Nowy tabor kolejowy

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4474
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-10-12, 11:49

I powtórka przetargu.
http://inforail.pl/koleje-dolnoslaskie- ... 09100.html
Koleje Dolnośląskie ponownie ogłosiły przetarg na dostawę taboru. Chcą kupić ezt-y i szt-y. Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa pięciu, nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 10 sztuk nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – część 1
Pojazdy bez prawa opcji będą dofinansowane ze środków UE, a opcjonalne - z innego źródła.
Szacunkowa wartość to 240 000 000.00 PLN netto. Czas na realizację 21 miesięcy. Pojazdy z opcji trzeba dostarczyć do 31 października 2022 roku. 2) dostawa sześciu nowych trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych – część 2. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to 90 000 000.00 PLN netto. Na dostawę będzie 39 miesięcy.
Kryteria wyboru stanowią:

Długość okresu gwarancji - Waga: 20 % Cena - Waga: 80 %

Oferty można składać do 19 listopada 2018 roku.

O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
— w przypadku Zadania 1 dostawę co najmniej 2 nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, o łącznej ich wartości nie mniejszej niż 32 000 000 PLN brutto,
— w przypadku Zadania 2 dostawę co najmniej 2 nowych, wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, o łącznej ich wartości nie mniejszej niż 24 000 000 PLN brutto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2018-10-12, 18:55

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale chyba im nic to nie da. I znów spotkają się z Newagiem. Pytanie tylko, na jaką kwotę, tym razem wyceni się Newag ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4474
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-10-14, 12:22

Jak tak obserwuję ostatnie przetargi, to odnoszę wrażenie, że zarówno urzędnicy, jak i przewoźnicy zatrzymali się na roku 2016, bo w prawie każdym przetargu budżet jest mocno poniżej cen ofert. Tymczasem rynek się zmienił, ceny materiałów, wypłaty i robocizna wzrosły...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4474
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2018-12-10, 01:15

I mamy oferty w przetargu na elektryki i spaliniaki:
http://inforail.pl/pesa-i-newag-chca-do ... 10513.html
Zamówienie zostało podzielone na dwie części:

1) dostawa pięciu, nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 10 sztuk nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Tu oferty złożyło dwóch producentów:

Newag, z ceną bez prawa opcji 116.542.500,00 zł, 23.308.500,00 zł za jeden pojazd, 48 miesięcy gwarancji, P1 21.000 km, P2100.000 km oraz

PESA, z ceną bez prawa opcji 122.077.500,00 zł, 24.415.500,00 zł za jeden pojazd, 72 miesiące gwarancji, P1 7.350 km, P2 52.500 km.

2) dostawa sześciu nowych trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Tu ofertę przedstawił tylko Newag, który wycenił swoje pojazdy na 134.316.000,00 zł, 22.386.000,00 zł za jeden pojazd, 48 miesięcy gwarancji, P1 15.000 km, P2 80.000 km.
Newag oferuje Impulsa2 (niestety, bo wyglądają gorzej, niż 1 generacja) i 222M, zaś PESA - Elfy2.

ODPOWIEDZ