[Dolny Śląsk] - infrastruktura

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-09-04, 00:17

Tymczasem oprócz wspominanych już przeze mnie reklam w Poznaniu na stacjach kolejowych pojawiły się ulotki reklamujące te pociągi - akurat tych wcześniej jakoś nie widziałem. Znajduje się na nich również notatka, iż w związku z akcją Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu pociągi nie zniknęły z rozkładu 2007/08, a także informacja o tym, że ulotki finansują miasta położone na tych szlakach. Jak dam radę to może jutro wrzucę skan.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Tp4

Wiadukt Show - Bolesławiec

Post autor: Tp4 » 2009-10-12, 07:22

Na stronie Bolesławca zamieszczona film z całego widowiska.
http://www.istotneinformacje.pl/boleslawiec,a4240.php
¯ałuje że nie mogłem tam być ;( ,,Światło, Para i Dźwięk'' znane z Wolsztyna po prostu wymiękają.

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-10-12, 10:50

:!: Jestem pod wrażeniem. Świetne widowisko!

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2009-10-12, 21:12

Podzielam wasze zdanie, bardzo fajne widowisko. Tylko muzykę moim zdaniem dali zbyt żałobną. Często wykorzystuje się ją w pokazywaniu zdjęć z różnych wypadków, itp.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2009-12-10, 22:34

http://www.youtube.com/watch?v=-l9_aiKLWEY

PLK nie ma kasy, to mieszkańcy sami sobie zafundują nowe tory...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-11, 09:54

Oglądałem to w telewizji kilka dni temu. Faktycznie jest taka idea, ale reportaż zakończył się jakoś mgliście. Napotkani mieszkańcy są chętni. Teraz nie wiadomo co na to PKP PLK. Potencjalnie też są zainteresowani, ale nie wiadomo, czy nie będą robić problemów - gdy dojdzie do konkretów.

Co by nie gadać... wstyd. ¯eby mieszkańcy sami szukali kasy i kombinowali jak by tu wyremontować szlak. A co robi zarząd PKP PLK ? :]
Obrazek

Sokista

Post autor: Sokista » 2010-01-04, 17:21

Na www.kolejtv.pl jest to widowisko w ostatnim odcinku :chytry: .

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

x

Post autor: irisbus » 2010-06-22, 22:19

J-31 pisze:co robi zarząd PKP PLK ?
Zarząd PLK zamknie w tym czasie kilka kolejnych linii... albo obniży prędkość szlakową... swoją drogą to przetargi na remont linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba i Kłodzko - Kudowa-Zdrówj zostały unieważnione, bo PLK przeliczyło się z kwotami na remont a wykonawcy zażyczyli sobie 2-3 razy więcej za owe remonty...

Butelka

Komunikacja aglomeracyjna we Wrocławiu

Post autor: Butelka » 2011-10-28, 22:58

www.Wroclaw.pl pisze:Duży krok na drodze do stworzenia efektywnego systemu komunikacyjnego na obszarze Wrocławia i przyległych powiatów. W środę, 26 października 2011, podpisano "Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji wrocławskiej".

Sygnatariuszami porozumienia są: miasto Wrocław, województwo dolnośląskie, powiaty – legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski, wołowski, wrocławski, miasta i gminy - Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środa Śląska, Wołów, ¯migród, Świdnica oraz gminy - Długołęka, Malczyce, Mietków, Miękinia, Oleśnica, Świdnica, i Wisznia Mała.

Obrazek

Wszystkie samorządy aglomeracji wrocławskiej podejmą współpracę nad koncepcją publicznego transportu zbiorowego i przekażą sobie pełną informację na temat dotychczasowych działań w tym zakresie. Dokonają analizy możliwości finansowych z uwzględnieniem wyników badań popytowych na publiczny transport zbiorowy, ograniczeń dostępności infrastruktury kolejowej i niezbędnych nakładów.

Jednym z głównych celów jest integracja transportu drogowego i szynowego, zwłaszcza poprzez dowóz pasażerów do miejsc przesiadkowych, takich jak pętle tramwajowe i stacje kolejowe. W tworzenie sieci aglomeracyjnej włączone będą przedsięwzięcia cząstkowe, o których pisaliśmy niedawno, jak budowa parkingu w okolicy dworca kolejowego Wrocław Psie Pole w systemie park & ride, z którego skorzystają kierowcy i rowerzyści wybierający się do centrum miasta pociągiem. Zostanie przy tym przebudowane połączenie drogowe z Zakrzowem, a na dworzec, z pobliskich osiedli, pasażerów dowiozą autobusy nowych linii.

