINUS. ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2011-11-05, 00:32

Porozumienia porozumieniami a zanim to wszystko ruszy to miną pewnie kolejne tygodnie albo miesiące żeby nie powiedzieć lata.
A i tak znając nasz kraj ktoś to wszystko policzy ( co i ile z kasą) i faceci w czerni uznają to przedsięwzięcie za nieopłacalne :o: (obym się mylił). 3mam kciuki jednak.
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-10-17, 23:56

UWMD ogłosiło przetarg na obsługę połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Jednocześnie część połączeń będzie bez przetargu przekazana Kolejom Dolnośląskim.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... oclaw-nysa

Wśród zaplanowanych połączeń ma się znaleźć m.in:
Wrocław Główny – Brzeg – Nysa
Wrocław Główny – Jaworzyna Śl. – Świdnica Miasto (opcjonalnie: Dzierżoniów)
Jelenia Góra - Lubawka - Trutnov hl.n.
Węgliniec - Lubań Śląski
Nysa - Kłodzko Miasto
Szklarska Poręba - Harrachov - Liberec

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-12-09, 19:38

Nowy rozkład jazdy pociągów od 9 grudnia

(...)

Na linii Wrocław – Oleśnica w roku 2013 będą prowadzone roboty torowe na terenie Wrocławia. Prace będą trwać na odcinkach: Wrocław Główny – Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze – Wrocław Sołtysowice i zamiast dwóch torów, przejezdny będzie tylko jeden tor, w związku z czym część pociągów będzie skrócona, a część zawieszona.

W związku z tym na odcinku Wrocław – Oleśnica nie będzie kursował wczesnoporanny pociąg Wrocław Gł. (4:28) – Ostrów Wielkopolski. Ponadto część pociągów do Trzebnicy będzie kursować tylko do Wrocławia Nadodrze (3 pary) i Wrocławia Sołtysowic (1 para). Będą one jednak tam skomunikowane w kierunku Wrocławia Głównego. Pasażerowie na linii trzebnickiej skorzystają z nowego przystanku, który otwarty zostanie w Pierwoszowie.

Jedna para pociągów rel. Kluczbork – (przyj. 11:17) Wrocław Główny (odj. 17:39) – Kluczbork nie będzie kursować w związku z decyzją Samorządu Województwa Opolskiego. Na odcinku Wrocław – Oleśnica zostanie on zastąpiony połączeniem do/z Krotoszyna. Niektóre pociągi obecnie jadące tylko do Kluczborka będą miały przedłużoną trasę do Lublińca, umożliwiając podróż do Częstochowy czy miast górnośląskich.

Na linii Wrocław – Jelcz Laskowice mają się zakończyć prace remontowe na moście w Czernicy. W związku z tym od 9.12.2012 r. przywrócone będzie kursowanie pociągów, co znacznie powinno poprawić komfort dojazdu. Nadal jednak prowadzone będą remonty na poszczególnych odcinkach trasy, co zmniejszy jej przepustowość. Z tego powodu kursować będzie 10 par pociągów (zamiast obecnych 12) – znikną pociągi odjeżdżające z Wrocławia Głównego o godz. 5:50 i 12:47.

Na linii Wrocław – Oława – Opole zlikwidowane zostaną pociągi poza szczytem, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 5:07 (do Opola) i 22:46 (do Brzegu). W przeciwnym kierunku odwołany będzie pociąg przyjeżdżający do Wrocławia o godz. 19:30.

Przywróceniu ulegnie kurs z Wrocławia Gł. do Brzegu o godz. 16:08 (w dni robocze).



Na trasie z Wrocławia przez Kłodzko i Międzylesie do czeskiego Lichkova nie zmieni się liczba połączeń. Pozostaną również pociągi transgraniczne do Pardubic i Usti n. Orlici. Popołudniowe połączenie do Pardubic zmieni godzinę kursowania – odjedzie ono o z Wrocławia 16:45, tj. godzinę później (o 15:45 kursować będzie pociąg regionalny do Międzylesia). Na terenie Czech skorzystać można z dogodnych skomunikowań do Pragi czy Brna. Na trasie obowiązuje specjalna oferta cenowa.



