Nowy elektryczny tabor kolejowy
To nie jest szynobus, a EZT. A Urząd Marszałkowski na szczęście nie myśli o elektryfikacji tej linii.Rudy pisze:Jak nieraz wrzucą to na trasę Wrocław<->Trzebnica to będę ucieszony
Bo to i SKM Warszawa i KD dostaną ten sam model 35WE.J-31 pisze:Wizualka NEWAG-u jest bardzo podobna do tej dotyczącej nowych ezt-ów dla SKM Warszawa. Oni tylko kolorystykę zmienili, pod kątem Kolei Dolnośląskich
I jeszcze taka informacja dla misz-maszowców z działu Rysunki Jedna sztuka dla KD będzie kosztować w przeliczeniu 19 999 800 złotych brutto.
Te dla KD chyba też?TLG pisze:Warszawskie mają być sześcioczłonowe.
Normalne obiegi dolnośląskich jednostek. Zresztą taka wymiana międzywojewódzkich zespołów trakcyjnych jest bardzo powszechna.KKS pisze:Nie pilnują chyba, gdzie to jeździ - wczoraj widziałem takiego klopa na odcinku Poznań Garbary - Poznań Główny, dziś widziałem dwuskład SPOT-ów w takim malowaniu w tym samym miejscu. Później pojechał do Wrocławia.
Ileż ja już razy widziałem kible malowane na modłę wielkopolską, albo jednostki katowickie (stare malowanie PR, błękitno-żółte i czerwono-zółte) na połączeniach Wrocław - Oleśnica/Ol. Rataje - Kluczbork/Ostrów Wlkp.
Newag 31WE - Koleje Dolnośląskie
Co prawda, pierwsza taka jednostka pojawi się dopiero za rok, ale myślę że za wczasu można założyć odpowiedni temat.
31WE w porównaniu do podobnych jednostek, jakie już jeżdżą w Warszawie, będą krótsze, bo czteroczłonowe. Także wyglądem mają być podobne do tych jednostek. Na pokładzie będzie sieć WiFi, monitoring.
Więcej: http://transportnews.tk/komunikacja-mie ... newag-31we
31WE w porównaniu do podobnych jednostek, jakie już jeżdżą w Warszawie, będą krótsze, bo czteroczłonowe. Także wyglądem mają być podobne do tych jednostek. Na pokładzie będzie sieć WiFi, monitoring.
Więcej: http://transportnews.tk/komunikacja-mie ... newag-31we
Pierwszy człon już wyjechał z hali http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... dowie-foto
Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców. Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).
Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów"
O szynobusach celowo nie piszę
Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów"
O szynobusach celowo nie piszę
No heloł. A to niby co:J-31 pisze:Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców.
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?
Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
I jeszcze dla warmińsko-mazorskiego.J-31 pisze:Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
Ja nie widzę szału, po prostu Newag wygrał kilka mniejszych przetargów. Mniejszych bo w sumie "opchnął" 16 EZTów, Pesa ok. 70 samych Elfów.Amalio pisze: Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
Różnice cenowe były minimalne, czasem Newag był droższy, ale decydował inne aspekty.Kędzior pisze:"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.
Newag dzięki SKMce utrącał próby wyeliminowania go za pomocą warunku doświadczenia czy innej papierkologii. A odnowa taboru się dopiero rozkręca, trwające i planowane przetargi zapowiadają się nieźle. A parcie na Pesę się zmniejsza bo zamawiający zaczynają dostrzegać w jakie maliny zostali wpuszczeni. Pesa jest spalona w Kolejach Mazowieckich, na Śląsku już ustawiają przetargi pod Newag (niezbyt udanie, ale jednak).
Ja bym 14WE pominął. To jednak kibel. Przerobiony, ale tylko kibel...
Bardzo rzadko jeżdżę pociągami, więc nie miałam jeszcze okazji jechać ani niczym nowym, ani odnowionym, ale dzisiaj, z racji tego że KD postanowiły zaprezentować tego nowego Newaga, co połączone było z darmowym przejazdem do Legnicy i Węglińca i z powrotem, to się przejechałam. Wrażenia? Jak najbardziej pozytywne. Miło i ciepło w środku (a przynajmniej biorąc pod uwagę pogodę za oknem), do tego bardzo cicho. Rozpędził się do tych obiecanych wszystkim 160km/h ale w sumie to nawet nie było aż tak czuć tej prędkości. Mknął po szynach, że aż miło. I przyznam że tak mi się spodobał, że chyba zacznę planować jakieś wycieczki, jak się zrobi cieplej
I wcale Ci się nie dziwię. Nowe ezt-y z Newagu, począwszy od 19WE i najnowsze 31WE, 35WE - charakteryzują się fantastycznym zawieszeniem. Tzn. nie czuć torowiska, pociąg płynie. Nie wiem w jakiej konfiguracji - pod względem napędu - zamówiły Koleje Dolnośląskie 31WE, ale warszawskie 35WE bardzo szybko się rozpędzają, to po prostu rakieta na szynach. Myślę, że Dolnośląskie 31WE mogą mieć podobną charakterystykę.
Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce
Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce