Strona 2 z 5

: 2011-10-17, 20:23
autor: Rudy
Jak nieraz wrzucą to na trasę Wrocław<->Trzebnica to będę ucieszony :D A malowanie nawet ujdzie.

: 2011-10-17, 20:53
autor: irisbus
Rudy pisze:Jak nieraz wrzucą to na trasę Wrocław<->Trzebnica
Jak stonkę podczepia, albo będziesz pchać :P Toć tam druta niema.

: 2011-10-17, 22:27
autor: Przemek
Rudy pisze:Jak nieraz wrzucą to na trasę Wrocław<->Trzebnica to będę ucieszony :D
To nie jest szynobus, a EZT. A Urząd Marszałkowski na szczęście nie myśli o elektryfikacji tej linii.
J-31 pisze:Wizualka NEWAG-u jest bardzo podobna do tej dotyczącej nowych ezt-ów dla SKM Warszawa. Oni tylko kolorystykę zmienili, pod kątem Kolei Dolnośląskich ;)
Bo to i SKM Warszawa i KD dostaną ten sam model ;) 35WE.

I jeszcze taka informacja dla misz-maszowców z działu Rysunki ;) Jedna sztuka dla KD będzie kosztować w przeliczeniu 19 999 800 złotych brutto.

: 2011-10-18, 07:47
autor: TLG
Kędzior pisze:SKM Warszawa
Warszawskie mają być sześcioczłonowe.

: 2011-10-19, 16:28
autor: faja_k
irisbus pisze: "Nowy" dolnośląski klop już w ruchu w pełniej krasie, fajnie wygląda
Nie pilnują chyba, gdzie to jeździ - wczoraj widziałem takiego klopa na odcinku Poznań Garbary - Poznań Główny, dziś widziałem dwuskład SPOT-ów w takim malowaniu w tym samym miejscu. Później pojechał do Wrocławia.

: 2011-10-19, 16:53
autor: Przemek
TLG pisze:Warszawskie mają być sześcioczłonowe.
Te dla KD chyba też?
KKS pisze:Nie pilnują chyba, gdzie to jeździ - wczoraj widziałem takiego klopa na odcinku Poznań Garbary - Poznań Główny, dziś widziałem dwuskład SPOT-ów w takim malowaniu w tym samym miejscu. Później pojechał do Wrocławia.
Normalne obiegi dolnośląskich jednostek. Zresztą taka wymiana międzywojewódzkich zespołów trakcyjnych jest bardzo powszechna.

Ileż ja już razy widziałem kible malowane na modłę wielkopolską, albo jednostki katowickie (stare malowanie PR, błękitno-żółte i czerwono-zółte) na połączeniach Wrocław - Oleśnica/Ol. Rataje - Kluczbork/Ostrów Wlkp. ;)

Newag 31WE - Koleje Dolnośląskie

: 2012-08-16, 18:37
autor: Przemek
Co prawda, pierwsza taka jednostka pojawi się dopiero za rok, ale myślę że za wczasu można założyć odpowiedni temat.

31WE w porównaniu do podobnych jednostek, jakie już jeżdżą w Warszawie, będą krótsze, bo czteroczłonowe. Także wyglądem mają być podobne do tych jednostek. Na pokładzie będzie sieć WiFi, monitoring.
Obrazek Obrazek

Więcej: http://transportnews.tk/komunikacja-mie ... newag-31we

: 2012-08-16, 18:56
autor: sphinx
Z wyglądu mają być praktycznie identyczne, oprócz malowania różnicą będzie brak dwóch środkowych członów.

: 2012-11-28, 23:40
autor: Przemek
Pierwszy człon już wyjechał z hali ;) http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... dowie-foto

: 2012-12-22, 23:19
autor: irisbus
Pierwszy dolnośląski Newag gotowy:

http://www.rynek-kolejowy.pl/38203/Nowy ... gotowy.htm

: 2012-12-22, 23:43
autor: Lionsek!
Piękna maszyna :) Obyśmy się takich w Trójmieście doczekali.

: 2012-12-23, 11:51
autor: J-31
Fajne zawieszenie, niezłe przyspieszenie - oby tylko nie sprawiały te jednostki większych problemów obsłudze technicznej. I może się okazać, że rośnie ciekawa konkurencja PESY ;)

: 2012-12-23, 12:12
autor: Amalio
Zauważyliście :?: Najpierw był szał kupowania Elfów. Teraz wszyscy kupili sobie te Newagi. Ciekawe co będzie następne...

: 2012-12-23, 14:51
autor: J-31
Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców. Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).

Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego ;)

A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów" ;)

O szynobusach celowo nie piszę ;)

: 2012-12-23, 15:05
autor: Amalio
J-31 pisze:Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców.
No heloł. A to niby co:
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?


Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.

: 2012-12-23, 15:52
autor: irisbus
Podejrzewam, że wszyscy kupowali PESY bo wybór był niewielki, teraz Newag poszerzając ofertę o kolejne EZT i SZT zaczyna PESE gonić i wygrywać przetargi.

: 2012-12-23, 18:43
autor: TLG
J-31 pisze:Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).
Amalio pisze:No heloł. A to niby co:
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?
A ponadto Pociąg Papieski :chytry:

: 2012-12-23, 19:01
autor: Przemek
"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.

: 2012-12-23, 19:08
autor: J-31
Faktycznie umknął mi 35WE Kolei Śląskich. Ja myślę, że jednak nie można mówić o jakimś szale, ale w sumie dobrze, że przewoźnicy kupują nowe ezt-y. Odnawiają swój part taborowy ;)
TLG pisze:A ponadto Pociąg Papieski :chytry:
Tak, ale to raptem jedna sztuka - 14WE - nie pisałem o nim celowo ;)

: 2012-12-23, 21:57
autor: sphinx
J-31 pisze:Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego ;)
I jeszcze dla warmińsko-mazorskiego.
Amalio pisze: Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
Ja nie widzę szału, po prostu Newag wygrał kilka mniejszych przetargów. Mniejszych bo w sumie "opchnął" 16 EZTów, Pesa ok. 70 samych Elfów.
Kędzior pisze:"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.
Różnice cenowe były minimalne, czasem Newag był droższy, ale decydował inne aspekty.

Newag dzięki SKMce utrącał próby wyeliminowania go za pomocą warunku doświadczenia czy innej papierkologii. A odnowa taboru się dopiero rozkręca, trwające i planowane przetargi zapowiadają się nieźle. A parcie na Pesę się zmniejsza bo zamawiający zaczynają dostrzegać w jakie maliny zostali wpuszczeni. Pesa jest spalona w Kolejach Mazowieckich, na Śląsku już ustawiają przetargi pod Newag (niezbyt udanie, ale jednak).

Ja bym 14WE pominął. To jednak kibel. Przerobiony, ale tylko kibel...