Na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra wciąż trwać będą odcinkowe remonty. Jednak czas przejazdu pociągów skróci się o 15 do 30 minut. Ze względu na kursowanie pociągu pospiesznego (TLK) o 12:40 z Wrocławia zmieni się rozkład pociągu regionalnego, obecnie jadącego w tych samych godzinach – od 9.XII będzie on odjeżdżać z Wrocławia o 7:41.

Pojawi się także nowy pociąg interREGIO – z Jeleniej Góry odjedzie o 7:22 („Rudawy” do Białegostoku przez Wrocław, Poznań, Warszawę), natomiast w drugą stronę z Wrocławia odjedzie o 16:19 („Sokoliki” z Olsztyna przez Poznań). Czas jazdy z tych pociągów Wrocławia do Jeleniej Góry skróci się poniżej 2,5 godziny.

Połączeniu ulegną dwa kursy, tworząc pociąg regionalny “Śnieżka” z Łodzi Kaliskiej do Jeleniej Góry (odjazd z Wrocławia Gł. o 18:40). W rozkładzie zostają popularne pociągi: „Galicja” rel. Kraków – Jelenia Góra i „Kamieńczyk” z Poznania do Jeleniej Góry, jak również turystyczne sezonowe połączenia do Trutnova.

Na linii Wrocław – Legnica – Zgorzelec od kwietnia pojawią się nowe elektryczne składy Kolei Dolnośląskich, które kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec. UMWD chwali się, że dzięki temu czas przejazdu do Węglińca pomimo zatrzymywania się na wszystkich stacjach, skróci się o 25 minut. Nadal będą kursować pociągi REGIOekspres do Drezna, powróci też połączenie interREGIO z Węglińca, Bolesławca i Legnicy do Krakowa – będzie ono kursować codziennie.

Na linii Wrocław – Głogów pojawi się dodatkowy kurs o 15:22 z Wrocławia do Wołowa. Natomiast zlikwidowane zostaną kursy: z Wrocławia o 4:42 i 13:22. Ponadto pociąg Wrocław Gł. – Głogów z 17:52 skrócony zostanie do Ścinawy.

Na linii Wrocław – Rawicz – Poznań wciąż trwać będzie modernizacja. Według planów „PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.” roboty będą trwały m.in. w granicach miasta Wrocławia, co znacznie zmniejsza przepustowość trasy i wymusza dopasowanie rozkładu do możliwości infrastrukturalnych.

W związku z tym poranny pociąg do Poznania z godziny 7:40 pojedzie godzinę później (8:44 z Wrocławia Gł.), a kursy z 20:23 i 21:36 zostaną przesunięte o około pół godziny (odjazdy z Wrocławia Gł. odpowiednio: 19:50 i 21:05). Do rozkładu powracają pociągi do Rawicza, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 13:59 i 17:38.

Nowością są kursy autobusowe z Jeleniej Góry do Karpacza interREGIO Bus, na które można będzie wykupić jeden bilet np. z Wałbrzycha lub z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem iR, zaś dalej do Karpacza autobusem bez potrzeby kupowania dodatkowego biletu. W autobusach obowiązywać w nich będzie taryfa interREGIO, a kursy ruszą od 27 grudnia i funkcjonować będą w okresach szczytów turystycznych.

