Nowy elektryczny tabor kolejowy

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Żadnego przetargu nie będzie. To nic innego jak II części zamówienia z przetargu na łącznie 11 jednostek trakcyjnych, o czym już wspominałem kilka postów temu: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... 75#p262934 ;) A więc 5 jednostek 31WEa.


Dodano: 14 mar 2015 15:45

I dla formalności i z kronikarskiego obowiązku: umowa na nowe Impulsy została podpisana.
http://www.newag.pl/koleje-dolnoslaskie ... -impulsow/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Ale tu kurzu...

Jakiś tydzień temu do obiegów KD na E30 włączono dwa kolejne "jaszczury" - 31WE-020 i 31WE-021. Wyróżniają się w środku zupełnie inną kolorystyką, niż dotychczasowe 31WE a nawet 36WEa.
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16579
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16575
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16578
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16577

W Legnicy są już dwa Linki: http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 4331375173

Po naprawie rewizyjnej jest już SA132-002: http://rail.phototrans.eu/14,102144,0,Z ... 14Mb_.html
A po modernizacji, EN57AL-1542 http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 6501485956

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Bardzo ładna tapicerka jest zarówno w "jaszczurach" jak i w linkach. Nie będzie problemu z utrzymaniem jej w czystości. A tak po za tym, naprawdę bardzo fajne zmiany taborowe. Jest kilka nowych jednostek i ciekawa modernizacja. Brawo dla Kolei Dolnośląskich :)

Wielu przewoźników w Polsce może tylko pomarzyć o tych Impulsach ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Auper »

Oby te wasze linki jeździły a nie jak pozostałe...;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re : [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy - KM-Forum

Post autor: Przemek »

W Legnicy są już pierwsze 2 "jaszczury" pięcioczłonowe Kolei Dolnośląskich.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/now ... 83465.html
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 7113811234

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

http://wp.me/p8OyOU-2Mx
Od jutra 2 długie "jaszczury" będą jeździć na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry (jeden dalej do Szklarskiej Poręby).

Jednocześnie KD wypożyczyły 2 Linki z Pesy na czas napraw powypadkowych SA134 i SA135 a także przeglądów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

http://inforail.pl/tabor-kolei-dolnosla ... 02521.html
Koleje Dolnośląskie otrzymały dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości ponad 85 mln zł. Dzięki temu w najbliższym czasie na dolnośląskie tory wyjedzie 11 nowych pociągów.
W ramach programu tabor spółki powiększy się o 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Łącznie nowe pojazdy pomieszczą ponad 4 tysiące pasażerów. Składy spalinowe będą osiągać prędkość maksymalną nie niższą niż 130 km/h, natomiast elektryczne rozpędzą się nawet do 160 km/h.
Tabor kupiony dzięki unijnemu dofinansowaniu będzie wyposażony między innymi w klimatyzację, urządzenia zapewniające bezpieczeństwo podróżnych – takie jak: monitoring, przyciski alarmowe, system audiowizualny czy automatyczne defibrylatory AED. Pod ergonomicznymi fotelami znajdą się gniazdka elektryczne i porty USB, a pasażerowie będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi, miejsc przewozu rowerów, biletomatów czy zamkniętego obiegu sanitarnego.
Pociągi te mają być wykorzystywane na połączeniach Trzebnica-Wrocław-Sobótka-Świdnica, oraz Wrocław Główny-Wrocław Wojnów-Jelcz Laskowice.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Właśnie jadę 36WEa i wciąż jeszcze nie wgrano zapowiedzi przystanków na odcinku Wrocław Kowale - Wrocław Wojnów 😉

No i też okazuje się, że sygnał TSI ostrzegający przy otwarciu drzwi, jest zbędny, bo drzwi i tak otwierają się w trakcie jego piszczenia, przez co zdąży wyjść kilkanaście-kikadziesiąt pasażerów 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 86541.html
Wielkim wygranym w konkursowym naborze projektów na zakup taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko są Koleje Dolnośląskie. Dzięki pieniądzom, które przyznało jej Centrum Unijnych Projektów Transportowych, spółka wzbogaci się o 11 nowych składów. Właśnie podpisano w tej sprawie stosowne dokumenty.
Trasa z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy będzie modernizowana i tu nowe pociągi z pewnością pomogą przyciągnąć nowych pasażerów, na odcinku Wrocław – Trzebnica będą odpowiedzią na bardzo duże potoki podróżnych. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pociągiem. Całkowita wartość projektu to 209,3 mln zł, przy czym unijne dofinansowanie osiągnie 85,1 mln zł. Pociągi mają zostać dostarczone do 2021 roku, a przetarg na nie ruszy w połowie tego roku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Będą dostosowane do napięcia standardowego na sieci PKP, czyli DC 3kV.

PS. Nie ma na Dolnym Śląsku WKD, jest ono w województwie mazowieckim, i piszemy o nim w innym dziale i temacie 😉
🚩 viewtopic.php?f=25&t=407

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/be ... 88986.html
Koleje Dolnośląskie nie podpiszą z Newagiem umowy na dostawę pięciu czteroczłonowych elektrycznych i sześciu spalinowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zorganizuje dodatkowy przetarg.

Ofertę na dostawę pojazdów złożył wyłącznie Newag, o czym pisaliśmy 23 sierpnia. Gra idzie o sporą stawkę, bo poza zamówieniem podstawowym dolnośląski przewoźnik może je rozszerzyć o aż 20 kolejnych ezt.

Oferta Newagu dość znacznie przekroczyła jednak kosztorys. Newag chce dostarczyć 5 ezt za kwotę 112,2 mln zł brutto a KD chciały przeznaczyć na zakup maksymalnie 98,4 mln zł brutto. Z kolei 6 spalinowych zespołów trakcyjnych Newag wycenił na 134,3 mln zł brutto, a budżet przewoźnika opiewał na 110 mln zł brutto.
KD zastanawiało się nad rozstrzygnięciem przetargu, ale stwierdzili, że zmienią termin dostaw.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Obecnie KD są skazane wyłącznie na Newag, bo PESA nie daje rady i nie jest zainteresowana przetargami :]

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

I powtórka przetargu.
http://inforail.pl/koleje-dolnoslaskie- ... 09100.html
Koleje Dolnośląskie ponownie ogłosiły przetarg na dostawę taboru. Chcą kupić ezt-y i szt-y. Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa pięciu, nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 10 sztuk nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – część 1
Pojazdy bez prawa opcji będą dofinansowane ze środków UE, a opcjonalne - z innego źródła.
Szacunkowa wartość to 240 000 000.00 PLN netto. Czas na realizację 21 miesięcy. Pojazdy z opcji trzeba dostarczyć do 31 października 2022 roku. 2) dostawa sześciu nowych trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych – część 2. Szacunkowa wartość tej części zamówienia to 90 000 000.00 PLN netto. Na dostawę będzie 39 miesięcy.
Kryteria wyboru stanowią:

Długość okresu gwarancji - Waga: 20 % Cena - Waga: 80 %

Oferty można składać do 19 listopada 2018 roku.

O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
— w przypadku Zadania 1 dostawę co najmniej 2 nowych, wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, o łącznej ich wartości nie mniejszej niż 32 000 000 PLN brutto,
— w przypadku Zadania 2 dostawę co najmniej 2 nowych, wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, o łącznej ich wartości nie mniejszej niż 24 000 000 PLN brutto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale chyba im nic to nie da. I znów spotkają się z Newagiem. Pytanie tylko, na jaką kwotę, tym razem wyceni się Newag ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Jak tak obserwuję ostatnie przetargi, to odnoszę wrażenie, że zarówno urzędnicy, jak i przewoźnicy zatrzymali się na roku 2016, bo w prawie każdym przetargu budżet jest mocno poniżej cen ofert. Tymczasem rynek się zmienił, ceny materiałów, wypłaty i robocizna wzrosły...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