Obrazek

W pierwszej kolejności będzie się pracować nad rozwiązaniami transportowymi na trasach Wrocław Główny – Wrocław Psie Pole – Oleśnica, Wrocław Główny – Jelcz Laskowice, Wrocław Główny – Wrocław Leśnica, Wrocław Główny – Wrocław Pracze. Następne zadanie to budowa połączenia Wrocław Główny – Wrocław Port Lotniczy.

Intencją samorządowców jest wprowadzenie jednolitych biletów na wszystkie środki komunikacji zbiorowej w aglomeracji wrocławskiej oraz odpowiednie poszerzenie zakresu stosowania "UrbanCard" (Wrocławskiej Karty Miejskiej).

Koordynatorami porozumienia będą: Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia i Jerzy Łużniak, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Dolnośląscy majstrzy próbują myśleć, tak jakby powracali do koncepcji ZSTS sprzed paru lat. Zobaczymy na ile im to wyjdzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-29, 16:38

Ja trzymam kciuki. Pomysł jest niezły. I mam nadzieję, że nie skończy się na obietnicach i propagandzie ;)
Obrazek

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-10-29, 19:24

Ja też mam taką nadzieję - i dołożę, że trzymam kciuki żeby nie odwalili fuszerki jak z Tramwajem MINUS. ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały » 2011-11-05, 00:32

Porozumienia porozumieniami a zanim to wszystko ruszy to miną pewnie kolejne tygodnie albo miesiące żeby nie powiedzieć lata.
A i tak znając nasz kraj ktoś to wszystko policzy ( co i ile z kasą) i faceci w czerni uznają to przedsięwzięcie za nieopłacalne :o: (obym się mylił). 3mam kciuki jednak.
ESPEOERTE

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4149
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-10-17, 23:56

UWMD ogłosiło przetarg na obsługę połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Jednocześnie część połączeń będzie bez przetargu przekazana Kolejom Dolnośląskim.
http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... oclaw-nysa

Wśród zaplanowanych połączeń ma się znaleźć m.in:
Wrocław Główny – Brzeg – Nysa
Wrocław Główny – Jaworzyna Śl. – Świdnica Miasto (opcjonalnie: Dzierżoniów)
Jelenia Góra - Lubawka - Trutnov hl.n.
Węgliniec - Lubań Śląski
Nysa - Kłodzko Miasto
Szklarska Poręba - Harrachov - Liberec

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4149
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-12-09, 19:38

Nowy rozkład jazdy pociągów od 9 grudnia

(...)

Na linii Wrocław – Oleśnica w roku 2013 będą prowadzone roboty torowe na terenie Wrocławia. Prace będą trwać na odcinkach: Wrocław Główny – Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze – Wrocław Sołtysowice i zamiast dwóch torów, przejezdny będzie tylko jeden tor, w związku z czym część pociągów będzie skrócona, a część zawieszona.

W związku z tym na odcinku Wrocław – Oleśnica nie będzie kursował wczesnoporanny pociąg Wrocław Gł. (4:28) – Ostrów Wielkopolski. Ponadto część pociągów do Trzebnicy będzie kursować tylko do Wrocławia Nadodrze (3 pary) i Wrocławia Sołtysowic (1 para). Będą one jednak tam skomunikowane w kierunku Wrocławia Głównego. Pasażerowie na linii trzebnickiej skorzystają z nowego przystanku, który otwarty zostanie w Pierwoszowie.

Jedna para pociągów rel. Kluczbork – (przyj. 11:17) Wrocław Główny (odj. 17:39) – Kluczbork nie będzie kursować w związku z decyzją Samorządu Województwa Opolskiego. Na odcinku Wrocław – Oleśnica zostanie on zastąpiony połączeniem do/z Krotoszyna. Niektóre pociągi obecnie jadące tylko do Kluczborka będą miały przedłużoną trasę do Lublińca, umożliwiając podróż do Częstochowy czy miast górnośląskich.

Na linii Wrocław – Jelcz Laskowice mają się zakończyć prace remontowe na moście w Czernicy. W związku z tym od 9.12.2012 r. przywrócone będzie kursowanie pociągów, co znacznie powinno poprawić komfort dojazdu. Nadal jednak prowadzone będą remonty na poszczególnych odcinkach trasy, co zmniejszy jej przepustowość. Z tego powodu kursować będzie 10 par pociągów (zamiast obecnych 12) – znikną pociągi odjeżdżające z Wrocławia Głównego o godz. 5:50 i 12:47.

Na linii Wrocław – Oława – Opole zlikwidowane zostaną pociągi poza szczytem, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 5:07 (do Opola) i 22:46 (do Brzegu). W przeciwnym kierunku odwołany będzie pociąg przyjeżdżający do Wrocławia o godz. 19:30.

Przywróceniu ulegnie kurs z Wrocławia Gł. do Brzegu o godz. 16:08 (w dni robocze).



Na trasie z Wrocławia przez Kłodzko i Międzylesie do czeskiego Lichkova nie zmieni się liczba połączeń. Pozostaną również pociągi transgraniczne do Pardubic i Usti n. Orlici. Popołudniowe połączenie do Pardubic zmieni godzinę kursowania – odjedzie ono o z Wrocławia 16:45, tj. godzinę później (o 15:45 kursować będzie pociąg regionalny do Międzylesia). Na terenie Czech skorzystać można z dogodnych skomunikowań do Pragi czy Brna. Na trasie obowiązuje specjalna oferta cenowa.



Na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra wciąż trwać będą odcinkowe remonty. Jednak czas przejazdu pociągów skróci się o 15 do 30 minut. Ze względu na kursowanie pociągu pospiesznego (TLK) o 12:40 z Wrocławia zmieni się rozkład pociągu regionalnego, obecnie jadącego w tych samych godzinach – od 9.XII będzie on odjeżdżać z Wrocławia o 7:41.

Pojawi się także nowy pociąg interREGIO – z Jeleniej Góry odjedzie o 7:22 („Rudawy” do Białegostoku przez Wrocław, Poznań, Warszawę), natomiast w drugą stronę z Wrocławia odjedzie o 16:19 („Sokoliki” z Olsztyna przez Poznań). Czas jazdy z tych pociągów Wrocławia do Jeleniej Góry skróci się poniżej 2,5 godziny.

Połączeniu ulegną dwa kursy, tworząc pociąg regionalny “Śnieżka” z Łodzi Kaliskiej do Jeleniej Góry (odjazd z Wrocławia Gł. o 18:40). W rozkładzie zostają popularne pociągi: „Galicja” rel. Kraków – Jelenia Góra i „Kamieńczyk” z Poznania do Jeleniej Góry, jak również turystyczne sezonowe połączenia do Trutnova.

Na linii Wrocław – Legnica – Zgorzelec od kwietnia pojawią się nowe elektryczne składy Kolei Dolnośląskich, które kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec. UMWD chwali się, że dzięki temu czas przejazdu do Węglińca pomimo zatrzymywania się na wszystkich stacjach, skróci się o 25 minut. Nadal będą kursować pociągi REGIOekspres do Drezna, powróci też połączenie interREGIO z Węglińca, Bolesławca i Legnicy do Krakowa – będzie ono kursować codziennie.

Na linii Wrocław – Głogów pojawi się dodatkowy kurs o 15:22 z Wrocławia do Wołowa. Natomiast zlikwidowane zostaną kursy: z Wrocławia o 4:42 i 13:22. Ponadto pociąg Wrocław Gł. – Głogów z 17:52 skrócony zostanie do Ścinawy.

Na linii Wrocław – Rawicz – Poznań wciąż trwać będzie modernizacja. Według planów „PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.” roboty będą trwały m.in. w granicach miasta Wrocławia, co znacznie zmniejsza przepustowość trasy i wymusza dopasowanie rozkładu do możliwości infrastrukturalnych.

W związku z tym poranny pociąg do Poznania z godziny 7:40 pojedzie godzinę później (8:44 z Wrocławia Gł.), a kursy z 20:23 i 21:36 zostaną przesunięte o około pół godziny (odjazdy z Wrocławia Gł. odpowiednio: 19:50 i 21:05). Do rozkładu powracają pociągi do Rawicza, odjeżdżające z Wrocławia Gł. o godz. 13:59 i 17:38.

Nowością są kursy autobusowe z Jeleniej Góry do Karpacza interREGIO Bus, na które można będzie wykupić jeden bilet np. z Wałbrzycha lub z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem iR, zaś dalej do Karpacza autobusem bez potrzeby kupowania dodatkowego biletu. W autobusach obowiązywać w nich będzie taryfa interREGIO, a kursy ruszą od 27 grudnia i funkcjonować będą w okresach szczytów turystycznych.