Na linii Wałbrzych – Kłodzko zlikwidowana zostanie jedna para pociągów – zamiast 5 par, będą kursować 4 pary kursów między tymi miastami. Zlikwidowany będzie kurs z Kłodzka o 17:14 i powrotny z Wałbrzycha o 18:55. Ponadto pociąg o godz. 6:42 z Kłodzka w dni robocze pojedzie ok. 1,5 godziny wcześniej (nowe godziny: Kłodzko Gł. 5:14 – Wałbrzych Gł. 6.40), co pozwoli na dojazd do Wałbrzycha do pracy. Jedna para pociągów przybędzie na „Magistrali podsudeckiej” z Legnicy do Kłodzka.

Zlikwidowana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Kłodzko – Kudowa-Zdrój, pozbawiając pasażerów kolei połączenia między tymi miastami.
Więcej na: http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... -9-grudnia

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: 9507 » 2014-11-09, 13:40

Co ciekawe, PLK planuje remont wiat peronowych w Lwówku i remont mostów szlakowych. Pytanie - w jakim celu, skoro prowadzenie regularnego ruchu pasażerskiego na kilka par pociągów po tej linii z prędkością 20km/h będzie pozbawione sensu.
Daje to nadzieję na niezlikwidowanie tej linii całkowicie, a i zapobiegnie jej całkowitej degradacji ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek » 2014-11-10, 03:44

O to właśnie chodzi, że teraz nic nie będzie robione z torowiskiem. Co z tego, że wiaty nowe będą jak od 14 grudnia Vmax na tej linii wyniesie prędkość jazdy przeciętnego rowerzysty?

Niby są plany modernizacji do 2020r., ale ta linia nie jest nawet trzecia pod względem priorytetu prac remontowych. Priorytetowa jest tylko linia D29-143 na odcinku Wrocław Mikołajów - Psie Pole - Oleśnica - granica województwa, zważywszy na ważny szlak towarowy, duży ruch pociągów towarowych i postępującą degradację linii spowodowaną przez nie w ostatnich 6 latach.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4078
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek » 2014-11-12, 10:16

Na stronie http://www.plk-sa.pl dostępne są już rozkłady jazdy od 14 grudnia. Okazuje się, że we Wrocławiu między 23 a 5 nie będzie odjeżdżać ŻADEN pociąg.

Nowością są, prócz Pendolino, po jednej parze pociągów zamykających obiegi jednostek spalinowych: Wrocław-Zgorzelec, oraz Wrocław-Legnica-Zebrzydowa-Lwówek Śląski-Jelenia Góra w (6) i (7).
Za pociągi JG-Lwówek Śl. za wyjątkiem jednej pary z i do Wrocławia będzie kursować komunikacja zastępcza.

Następnie na linii do Wałbrzycha pozostają 3 pary pociągów PR, reszta jest KD. Czas przejazdu weekendowego pociągu KD Szrenica zejdzie do niecałych dwóch godzin na odcinku do JG.

Z rozkładów znika jedna para pociągów Wrocław-Żary a konkretnie Kwisa. Jej nazwę przejmie wydłużony kurs Wrocław Gł.-Legnica-Węgliniec-Lubań-Gryfów Śl.

Nie będzie już niedzielnego przyspieszonego pociągu do Węglińca o północy z Wrocławia. Odrobinę wcześniej będzie codziennie kursować pociąg do Legnicy.

Powróci połączenie Jelenia Góra - Zielona Góra, które będzie kursować teraz codziennie (rok temu było tylko w weekend jako jedna para ZG-JG-Szklarska Poręba Górna zlikwidowana po remoncie wiaduktu w Piechowicach) a obsługiwać je będzie KD. Wszystkie pociągi "trzebnickie" dojadą już do Dworca Głównego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28813
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: J-31 » 2014-11-12, 14:34

Czegoś tu nie kumam. Sprawdziłem rozkład z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej po 14-tym grudnia. I Zdziwiło mnie, że owszem uwzględniono w rozkładzie EIC Premium, ale ... z przesiadką. Przecież ED250 będą docierać bezpośrednio do Wrocka. Czyżby zaszła jakaś zmiana o której nie wiem. :cool:
Obrazek

Zablokowany