Rozkład jazdy pociągów 2010-2014

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Rozkład jazdy pociągów 2010-2014

Post autor: Przemek »

UWMD ogłosiło przetarg na obsługę połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Jednocześnie część połączeń będzie bez przetargu przekazana Kolejom Dolnośląskim.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... oclaw-nysa

Wśród zaplanowanych połączeń ma się znaleźć m.in:
Wrocław Główny – Brzeg – Nysa
Wrocław Główny – Jaworzyna Śl. – Świdnica Miasto (opcjonalnie: Dzierżoniów)
Jelenia Góra - Lubawka - Trutnov hl.n.
Węgliniec - Lubań Śląski
Nysa - Kłodzko Miasto
Szklarska Poręba - Harrachov - Liberec

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nowy rozkład jazdy pociągów od 9 grudnia

(...)

Na linii Wrocław – Oleśnica w roku 2013 będą prowadzone roboty torowe na terenie Wrocławia. Prace będą trwać na odcinkach: Wrocław Główny – Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze – Wrocław Sołtysowice i zamiast dwóch torów, przejezdny będzie tylko jeden tor, w związku z czym część pociągów będzie skrócona, a część zawieszona.

W związku z tym na odcinku Wrocław – Oleśnica nie będzie kursował wczesnoporanny pociąg Wrocław Gł. (4:28) – Ostrów Wielkopolski. Ponadto część pociągów do Trzebnicy będzie kursować tylko do Wrocławia Nadodrze (3 pary) i Wrocławia Sołtysowic (1 para). Będą one jednak tam skomunikowane w kierunku Wrocławia Głównego. Pasażerowie na linii trzebnickiej skorzystają z nowego przystanku, który otwarty zostanie w Pierwoszowie.

Jedna para pociągów rel. Kluczbork – (przyj. 11:17) Wrocław Główny (odj. 17:39) – Kluczbork nie będzie kursować w związku z decyzją Samorządu Województwa Opolskiego. Na odcinku Wrocław – Oleśnica zostanie on zastąpiony połączeniem do/z Krotoszyna. Niektóre pociągi obecnie jadące tylko do Kluczborka będą miały przedłużoną trasę do Lublińca, umożliwiając podróż do Częstochowy czy miast górnośląskich.

Na linii Wrocław – Jelcz Laskowice mają się zakończyć prace remontowe na moście w Czernicy. W związku z tym od 9.12.2012 r. przywrócone będzie kursowanie pociągów, co znacznie powinno poprawić komfort dojazdu. Nadal jednak prowadzone będą remonty na poszczególnych odcinkach trasy, co zmniejszy jej przepustowość. Z tego powodu kursować będzie 10 par pociągów (zamiast obecnych 12) – znikną pociągi odjeżdżające z Wrocławia Głównego o godz. 5:50 i 12:47.

Na linii Wrocław – Oława – Opole zlikwidowane zostaną pociągi poza szczytem, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 5:07 (do Opola) i 22:46 (do Brzegu). W przeciwnym kierunku odwołany będzie pociąg przyjeżdżający do Wrocławia o godz. 19:30.

Przywróceniu ulegnie kurs z Wrocławia Gł. do Brzegu o godz. 16:08 (w dni robocze).



Na trasie z Wrocławia przez Kłodzko i Międzylesie do czeskiego Lichkova nie zmieni się liczba połączeń. Pozostaną również pociągi transgraniczne do Pardubic i Usti n. Orlici. Popołudniowe połączenie do Pardubic zmieni godzinę kursowania – odjedzie ono o z Wrocławia 16:45, tj. godzinę później (o 15:45 kursować będzie pociąg regionalny do Międzylesia). Na terenie Czech skorzystać można z dogodnych skomunikowań do Pragi czy Brna. Na trasie obowiązuje specjalna oferta cenowa.



Na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra wciąż trwać będą odcinkowe remonty. Jednak czas przejazdu pociągów skróci się o 15 do 30 minut. Ze względu na kursowanie pociągu pospiesznego (TLK) o 12:40 z Wrocławia zmieni się rozkład pociągu regionalnego, obecnie jadącego w tych samych godzinach – od 9.XII będzie on odjeżdżać z Wrocławia o 7:41.

Pojawi się także nowy pociąg interREGIO – z Jeleniej Góry odjedzie o 7:22 („Rudawy” do Białegostoku przez Wrocław, Poznań, Warszawę), natomiast w drugą stronę z Wrocławia odjedzie o 16:19 („Sokoliki” z Olsztyna przez Poznań). Czas jazdy z tych pociągów Wrocławia do Jeleniej Góry skróci się poniżej 2,5 godziny.

Połączeniu ulegną dwa kursy, tworząc pociąg regionalny “Śnieżka” z Łodzi Kaliskiej do Jeleniej Góry (odjazd z Wrocławia Gł. o 18:40). W rozkładzie zostają popularne pociągi: „Galicja” rel. Kraków – Jelenia Góra i „Kamieńczyk” z Poznania do Jeleniej Góry, jak również turystyczne sezonowe połączenia do Trutnova.

Na linii Wrocław – Legnica – Zgorzelec od kwietnia pojawią się nowe elektryczne składy Kolei Dolnośląskich, które kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec. UMWD chwali się, że dzięki temu czas przejazdu do Węglińca pomimo zatrzymywania się na wszystkich stacjach, skróci się o 25 minut. Nadal będą kursować pociągi REGIOekspres do Drezna, powróci też połączenie interREGIO z Węglińca, Bolesławca i Legnicy do Krakowa – będzie ono kursować codziennie.

Na linii Wrocław – Głogów pojawi się dodatkowy kurs o 15:22 z Wrocławia do Wołowa. Natomiast zlikwidowane zostaną kursy: z Wrocławia o 4:42 i 13:22. Ponadto pociąg Wrocław Gł. – Głogów z 17:52 skrócony zostanie do Ścinawy.

Na linii Wrocław – Rawicz – Poznań wciąż trwać będzie modernizacja. Według planów „PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.” roboty będą trwały m.in. w granicach miasta Wrocławia, co znacznie zmniejsza przepustowość trasy i wymusza dopasowanie rozkładu do możliwości infrastrukturalnych.

W związku z tym poranny pociąg do Poznania z godziny 7:40 pojedzie godzinę później (8:44 z Wrocławia Gł.), a kursy z 20:23 i 21:36 zostaną przesunięte o około pół godziny (odjazdy z Wrocławia Gł. odpowiednio: 19:50 i 21:05). Do rozkładu powracają pociągi do Rawicza, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 13:59 i 17:38.

Nowością są kursy autobusowe z Jeleniej Góry do Karpacza interREGIO Bus, na które można będzie wykupić jeden bilet np. z Wałbrzycha lub z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem iR, zaś dalej do Karpacza autobusem bez potrzeby kupowania dodatkowego biletu. W autobusach obowiązywać w nich będzie taryfa interREGIO, a kursy ruszą od 27 grudnia i funkcjonować będą w okresach szczytów turystycznych.

Na linii Wałbrzych – Kłodzko zlikwidowana zostanie jedna para pociągów – zamiast 5 par, będą kursować 4 pary kursów między tymi miastami. Zlikwidowany będzie kurs z Kłodzka o 17:14 i powrotny z Wałbrzycha o 18:55. Ponadto pociąg o godz. 6:42 z Kłodzka w dni robocze pojedzie ok. 1,5 godziny wcześniej (nowe godziny: Kłodzko Gł. 5:14 – Wałbrzych Gł. 6.40), co pozwoli na dojazd do Wałbrzycha do pracy. Jedna para pociągów przybędzie na „Magistrali podsudeckiej” z Legnicy do Kłodzka.

Zlikwidowana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Kłodzko – Kudowa-Zdrój, pozbawiając pasażerów kolei połączenia między tymi miastami.
Więcej na: http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... -9-grudnia

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek »

Na stronie http://www.plk-sa.pl dostępne są już rozkłady jazdy od 14 grudnia. Okazuje się, że we Wrocławiu między 23 a 5 nie będzie odjeżdżać ŻADEN pociąg.

Nowością są, prócz Pendolino, po jednej parze pociągów zamykających obiegi jednostek spalinowych: Wrocław-Zgorzelec, oraz Wrocław-Legnica-Zebrzydowa-Lwówek Śląski-Jelenia Góra w (6) i (7).
Za pociągi JG-Lwówek Śl. za wyjątkiem jednej pary z i do Wrocławia będzie kursować komunikacja zastępcza.

Następnie na linii do Wałbrzycha pozostają 3 pary pociągów PR, reszta jest KD. Czas przejazdu weekendowego pociągu KD Szrenica zejdzie do niecałych dwóch godzin na odcinku do JG.

Z rozkładów znika jedna para pociągów Wrocław-Żary a konkretnie Kwisa. Jej nazwę przejmie wydłużony kurs Wrocław Gł.-Legnica-Węgliniec-Lubań-Gryfów Śl.

Nie będzie już niedzielnego przyspieszonego pociągu do Węglińca o północy z Wrocławia. Odrobinę wcześniej będzie codziennie kursować pociąg do Legnicy.

Powróci połączenie Jelenia Góra - Zielona Góra, które będzie kursować teraz codziennie (rok temu było tylko w weekend jako jedna para ZG-JG-Szklarska Poręba Górna zlikwidowana po remoncie wiaduktu w Piechowicach) a obsługiwać je będzie KD. Wszystkie pociągi "trzebnickie" dojadą już do Dworca Głównego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: J-31 »

Czegoś tu nie kumam. Sprawdziłem rozkład z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej po 14-tym grudnia. I Zdziwiło mnie, że owszem uwzględniono w rozkładzie EIC Premium, ale ... z przesiadką. Przecież ED250 będą docierać bezpośrednio do Wrocka. Czyżby zaszła jakaś zmiana o której nie wiem. :cool:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”