Na linii Wałbrzych – Kłodzko zlikwidowana zostanie jedna para pociągów – zamiast 5 par, będą kursować 4 pary kursów między tymi miastami. Zlikwidowany będzie kurs z Kłodzka o 17:14 i powrotny z Wałbrzycha o 18:55. Ponadto pociąg o godz. 6:42 z Kłodzka w dni robocze pojedzie ok. 1,5 godziny wcześniej (nowe godziny: Kłodzko Gł. 5:14 – Wałbrzych Gł. 6.40), co pozwoli na dojazd do Wałbrzycha do pracy. Jedna para pociągów przybędzie na „Magistrali podsudeckiej” z Legnicy do Kłodzka.

Zlikwidowana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Kłodzko – Kudowa-Zdrój, pozbawiając pasażerów kolei połączenia między tymi miastami.
Więcej na: http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... -9-grudnia

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: 9507 » 2014-11-09, 13:40

Co ciekawe, PLK planuje remont wiat peronowych w Lwówku i remont mostów szlakowych. Pytanie - w jakim celu, skoro prowadzenie regularnego ruchu pasażerskiego na kilka par pociągów po tej linii z prędkością 20km/h będzie pozbawione sensu.
Daje to nadzieję na niezlikwidowanie tej linii całkowicie, a i zapobiegnie jej całkowitej degradacji ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4149
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek » 2014-11-10, 03:44

O to właśnie chodzi, że teraz nic nie będzie robione z torowiskiem. Co z tego, że wiaty nowe będą jak od 14 grudnia Vmax na tej linii wyniesie prędkość jazdy przeciętnego rowerzysty?

Niby są plany modernizacji do 2020r., ale ta linia nie jest nawet trzecia pod względem priorytetu prac remontowych. Priorytetowa jest tylko linia D29-143 na odcinku Wrocław Mikołajów - Psie Pole - Oleśnica - granica województwa, zważywszy na ważny szlak towarowy, duży ruch pociągów towarowych i postępującą degradację linii spowodowaną przez nie w ostatnich 6 latach.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4149
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek » 2014-11-12, 10:16

Na stronie http://www.plk-sa.pl dostępne są już rozkłady jazdy od 14 grudnia. Okazuje się, że we Wrocławiu między 23 a 5 nie będzie odjeżdżać ŻADEN pociąg.

Nowością są, prócz Pendolino, po jednej parze pociągów zamykających obiegi jednostek spalinowych: Wrocław-Zgorzelec, oraz Wrocław-Legnica-Zebrzydowa-Lwówek Śląski-Jelenia Góra w (6) i (7).
Za pociągi JG-Lwówek Śl. za wyjątkiem jednej pary z i do Wrocławia będzie kursować komunikacja zastępcza.

Następnie na linii do Wałbrzycha pozostają 3 pary pociągów PR, reszta jest KD. Czas przejazdu weekendowego pociągu KD Szrenica zejdzie do niecałych dwóch godzin na odcinku do JG.

Z rozkładów znika jedna para pociągów Wrocław-Żary a konkretnie Kwisa. Jej nazwę przejmie wydłużony kurs Wrocław Gł.-Legnica-Węgliniec-Lubań-Gryfów Śl.

Nie będzie już niedzielnego przyspieszonego pociągu do Węglińca o północy z Wrocławia. Odrobinę wcześniej będzie codziennie kursować pociąg do Legnicy.

Powróci połączenie Jelenia Góra - Zielona Góra, które będzie kursować teraz codziennie (rok temu było tylko w weekend jako jedna para ZG-JG-Szklarska Poręba Górna zlikwidowana po remoncie wiaduktu w Piechowicach) a obsługiwać je będzie KD. Wszystkie pociągi "trzebnickie" dojadą już do Dworca Głównego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: J-31 » 2014-11-12, 14:34

Czegoś tu nie kumam. Sprawdziłem rozkład z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej po 14-tym grudnia. I Zdziwiło mnie, że owszem uwzględniono w rozkładzie EIC Premium, ale ... z przesiadką. Przecież ED250 będą docierać bezpośrednio do Wrocka. Czyżby zaszła jakaś zmiana o której nie wiem. :cool:
Obrazek

Zablokowany