I mamy oferty w przetargu na elektryki i spaliniaki:
http://inforail.pl/pesa-i-newag-chca-do ... 10513.html
Zamówienie zostało podzielone na dwie części:

1) dostawa pięciu, nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy 10 sztuk nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Tu oferty złożyło dwóch producentów:

Newag, z ceną bez prawa opcji 116.542.500,00 zł, 23.308.500,00 zł za jeden pojazd, 48 miesięcy gwarancji, P1 21.000 km, P2100.000 km oraz

PESA, z ceną bez prawa opcji 122.077.500,00 zł, 24.415.500,00 zł za jeden pojazd, 72 miesiące gwarancji, P1 7.350 km, P2 52.500 km.

2) dostawa sześciu nowych trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Tu ofertę przedstawił tylko Newag, który wycenił swoje pojazdy na 134.316.000,00 zł, 22.386.000,00 zł za jeden pojazd, 48 miesięcy gwarancji, P1 15.000 km, P2 80.000 km.
Newag oferuje Impulsa2 (niestety, bo wyglądają gorzej, niż 1 generacja) i 222M, zaś PESA - Elfy2.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Coś długo nie wiadomo, co z przetargíem na nowe pociągi dla KD. Niedługo wraca Krotoszyn, Sobótka na horyzoncie, w grudniu Jelcz przez Nadolice. A umowy na tabor dalej nie ma...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy elektryczny tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

No i nie będzie też nowego taboru. W dodatku KD straci dofinansowanie unijne :D
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 91693.html

Dzisiaj KD już napisało oświadczenie:
W związku z informacjami medialnymi związanymi z przetargiem na zakup taboru, które pojawiły się wczoraj podajemy kilka faktów:

👉 Zarząd Spółki KD podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na zakup 11 pociągów.

👉 Przyczyną unieważnienia jest przekroczenie o blisko 40 mln zł kosztów zakupu nowych pociągów. Spółka nie posiada dodatkowych środków finansowych mogących zostać przeznaczonych na zwiększenie o taką kwotę wartości projektu. To identyczna decyzja jak ta, którą kilka miesięcy temu podjął poprzedni Zarząd KD, przy niższej cenie ofert niż obecnie, o czym pisały również branżowe media.

👉 Rynek Kolejowy https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88986.html

👉 Ze względu na koszt zakupu nowych pociągów, w szczególności pojazdów spalinowych, Spółka podejmie działania na rzecz zmiany umowy określającej warunki realizacji projektu. Zostanie przygotowane nowe postępowanie przetargowe na realizację powyższego zadania.

🔸Komunikat Zarządu Kolei Dolnośląskich S.A. w sprawie unieważnienia przetargu na zakup nowego taboru:

👉 https://www.kolejedolnoslaskie.pl/komun ... go-taboru/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy elektryczny tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

Od nowego rozkładu i po uruchomieniu pociągów KD/LEO do Pragi, na wybranych pociągach będą jeździć jednostki Flirt LEO Expressa.

Piątek:
1293/69328 18:08 Praga - Wrocław Gł. 22:44

Sobota:
66231/1192 5:58 Wroclaw - Praga 10:27
1293/69328 18:08 Praga - Wrocław Gł. 22:44

Niedziela:
66231/1192 5:58 Wroclaw - Praga 10:27
1293/69328 18:08 Praga - Wrocław Gł. 22:44
69351 22:59 Wrocław Gł. - Kłodzko Gł. 00:28

Poniedziałek:
69331 4:50 Kłodzko Gł. - Lichkov 5:48

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Nowy elektryczny tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ko ... 95495.html
Koleje Dolnośląskie ogłasiły przetarg na łącznie 11 pojazdów. 5 z nich będzie pojazdami elektrycznymi
Druga zmiana dotyczy 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Jednostki te mają być pięcioczłonowe.
Zapisane prawo opcji ma pozwolić zrealizować w przyszłość kolejne zakupy. Zapisano w nim możliwość nabycia do 20 pojazdów elektrycznych i 10 kolejnych hybryd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”